beantwoord

Defect Sony Xperia T na 8 maanden nog steeds niet verholpen

• 24 oktober 2013
  • 9 reacties
  • 1948 keer bekeken

Beste mensen,

Mijn naam is Nazaket, ik ben al 8 jaar een trouwe klant van Telfort. Ik heb tot nu toe nooit en ik bedoel echt NOOIT problemen gehad met Telfort. Maar de afgelopen 8 maanden heb ik alleen maar stress, koppijn en frustratie gekregen door Telfort. Ik zal het eens uitgebreid vertellen wat mijn probleem was en is nog steeds niet opgelost doordat het steeds wordt uitgesteld. Het was een simpel probleem maar het werd maar niet opgelost en nu zijn we 8 maanden verder. Mijn probleem is zo ingewikkeld geworden dat ik het gevoel krijg dat Telfort zelf niet eens weet hoe ze mijn probleem moeten oplossen.
Ik heb op 6 februari 2013 een abonnement afgesloten voor 2 jaar lang bij Telfort winkel in Nijmegen. Een Sony Xperia T toestel met belminuten en databundel en ik betaal zo'n 46 euro per maand maar dat doet er niet toe. Het gaat om het toestel. Even voor de duidelijkheid ik heb GÉÉN verzekering afgesloten. Enige wat ik heb is fabrieksgarantie voor 2 jaar lang.

1. Eerste dag toen ik het toestel thuis had. Ik doe hem aan hij doet het perfect. De batterij raakt leeg ik zet hem netjes aan de oplader. Hij is volgeladen ik probeer hem aan te zetten hij start niet meer op. Ben ik de volgende dag teruggegaan naar Telfort winkel in Nijmegen en mijn verhaal verteld. Ze hebben mijn toestel ook zelf getest en het bleek dat het kapot was. Hij startte gewoon niet meer op. Ik kreeg een tweede toestel van de winkel.

2. De tweede toestel, ik had hem 2/3 dagen en het microfoontje ging kapot. Zonder dat ik hem ooit heb laten vallen. Ik ben heel zuinig op mijn apparaten dus laten vallen is gewoon geen optie voor mij. Ben ik weer teruggegaan naar Telfort winkel in Nijmegen. De jongens hebben het weer getest en ja hoor het toestel is weer stuk. Ik kreeg een derde toestel van de winkel.

3. De derde toestel, Ik had hem paar dagen. En ik kon niet meer smsen naar mijn geboorteland. Even tussendoor ik kom uit Azerbeidzjan. Terwijl ik altijd heb kunnen smsen met mijn nummer en oude toestel. Het is dat ik plotseling het niet meer kon. Al mijn smsen werden niet verzonden. Ik kreeg steeds een foutmelding dat mijn sms niet kan verzonden worden. Ik ben naar Telfort winkel gegaan in Nijmegen en heb mijn verhaal verteld en de jongens hebben een onderzoek gestart of het eventueel aan de Provider 'Bakcell' van Azerbeidzjan kan liggen dat ik mijn sms niet kan sturen. De antwoord wist ik al zelf dat het niet door de Provider komt maar puur door het toestel. Ik heb netjes 10 werkdagen (oftewel 14 dagen) gewacht en uiteindelijk kreeg ik een mailtje van Telfort dat zogenaamd de Provider 'Bakcell' de smsjes blokkeert van Telfort. Ik herhaal dit klopt voor geen meter. Mijn zoon heeft mijn simkaart in zijn eigen toestel gedaan (Samsung S4) en hij kon met mijn nummer gewoon smsen naar Azerbeidzjan en naar 'Bakcell' nummers. Daarnaast heeft mijn zoon zijn eigen simkaart in mijn toestel gedaan (Sony Xperia T) en ja hoor hij kon ook niet smsen naar Azerbeidzjan. Met andere woorden ik heb 14 dagen oftewel 10 werkdagen moeten wachten voor zoiets simpels waar ik zelf ook achter kon komen dat het NIET aan de Provider ligt maar aan mijn toestel. Ik heb trouwens de klantenservice teruggemaild hierover dat hun onderzoek niet klopt want anders zou mijn zoon ook niet kunnen smsen (met mijn simkaart in zijn toestel of gewoon zijn eigen simkaart wat trouwens ook een Telfort simkaart is). En hier begint de "klantvriendelijkheid" van Telfort tegenover zijn trouwe klant die al 8 jaar gebruik maakt van al het service van Telfort. Ze hebben niet eens teruggemaild van we gaan het verder onderzoeken of iets dergelijks. Ze hebben mij gewoon zo gelaten met mijn onopgeloste probleem.

