beantwoord

Data overzetten van Samsung S8 naar Huawei P30 Pro

• 5 april 2019
  • 4 reacties
  • 3716 keer bekeken

Reputatie 1
Hi!

Heeft iemand een idee over hoe je data overzet van Samsung naar Huawei?

Samsung zelf heeft Smart Switch, werkt perfect om van iPhone, Samsung of ander merk data over te zetten naar... Samsung...

1. Heeft Huawei hier zelf een mogelijkheid/ app voor?
  2. Hoe hebben jullie je data van Samsung overgezet naar Huawei?
  3. Door te Googlen kwam ik twee applicaties tegen; Syncios data Transfer en Wondershare. Hebben jullie deze wel eens gebruikt? Hoe verliep dat?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
icon

Beste antwoord door Banse 5 april 2019, 23:29

Opgelost! Bij het opstarten en instellen van de nieuwe telefoon krijg je de optie om data over te zetten.

1. Download Phone Clone op je oude toestel
2. Scan de QR code die je nieuwe toestel geeft
3. Data wordt overgezet via Wifi-direct.

Ging redelijk soepel. Een paar apps kwamen niet mee. Foto's en filmpjes wel. Whatsapp heeft z'n eigen back-up systeem, maak eentje vanaf je oude telefoon via Google Drive dan kun je deze daarna direct downloaden op je downloaden via Google Drive.
Bekijk reactie

4 reacties

Hallo @Banse ,
bijna alle telefoons bieden de keus opslaan op de simkaart of op de telefoon.
In jouw geval zou ik eerst de eventuele opslag op de telfoon verplaatsen naar de simkaart, dan de simkaart plaatsen in de nieuwe telefoon en eventueel weer verplaatsen van sim naar nieuwe telefoon.
Contacten voor bellen/whatsapp kun je synchroniseren via Google.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Banse, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je een nieuw toestel hebt, een Huawei. Je wil nu graag en heel begrijpelijk alles overzetten van jouw Samsung naar jouw Huawei. Ik moet zeggen dat ik hier geen verstand van heb. Wellicht heb je nog wat aan de tips op Androidplanet. Hopelijk lukt het. Of anders even contact zoeken met Huawei zelf?
Reputatie 1
Opgelost! Bij het opstarten en instellen van de nieuwe telefoon krijg je de optie om data over te zetten.

1. Download Phone Clone op je oude toestel
2. Scan de QR code die je nieuwe toestel geeft
3. Data wordt overgezet via Wifi-direct.

Ging redelijk soepel. Een paar apps kwamen niet mee. Foto's en filmpjes wel. Whatsapp heeft z'n eigen back-up systeem, maak eentje vanaf je oude telefoon via Google Drive dan kun je deze daarna direct downloaden op je downloaden via Google Drive.
Reputatie 8
Badge +12
Top dat het gelukt is. Ook heel erg bedankt voor het delen van de oplossing. 🙂

Mocht je zo nog andere vragen krijgen, laat het ons vooral weten.

Reageer