Blackberry Z10 geen mobiel internet

• 6 maart 2013
  • 101 reacties
  • 22859 keer bekeken

Hallo,

Ik heb de nieuwe Blackberry Z10 uit Engeland meegebracht (factory unlocked), maar heb ermee geen internet op het Telfort netwerk. Als ik in de internet instellingen kijk, zijn de APN settings vergrendeld en niet gevuld. Ook wordt ik gevraagd of ik wil "roamen" (waar ik ja op zeg). Maar vervolgens heeft geen app zoals browser, email etc toegang tot internet.

Is het Telfort network al geschikt voor de nieuwe Z10? De Z10 heeft geen Blackberry Internet Service meer nodig, dus het zou gewoon moeten werken met mijn mobiel internet abonnement.

Weten jullie hier over al meer?

Alvast bedankt!

101 reacties

Niemand van Telfort die hierover ideeen of tenminste een update heeft?
Badge +1
zijn de APN settings vergrendeld en niet gevuld.

hm, factory unlocked.... ??? Vraag het me af...

Welke software versie draai je op het toestel? En doet ie het op andere netwerken wel?

In princiepe zou het bij dit toestel genoeg moeten zijn als je de APN instellingen erin zet....

Hoop deze week mijn eigen binnen te gaan krijgen, dus dan kan ik wat beter gaan testen...
Hallo pruygje, 

Bedankt voor je reactie (eindelijk iemand :)) Waarom zo sceptisch over de factory unlocked? In de UK worden deze al zo verkocht. Ik kan het ook zien onder Beveiliging en privacy / SIM Kaart. Netwerk / Netwerksubset en Serviceprovider zijn "niet vergrendeld".

Ik gebruik op dit moment de nieuwste OS versie 10.0.10.90, maar had ook al 2 andere (waarvan 1 geleakte) geprobeerd, zonder succes. 

Om een of andere vage reden heeft Blackberry ervoor gekozen, bij sommige SIM kaarten de APN instellingen te vergrendelen. Hele crackberry / blackberry forum staat vol met gebruikers die ermee problemen hebben. Het helpt volgens mij alleen als je telecom aanbieder zelf de instellingen ondersteunt / pusht. Vandaar mijn vraag of Telfort ueberhaupt de Blackberry Z10 gaat ondersteunen / aanbieden. Anders kan ik net zo goed op zoek naar een nieuwe aanbieder ..

Heb me tel ook geprobeerd met me SIM van werk (Intercity / gebruikt ook KPN netwerk), werkt zonder problemen. De APN settings worden automatisch correct gezet. En de APN settings zijn ook niet zo raar grijs vergrendeld. 

Wat me nog opvalt, ik krijg altijd melding met Telfort SIM of ik wil roamen. Blijkbaar wordt dat virtuele netwerk ook al niet goed herkend als wat het is?!

Hieronder nog een screenshot van de settings:

Badge +1
*piiieeep*

ohjee, dat zier er idd niet best uit (zit ff te surfen op crackberry en BlackBerry Forums)....

Gelukkig sta ik een telecomwinkel, en kan ik dus alle simkaartjes eerst uitproberen voordat ik besluit welk abo het gaat worden.
Wou bij Telfort blijven, maar als dat niet gaat werken.... tja...
Ja inderdaad .. dus als je nog de keuze hebt, zou ik heel goed kijken wat ik doe. Ik heb zelf nog meer dan een jaar contract .. Ik zie ook op hele Telfort site nog geen enkele vermelding van de Z10, in de winkel waar ik vandaag was hadden ze er (uiteraard) ook nog niet van gehoord. Dus de vraag is, wanneer krijgen ze, krijgen ze hem ueberhaupt, en gaan ze dan ook de problemen fixen? 

Enige wat ik zie is dat clubs als studentmobiel.nl wel Z10 icm Telfort aanbieden, dat zouden ze toch ook niet doen als dan het internet niet gaat werken .. in NL komt Z10 immers niet voor einde van de maand uit ...
Badge +1
Sites als studentenmobiel verkopen wel vaker deals zonder erbij na te denken.
Ik heb wel eens een klant gehad die via zo'n site een BB had gekocht op een abo van Telfort toen telfort uberhoupt nog geen BB data ondersteunde...

Anyway,

ik heb een mailtje uitstaan bij mijn contactpersoon van BB, kijken wat die me kan vertellen... In de tussentijd ga ik eens kijken of ik nog ergens een test unit kan opduiken (zoals je zegt duurt het nog heel even voordat ze officieel uitkomen) zodat ik eea met wat werkende simkaarten kan onderzoeken...
Thanks, houd ons hier op de hoogte als je iets nieuws weet!
Verder is het een super toestel, zo verslavend als alle BB, maar dan in een hypermodern efficient jasje!
Badge +1
ga ik zeker doen!