4. We zijn al paar maanden verder en ik kan nog steeds niet smsen. Ik ben naar Telfort winkel gegaan in Nijmegen (alweer) om mijn klacht over mijn toestel te vertellen. Wat kreeg ik van de medewerkers te horen. 'U moet zelf bellen naar de klantenservice, want wij zijn GÉÉN klantenservice, die kunt u alleen bereiken via de telefoon!" Ik heb heel netjes dankuwel gezegd en heb ik mijn zoon laten bellen. Hij heeft gebeld en de klantenservice heeft reparatieverzoek gestart en mijn toestel zou dan de komende week opgehaald worden. Ik heb nog paar dingen gevraagd aan de klantenservice (want dit is al mijn derde Sony Xperia T) van stel dat dit probleem blijft terugkomen, wat gaat er dan gebeuren. De medewerker heeft duidelijk gezegd. Als ÉÉN dezelfde probleem zich 3x gaat herhalen dan zijn wij VERPLICHT om u een nieuwe (dus geen Sony Xperia T maar een ander toestel naar mijn keuze) te geven. Ik had ook nog gevraagd hoelang het ongeveer kan duren totdat mijn toestel wordt gerepareerd? De medewerker had gezegd maximaal 2 weken. Mijn toestel is dan de week daarna opgehaald. Na 3 weken liet ik mijn zoon bellen naar de klantenservice. Met de vraag is mijn toestel al klaar en wanneer krijg ik hem terug? De medewerker wist het zelf niet dus hij ging bellen naar de monteur en hij kreeg te horen dat er onderdelen zijn besteld en ze zijn nog steeds niet geleverd. Ondertussen was ik zo'n kleine 15 minuten aan het wachten. Uiteindelijk kreeg ik na 6 weken mijn kapotte toestel weer terug. Ik kon nog steeds niet smsen en mijn probleem was nog STEEDS niet opgelost.

5. Ik ben weer terug naar Telfort winkel gegaan in Nijmegen. Ik heb het verhaal weer verteld voor de zoveelste keer. En toen hebben ze vanuit de winkel een reparatieverzoek gestart. Mijn toestel werd gelijk de week daarna opgehaald. En raad eens, ik was hem weer voor 4/5 weken kwijt terwijl het 2 weken hoort te duren. Ik kreeg mijn toestel ALWEER na 4/5 weken KAPOT terug. Mijn probleem was nog steeds niet opgelost.

6. Ik ben nog eens naar Telfort winkel gegaan in Nijmegen. Mijn geduld was al aan het opraken. Ik heb mijn verhaal alweer moeten vertellen. Ze hebben mijn toestel nou dus voor de DERDE keer opgestuurd. En ik kreeg hem weer kapot terug. En elke keer toen ik het toestel kapot terugkreeg belden ze vanuit Telfort winkel in Nijmegen naar de desbetreffende instantie over mijn toestel. Wat er nou precies vervangen is elk keer. En hun antwoord was: "een onderdeel" maar hoe kan een onderdeel vervangen worden en terwijl ik nog steeds met mijn probleem blijf zitten? De medewerker van de winkel in Nijmegen. Hij heeft 3 uur lang aan de telefoon gezeten. Hij heeft alleen maar staan bellen voor mij waar ik hem ontzettend dankbaar voor ben. Daarna heeft hij bijna 4 A4-tjes vol een brief geschreven over mijn probleem die al toen die tijd bijna 8 maanden bezig was. En hij heeft het gemaild naar het hoofdkantoor. Wat de medewerker van Telfort in Nijmegen mij vertelde was al helemaal absurd. Hij vertelde dat een jongen cola over zijn toestel had gemorst waardoor zijn toestel niet meer startte. Hij kreeg van Telfort gelijk een nieuwe toestel toegestuurd terwijl hij zijn toestel niet eens had verzekerd. En het was ook nog eens zijn eigen schuld. Ik heb een kapotte toestel wat overigens niet mijn eigen schuld is en toch krijg ik geen nieuwe toestel van Telfort…..

