beantwoord

Defect HTC One S valt niet binnen garantie terwijl dit wel vertelt is

• 30 januari 2014
  • 1 reactie
  • 796 keer bekeken

Ook ik ben absoluut niet te spreken over de service van Telfort en wil dat hier graag even kwijt.

Ik gebruik inmiddels al een paar maanden een toestel dat ik leen van iemand anders, maar vind dat eigenlijk erg zonde van mijn lease en abonnementskosten.

Mijn HTC One S beviel erg goed, tot na een paar maanden de trilmotor ermee ophield. Dit werd echter onder garantie vrij snel weer gerepareerd en daarover was ik dan ook tevreden. Echter sinds deze reparatie ging het geluid haperingen vertonen. Er kwam soms voor minuten, soms uren en soms een paar dagen geen enkel geluid uit en ik kon dan dus niet bellen. Dit gebeurde steeds vaker en steeds langer.

Ik besloot daarom opnieuw contact op te nemen met Telfort, voor reparatie onder garantie. Ik heb namelijk het idee dat de audiochip per ongeluk beschadigd is door een medewerker bij reparatie van de trilmotor. Ik ben vervolgens echter een maand of vier van het kastje naar de muur gestuurd en moest de prijsopgave uiteindelijk toch zelf betalen, of ik zou mijn toestel terug krijgen zonder reparatie. Ik heb voor de laatste optie gekozen, maar ben hierover zeker niet tevreden!

Bij de eerste keer dat ik belde werd mij gelijk gegeven dat dit onder de garantie zou moeten vallen, door de medewerker die ik aan de lijn had. Deze beloofte mij dat ik die week daarop teruggebeld zou worden. Na twee weken was ik echter nog niet teruggebeld, en heb ik zelf maar weer gebeld. Er werd mij toen opnieuw beloofd dat ik die week daarop teruggebeld zou worden. Ook toen is dit echter niet gebeurd en heb ik na twee weken zelf weer gebeld en werd mij opnieuw deze belofte gedaan. Zo is dit een keer of vijf gegaan, en toen ik na een aantal maanden eindelijk daadwerkelijk teruggebeld werd, werd mij gevraagd mijn verhaal te mailen en dan zou daar reactie op komen. Als reden voor het niet terugbellen werd uiteindelijk gegeven dat de medewerker die mij terug zou bellen niet meer werkzaam was bij de betreffende afdeling.

Ook op mijn mail kwam echter geen reactie, en toen ik wederom belde werd mij verteld dat mijn mail per ongeluk over het hoofd gezien was.

Uiteindelijk heeft dit alles geen effect gehad en zou ik de reparatiekosten dus gewoon moeten betalen.

Mijns inziens is dit absolut niet terecht. Vooral ook omdat elke medewerker die ik telefonisch sprak mij gelijk gaf, maar er puntje bij paaltje niets geregeld werd. Toen ik een klacht in wilde dienen over dit alles gaf het contactformulier telkens een technische storing bij verzenden. Ook dit is dus niet gelukt. Dan hier maar mijn verhaal.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 30 januari 2014, 16:51

Welkom op het forum rojus93,

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Het is duidelijk dat er bij de reparatie geconstateerd is dat dit niet binnen de garantie valt. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Het reparatiecentrum stelt een defect vast, op basis hiervan worden eventuele kosten in rekening gebracht. Ik bekijk graag wat er in het onderzoeksrapport te lezen is zodat ik je verder kan helpen.

Denise
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum rojus93,

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Het is duidelijk dat er bij de reparatie geconstateerd is dat dit niet binnen de garantie valt. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer sturen via een privébericht? Het reparatiecentrum stelt een defect vast, op basis hiervan worden eventuele kosten in rekening gebracht. Ik bekijk graag wat er in het onderzoeksrapport te lezen is zodat ik je verder kan helpen.

Denise

Reageer