Dual sim werkt niet op de Huawei P Smart

• 28 februari 2018
  • 79 reacties
  • 3933 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe toetstel gekregen. de Huawei P Smart. Bewust voor Dual Sim gekozen want Telfort adverteert hiermee expliciet: "Naast alle voordelen die de P Smart met zich meebrengt, heeft dit toestel nog een aantal kleine snufjes. Een van deze voordelen is dat het mogelijk is om niet één, maar twee simkaarten te gebruiken. Dit is handig om bijvoorbeeld je werk en privé telefoon gescheiden te houden".

Nu heb ik vandaag geprobeerd om met Dual Sim te werken. Ik heb in slot 1 de Telfort kaart gedaan in slot 2 een KPN kaart. Bij het opstarten van de telefoon werkt alleen de kaart in slot 1. Heb ook de kaartjes omgedraaid om te kijken of het aan de sim ligt, maar dat is niet het geval, beide kaartjes werken.

Verolgens heb ik mijn telefoon volledig naar fabriekssettings gereset maar dat mocht helaas ook niet helpen.

Hoe kan het dat het kaartje in het tweede slot niet gedetecteerd wordt? Zijn er andere mensen die het WEL voor elkaar hebben gekregen met deze telefoon? Ligt het aan de software? Of zijn verkeerde single sim telefoons uitgeleverd? Inmiddels ook gebeld met de klantenservice, maar -met alle respect- daar zitten geen techneuten die je hiermee vooruit kunnen helpen, die verwijzen me maar door naar een Telfort winkel, die gaat ook weer precies hetzelfde constateren zonder dat er iets gebeurt.

Kan iemand mij helpen om dit gefixed te krijgen?

bvd
Joost van Poppel

79 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Als het goed is kun je bij netwerken beide sims instellen
Reputatie 1
Die optie is helaas niet beschikbaar..
Is het wel een dual sim?
Heb je dat gecontroleerd met het type nummer?
Reputatie 1
Is het wel een dual sim?
Heb je dat gecontroleerd met het type nummer?

Hi Nelly,

Geen idee. Het stond bij het toestel;
"Naast alle voordelen die de P Smart met zich meebrengt, heeft dit toestel nog een aantal kleine snufjes. Een van deze voordelen is dat het mogelijk is om niet één, maar twee simkaarten te gebruiken. Dit is handig om bijvoorbeeld je werk en privé telefoon gescheiden te houden".
Reputatie 1
Net gechecked; ja die is dualsim. FIG-LX1.

Hopelijk komt telfort snel met een oplossing, ben nu op 1 nr niet meer bereikbaar 😞
Reputatie 1
Vraag aan TELFORT: kunnen jullie zelf een dergelijk toestel controleren op dual sim werking?
Reputatie 1
Op een ander forum werd me gevraagd: hoeveel imei nummers staan op de verpakking? Daar moeten er twee opstaan als het een dual sim toestel is. Als dat niet het geval is, heb je een single sim toestel gehad, ook al is er ruimte voor twee sims. Kan iemand dit bevestigen?
Wat zegt de handleiding over het gebruik van de 2e simkaart?
En waar gaat het mis als je die stappen volgt?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ken het toestel niet, maar wat ik las was dat dual-sim het gebruikt van een sd-kaart beperkt. Staat ergens in je instelling het tweede slot geconfigureerd als sd-kaart-slot?
Misschien kun je dat testen door in het tweede slot eens een sd-kaart te steken. Als die herkent wordt zit daar misschien het probleem.
Reputatie 1
Er staat helaas helemaal niet in de handleiding (zowel basis / als uitgebreid) over het gebruik van SIM-kaart. Alleen over de toepassing als je bijvoorbeeld gaat bellen of gebeld wordt.
Reputatie 8
Badge +11
Er staat helaas helemaal niet in de handleiding (zowel basis / als uitgebreid) over het gebruik van SIM-kaart. Alleen over de toepassing als je bijvoorbeeld gaat bellen of gebeld wordt.

Ik kon er, tot nog toe, ook niets over vinden.
Reputatie 8
Badge +11
Probeer ook eens je toestel te starten met alleen een sim in slot 2. Misschien forceert dat het gebruik van slot 2.
Reputatie 1
Als ik alleen een simmetje in slot 2 doet, zie hij helemaal niets...
Reputatie 1
Mijn vermoeden is dat Telfort een single sim toestel heeft uitgeleverd. Heb via klantenservice / twitter verzoek gedaan maar men wil niet reageren...
Mijn vermoeden is dat Telfort een single sim toestel heeft uitgeleverd. Heb via klantenservice / twitter verzoek gedaan maar men wil niet reageren...

Dat wil men vast wel, maar ook daar zal men op volgorde oppakken.