7. Dit is de laatste maanden al bezig en ik heb serieus geen KRACHT meer ervoor want ik ben sprakeloos hoe Telfort met zijn klanten kan omgaan. Jullie hebben aan het begin van mijn brief gelezen, wat ik van de klantenservice te horen had gekregen over die regeling 'protocol' of wat dan ook. Drie keer is scheepsrecht. Ik zou na derde keer met dezelfde probleem een ander toestel moeten krijgen. Maar nee, ik was weer bij Telfort winkel in Nijmegen. De medewerker van het winkel belde voor mij de klantenservice op. En mijn verhaal voor de zoveelste keer verteld. Hij heeft ook over de 4 kantjes vol geschreven brief gevraagd of wij een reactie of iets kunnen krijgen? Wat ik heb kunnen begrijpen was dat ze zijn brief niet eens gelezen hadden. Of wel gelezen maar ja gewoon ze hebben er niks mee gedaan. En na al deze ellende gaf de persoon aan de telefoon van de klantenservice aan dat de toestel voor de 4e keer moet opgestuurd worden. De medewerker van de winkel zei gelijk nee daar staat de klant (ik) niet op te wachten want het is al 3 keer opgestuurd geweest en het probleem is nog steeds niet opgelost. En ondertussen blijf ik 46 euro per maand betalen voor een kapotte toestel waar ik niks mee kan..... En de medewerker van de klantenservice gaf aan dat ik (oftewel de klant) niks te kiezen heeft dit is het enige manier hoe we het kunnen oplossen. Zovan de klant heeft PECH het is dit of een kapotte toestel. Maar ik kreeg het gevoel dat ik gewoon niet serieus werd genomen. En heb het gevoel nog steeds. Dus ik besloot om hier helemaal een einde aan te maken.
8. De medewerker van Telfort winkel in Nijmegen. Schreef voor de tweede keer een uitgebreid klachtenbrief naar het hoofdkantoor dat de klant (ik) niet meer verder wil gaan met Telfort. En per direct het abonnement wil opheffen. Want 8 maanden lang loop ik te stoeien met Telfort, 2 toestellen waren kapot ik kreeg een 3e toestel en die heeft weer problemen en die problemen worden maar niet opgelost ik moet elk keer 10 werkdagen wachten wat uiteindelijk een maand wordt en dan nog steeds geen antwoord krijgen? Ik wordt niet eens gebeld door de klantenservice met een alternatief of een voorstel. Nee ik blijf maar wachten op NIKS!? Waar gaat dit zo heen? Ik betaal al 8 maanden lang voor een kapotte toestel en ook nog eens een leasetoestel. Zijn jullie van plan om mij 2 jaar lang op zo'n manier op te lichten? Wordt ik überhaupt nog serieus genomen als klant? Ik betwijfel dat enorm. Ik ben het letterlijk spuugzat. Ik eis gewoon dat mijn probleem wordt opgelost. Ik wil GEEN klant meer zijn bij Telfort. Ik wil dat mijn nummer omgezet wordt naar een Prepaid nummer. Want mijn nummer wil ik gewoon behouden ik heb hem al tenslotte 8 jaar lang.... En ik wil per direct mijn "al 8 maanden lang" kapotte Sony Xperia T inleveren en hiermee de zaak afsluiten want ik heb er ECHT genoeg van!!!!
icon

Beste antwoord door Denise 24 oktober 2013, 09:45

@nazeket,

Welkom op het forum! Ik heb jouw bericht zorgvuldig gelezen en kan me voorstellen dat je baalt van de huidige situatie.
Je geeft aan dat sms’en naar de provider Bakcell niet lukt, terwijl dit wel lukt met jouw simkaart in een ander toestel. Goed dat je dit hebt getest, zo wordt vastgesteld dat het inderdaad niet aan het netwerk maar aan het toestel ligt.
Waarschijnlijk staan er instellingen in jouw toestel niet goed waardoor dit niet lukt.

