beantwoord

E-mail verzenden op iPhone lukt niet

• 10 januari 2014
  • 11 reacties
  • 12029 keer bekeken

Melding is: e-mail versturen mislukt. er is een kopie in 'Uitgaand" geplaatst. De server accepteert de ontvanger xxxx niet omdat de server relaying niet toestaat.
Ik heb in Server uitgaande post zowel smtp.telfortmail.nl als smtp.telfort.nl aangemaakt. Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 28 september 2017, 17:00

Het is mogelijk om e-mail in te stellen op je iPhone of tablet. Met deze instellingen kan je je iPhone laten instellen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
En je Wifi signaal is ook van Telfort?
Nee, van UPC, ik heb ook smtp.upcmail.nl ingesteld.
Reputatie 8
Badge +16
Ga op je Iphone naar Instellingen - Mail - Account waar het omgaat - Scroll naar beneden naar server uitgaande mail.
Hier staat je hoofd smtpserver, hier kan je dus smtp servers toevoegen, echter moeten deze dan wel op aan worden gezet.

Dus in jouw geval wordt dit:

Hoofdserver: smtp.telfortmail.nl (via mobiel netwerk) status AAN

Andere smtp servers

smtp.UPC??? (via Wi-Fi) Status AAN

Nu zal je telefoon de volgende smtp server proberen als er geen verzending mogelijk is.
Wel kan je een waarschuwing krijgen dat de mail niet kan worden verzonden echter zal je toestel dan overschakelen naar de volgende server en het bericht alsnog verzenden. Handig is soms ook om een Gmail account te hebben, kan je deze gebruiken voor verzending ongeacht op welk netwerk je zit
Als hoofdserver heb ik smtp.telfort.nl omdat ik via wifi werk, die andere servers staan al aan en de mail wordt nog steeds niet verzonden.
Reputatie 8
Badge +16
Even duidelijkheid:

Mobiel = Telfort = smtp.telfortmobiel.nl = Hoofdserver.
Wifi = UPC = smtp.upcmail.nl = andere server.

Tenzij je op een Wi-Fi netwerk van een andere provider zit natuurlijk.
smtp.telfortmobiel.nl had ik niet en heb ik geprobeerd in te stellen maar wordt niet herkend. Volgens de uitleg van Telfort moet ik smtp.telfort.nl instellen voor wifi en smtp.telfortmail.nl voor mobiel netwerk.
Reputatie 8
Badge +16
smtp.telfort.nl is voor als je Wifi signaal over ADSL/VDSL/Glasvezel van Telfort loopt.

Je geeft zelf aan UPC te hebben, dan moet het dus smtp.upcmail.nl zijn

En het is smtp.telfortmail.nl via 3G (mobiel netwerk)
jaaaaaaaa, het werkt! Dank je wel Tuut-Tuut!
Reputatie 8
Badge +16
Top dat het opgelost is!
Reputatie 3
Badge +1
@Capi,

Fijn om te lezen dat het dankzij Tuut-Tuut is opgelost! 🙂 Topic wordt hierbij gesloten.

Denise
Reputatie 7
Badge +7
Het is mogelijk om e-mail in te stellen op je iPhone of tablet. Met deze instellingen kan je je iPhone laten instellen.