Aanvulling:
Je kan nog contact opnemen met Huawei nl zelf.
https://consumer.huawei.com/nl/contact-us/
Reputatie 1
Heb net n mail gestuurd naar huawei, kan helaas niet telefonisch. Hopelijk krijg ik snel een terugkoppeling. Lastig, steeds mijn privé/werk simkaart opwisselen 🙂
Heb net n mail gestuurd naar huawei, kan helaas niet telefonisch. Hopelijk krijg ik snel een terugkoppeling. Lastig, steeds mijn privé/werk simkaart opwisselen :-)

Zij zouden het ultieme antwoord moeten weten.
Wil je dat ook hier posten?
Reputatie 8
Badge +11
Mijn vermoeden is dat Telfort een single sim toestel heeft uitgeleverd.

Dat vermoeden deel ik niet. Dat klinkt als een bewuste handeling. Ik denk eerder aan een defect (hardware of software).
Dat steeds omwisselen is natuurlijk niet werkbaar. Dat betekent dat één van beide nummers steeds niet bereikbaar is. Heb je niet nog een oud toestel dat je zolang ernaast kunt gebruiken tot dit is opgelost? Mogelijk heb je voor je werk alleen bellen en sms nodig (verzin ik ter plaatse). Dan kun je je even behelpen met een 'olie-gestookt' toestel.
Reputatie 1
Morgen loop ik langs de Telfort store in TIlburg, hopelijk hebben zij een oplossing.
Helaas geen Gsm's 'Over'. En mijn kids vinden het vast niet leuk als ik ze van hen inpik ;-)
Ik laat weten wat het probleem is/was.
Reputatie 8
Badge +18
Je toestel heeft inderdaad een dual sim optie, tenminste als het om dit toestel gaat via Telfort aangekocht

https://www.telfort.nl/mobiel/telefoons/Huawei/huawei-p-smart-zwart.html
Reputatie 8
Badge +11
Tilburg is net even te ver uit de richting. Anders had je van mij nog wel even een oud barreltje kunnen lenen.
Kan je werkgever hierin niets betekenen? Die verwacht blijkbaar dat je bereikbaar bent.
Reputatie 1
Ik koop morgen wel een goedkoop mobieltje bij de mediamarkt. Die declareer ik dan wel bij telfort 😉
Morgen loop ik langs de Telfort store in TIlburg, hopelijk hebben zij een oplossing.
Helaas geen Gsm's 'Over'. En mijn kids vinden het vast niet leuk als ik ze van hen inpik ;-)
Ik laat weten wat het probleem is/was.

Klinkt als een goede optie.
Neem de bon mee. Mogelijk wordt het als DOA gezien. Krijg je hopelijk meteen een andere mee.
Die zou ik dan ter plekke proberen. 🙂
Reputatie 1
Via twitter kreeg ik nog een chat-invite vanuit Telfort. Wat me daar vertelt werd door medewerker "Sebastiaan"....., ben echt flabbergasted.

In de verlengingsadvertentie werd me de huawei p smart aangeboden waar dus letterlijk in stond: "Naast alle voordelen die de P Smart met zich meebrengt, heeft dit toestel nog een aantal kleine snufjes. Een van deze voordelen is dat het mogelijk is om niet één, maar twee simkaarten te gebruiken. Dit is handig om bijvoorbeeld je werk en privé telefoon gescheiden te houden", zie https://www.telfort.nl/mobiel/telefoons/huawei/huawei-p-smart-zwart.html

De opmerking die ik in de chat kreeg, letterlijk "Goedemiddag, ik zie inderdaad dat dit toestel gebruik kan maken van een dual simkaart en twee simkaarten kan dragen. Helaas is het bij ons niet mogelijk om gebruik te maken van een dual simkaart, er kan bij ons particuliere abonnement maar van 1 simkaart tegelijk gebruik maakt worden van het netwerk. Je kunt helaas bij ons geen gebruik maken van een dual simkaart bij een particuliere abonnement. Wel bij een zakelijk abonnement heb ik begrepen".

Maw, ik word dus iets voorgeschoteld, onder valse voorwendselen koop ik hert apparaat, en nu wordt gemeld dat dual sim niet van toepassing is... Ik geloof er eerlijk gezegd niets van.

Ben naarstig op zoek naar mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen om dual sim te gebuiken op de huawei, ongeacht de provider.
Houdt me ten goede, maar vlgs mij klopt het niet wat de chatter zegt.
Dual sim kan inderdaad alleen bij zakelijk, maar dan 2 sim kaarten met hetzelfde nummer.
Wat jij wil is 2 verschillende simkaarten in 1 toestel. En ook nog 2 verschillende providers.
Ik zou gewoon met de 2 simkaartjes en het toestel naar de winkel, wat je al van plan was.

Ter ondersteuning van je wens
https://blog.telfort.nl/dual-sim-twee-telefoons-in-een-291

En het 2 simkaartjes met 1 nummer verhaal
https://www.vergelijksimonly.nl/FAQ/simkaarten-simlock/welke-providers-bieden-een-tweede-simkaart-dual-sim/

Reageer