beantwoord

Contacten verdwenen na vervangen van simkaart

• 28 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 5027 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Op 25 oktober heb ik op de website van Telfort een simkaart aangevraagd voor mijn nieuwe telefoon (Nokia 6). Direct na mijn aanvraag is mijn oude simkaart - zonder waarschuwing - op mijn Samsung SIII mini geblokkeerd. Ik heb drie dagen mijn telefoon niet kunnen gebruiken omdat ik geen telefoonnummers meer had van familie/vrienden. Ook de contacten die automatisch worden opgeslagen op Google Contacten zijn verdwenen. Gisterenmiddag heb ik mijn nieuwe simkaart ontvangen. Ik ben opnieuw telefoonnummers gaan verzamelen. Deze heb ik gisterenavond opgeslagen op mijn nieuwe telefoon/simkaart. Vanochtend toen ik op mijn telefoon keek waren mijn contacten weer verdwenen.

Waarom is er vooraf niet gewaarschuwd dat bij aanvraag van een nieuwe simkaart de oude per direct wordt geblokkeerd? Hoe krijg ik mijn oude contacten weer terug? Hoe kan het dat er op mijn nieuwe simkaart telefoonnummers verdwijnen?

Edit moderator: titel aangepast voor vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Z56 30 oktober 2017, 13:47

Hartelijk dank voor de reacties! Het is opgelost. Ik heb een VCF-bestand gevonden op mijn externe harde schijf.

De synchronisatie van mijn enige Google-account werkte inderdaad niet optimaal. Waarschijnlijk omdat de nieuwe telefoon nog niet up-to-date was.

Mijn oude simkaart werkte helaas niet meer op het moment dat ik een nieuwe simkaart heb aangevraagd. Weet ook niet waarom!

Nogmaals hartelijk dank!
Bekijk reactie

5 reacties

Ik heb de indruk dat er een probleem is met synchroniseren.

Kijk eens bij instellingen op je Google account, zie je daar staan een cirkelpijl (synchronisatiefout) bij contacten?
Je hebt je contacten vernieuwd, kijk eens of met een nieuw (extra) account of synchroniseren wel blijvend slaagt.

Laat je weten of dit helpt?

De oude sim zou pas geblokkeerd of eigenlijk is het beter gezegd, de oude sim komt te vervallen zodra de nieuwe is geactiveerd en jouw 06 nummer dus gekoppeld is aan die simkaart(nummer).

En dat staat weer los van de contacten op het Google account op je telefoon.
Zelfs al is je 06 nummer aan je nieuwe sim gekoppeld zou je nog steeds in staat moeten zijn om de contact gegevens daarvan over te zetten.
Een nieuwe of vervangende sim kaart moet je als klant meestal zelf activeren meestal kan dit pas als je de sim in huis hebt, en zelfs dan werkt de oude ook nog zeker om daar contact informatie af te halen.
Je kan er dan niet meer mee bellen maar verder blijft deze gewoon toegankelijk.
Staat de weergave van je telefoonboek wel ingesteld op je sim contacten?
Ze zullen niet verdwenen zijn waar het google en whatsapp contacten betreft gaat inderdaad de situatie zoals Friesian deze beschrijft.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Z56, welkom op het forum. Ik begrijp dat je na het vervangen van je simkaart je contacten kwijt bent. Dat is enorm balen zeg. Aan de adviezen van Galdor en Friesian kan ik weinig toevoegen. Heb je met hun tips je contacten nog weten te achterhalen?
Hartelijk dank voor de reacties! Het is opgelost. Ik heb een VCF-bestand gevonden op mijn externe harde schijf.

De synchronisatie van mijn enige Google-account werkte inderdaad niet optimaal. Waarschijnlijk omdat de nieuwe telefoon nog niet up-to-date was.

Mijn oude simkaart werkte helaas niet meer op het moment dat ik een nieuwe simkaart heb aangevraagd. Weet ook niet waarom!

Nogmaals hartelijk dank!
Wellicht de methode van aanvragen, bij vervanging na diefstal zou het inderdaad fijn zijn als een sim kaart zo snel mogelijk wordt geblokkeerd.
De normale procedure is zover ik weet zoals ik die eerder beschreef.
Goed dat het met je vcf bestand opgelost is.

Reageer