In principe krijg je een nieuw toestel als het defect na drie keer reparatie niet verholpen is. In het begin van jouw bericht geef je aan dat je problemen hebt met opladen, is dit de reden dat het toestel is opgestuurd?
Een reparatie kan het probleem wat betreft sms’en naar het buitenland waarschijnlijk niet verhelpen.

Ik betreur het om te lezen dat je je niet serieus genomen voelt. Dit is zeker niet het gevoel dat wij jou willen geven. Ik help je graag verder om dit langlopende probleem alsnog op te lossen.
Kun je in een een privébericht aangeven om welk 06-nummer het gaat? Graag aangevuld met jouw naw-gegevens. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag!

Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@nazeket,

Welkom op het forum! Ik heb jouw bericht zorgvuldig gelezen en kan me voorstellen dat je baalt van de huidige situatie.
Je geeft aan dat sms’en naar de provider Bakcell niet lukt, terwijl dit wel lukt met jouw simkaart in een ander toestel. Goed dat je dit hebt getest, zo wordt vastgesteld dat het inderdaad niet aan het netwerk maar aan het toestel ligt.
Waarschijnlijk staan er instellingen in jouw toestel niet goed waardoor dit niet lukt.

In principe krijg je een nieuw toestel als het defect na drie keer reparatie niet verholpen is. In het begin van jouw bericht geef je aan dat je problemen hebt met opladen, is dit de reden dat het toestel is opgestuurd?
Een reparatie kan het probleem wat betreft sms’en naar het buitenland waarschijnlijk niet verhelpen.

Ik betreur het om te lezen dat je je niet serieus genomen voelt. Dit is zeker niet het gevoel dat wij jou willen geven. Ik help je graag verder om dit langlopende probleem alsnog op te lossen.
Kun je in een een privébericht aangeven om welk 06-nummer het gaat? Graag aangevuld met jouw naw-gegevens. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag!

Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.

Denise
Beste Denise,

Ik heb via een privébericht mijn gegevens gestuurd. Ik denk dat je mij niet goed hebt begrepen. Mijn toestel is al 2 keer omgeruild geweest met ieder keer een ander probleem. En mijn derde toestel is al 3 keer bij de monteur geweest en is mijn probleem NOG steeds niet opgelost. En nee het ligt niet aan mijn instellingen wat die zijn ook al getest door de medewerkers van de winkel in Nijmegen. Ik heb serieus niks aan dit gesprek na 8 maanden lang stoeien met Telfort. Telfort had het 8 maanden geleden moeten doen en niet nu... Ik wil gewoon dat mijn contract opgeheven wordt en dat ik VERLOST wordt van Telfort. Ik heb serieus geen geduld meer voor al het onzin van Telfort. En even voor de duidelijkheid, dit alles is niet gericht naar jou maar naar Telfort toe, die mijn leven al 8 maanden lang zuur aan het maken is.

Ik wacht op een antwoord. Neem het A.U.B. wel serieus want ik heb geen idee meer wat ik moet doen. En bij Telfort blijven is geen optie voor mij!!!

Nazaket.
Reputatie 3
Badge +1
@nazaket,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Laat ik voorop stellen dat ik jouw frustratie begrijp. Ik heb dit uitgezet bij de afdeling die dit verder oppakt. Er wordt binnen drie werkdagen telefonisch contact gelegd over de afwikkeling hiervan.

Denise
Dankjewel Denise,

Ik ben benieuwd!

Nazaket
Denise,

Het is al de tweede werkdag en het is al 14:39 en ik heb nog steeds geen telefoontje of iets gehad van Telfort? De eerste werkdag was afgelopen vrijdag.
Vandaag is maandag dus de tweede werkdag. Je had gezegd binnen 3 werkdagen.....
Badge +2
3 werkdagen wil zeggen uiterlijk morgen.
Reputatie 3
Badge +1
@nazaket,

Ik heb vernomen dat er zojuist telefonisch contact is gelegd met jouw zoon. Er is een passende oplossing gevonden. Ik ga er vanuit dat het zo naar tevredenheid is opgelost. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Denise
@Denise,

Ja dat klopt Denise, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Nazaket
Reputatie 3
Badge +1
@nazaket,

Erg fijn om te lezen 🙂 Topic wordt hierbij gesloten.

Denise