Verder is het een super toestel, zo verslavend als alle BB, maar dan in een hypermodern efficient jasje! 

i know... kwartiertje mee gespeeld, en nu al verslaagd.... 🆒
Hoi,

Kan niet wacht om de Z10 eind van de maand binnen te krijgen! Maar hoe zit het met de batterij? Ben al een tijdje de berichten daaromtrend aan het volgen en dat maakt me niet altijd even vrolijk.

Dus ben benieuwd naar je ervaringen hiermee!

Gr.

xoxo
Hoi xoxo,

Ik kan helaas nog niet heel veel over de batterij zeggen. Ik ben de laatste tijd overwegend thuis of op kantoor, en daar is altijd een oplader beschikbaar. Maar mij valt de batterij niet negatief op. Ook op weg naar werk muziek beluisterd, wat volgens sommigen in de forums heel veel batterij zou vreten, geen buitengewone consumptie gezien. Gevoelsmatig vergelijk ik het met me iphone 5. Waarbij de echte test wel zou moeten zijn ergens met slecht bereik veel internetten, muziek luisteren, misschien wat gamen, bellen, en dan kijken hoe lang die mee gaat. Maar zo "mobiel" ben ik momenteel niet .. en hé .. juste! Ik heb er dus ook geen mobiel internet op!!!! Hoop toch dat het helpt.
Hej Enrico,

Tja zonder internet is het natuurlijk nog geen goede meting. Maar je bent in ieder niet negatief over de accuduur tot nu toe. Hmmm...... ben zelf geen heavy interneter met de GSM (maar ja heb dan ook nog een 'oude' Bold en daar is het internetten nu ook niet direct een gemakkelijke bezigheid). Maar mogelijk komt daar wel verandering in en zeker als het 4G wordt! ;^)

Maar goed we zullen het wel zien. Een Z10 gaat het (bijna) zeker worden. Of het weer Telfort wordt is nog maar de vraag, Ben niet zo van het leasen van een toestel en wil er eigenlijk al naar een jaar vanaf (van het abo) zodat het daarna een stuk goedkoper wordt. Helaas zijn er nog maar weinig telecommers waar je geen leasecontract krijgt, maar jij hebt dat probleem natuurlijk niet met deze gescoorde phone uit Engeland!

Houd ons op de hoogte qua batterijgebruik en er zullen een hoop jaloerse BB fans zijn op dit moment (waaronder ikzelf!) ;^)

xoxo
Hallo allen,
Sinds gisteren heb ik ook een Z10 in gebruik - testexemplaar - en ik kan de bevindingen van de topicstarter beamen. Hij doet het niet op internet buiten de deur, ik kan ook nets in de APN settings veranderen. Heel vervelend! Ik houd dit topic in de gaten.
Heel vervelend dit .. ik krijg hier een heel slecht gevoel in me onderbuik van. Als tenminste iemand van Telfort kon bevestigen dat ze de tel zullen gaan ondersteunen .. op crackberry lees je dat in sommige landen de Z10 met bepaalde providers nooit gaat werken omdat ze geen overeenkomst hebben met Blackberry. Ik dacht eigenlijk dat we dit voorbij waren, misschien herinnert zich nog iemand dat de iPhone in het begin ook exclusief verkrijgbaar was. Maar hier wordt je mijn inziens na kunstmatig buiten gehouden, technisch is er toch geen reden toe. 

Als je kijkt op de Blackberry site waar je de Z10 kan voorbestellen staat Telfort in ieder geval niet tussen.

300 Euro om mijn contract af te kopen .. ben bijna geneigd om het te doen, dan naar KPN en tenminste af van dat gedoe ... of weet iemand een andere manier hoe je je nummer mee kan nemen naar andere provider?
Badge +1

Als je kijkt op de Blackberry site waar je de Z10 kan voorbestellen staat Telfort in ieder geval niet tussen.

maar als je vervolgens doorklikt op 1 van de onafhangkelijke sites (bijvoorbeeld Typhone) kun je hem daar wel wél met Telfort bestellen...

of weet iemand een andere manier hoe je je nummer mee kan nemen naar andere provider?

nope, afkopen is dan de eenige optie...

@Surfcheck,

welkom op het forum ;-)
Ik neem aan dat jij het toestel getest hebt met een Telfort simkaart, maar heb jij daarop een BB bundel?
[quote]
@Surfcheck,

welkom op het forum ;-)
Ik neem aan dat jij het toestel getest hebt met een Telfort simkaart, maar heb jij daarop een BB bundel?

Dank je 🙂 Ja, mijn gewone micro-simkaart. Voor deze Z10 zouden volgens Blackberry geen aparte bundels meer nodig moeten zijn. Ik zal deze vraag ook daar eens insteken.
Badge +1
[QUOTE=surfcheck;331316]

Voor deze Z10 zouden volgens Blackberry geen aparte bundels meer nodig moeten zijn

dat klopt, ik was alleen benieuwd of je misschien een BB bundel had, dan weten we ook weer of dat misschien helpt...
Nog even een update van mijn kant: het loopt nogal moeilijk.

Ik ben woensdag een Telfortwinkel binnengelopen, het meisje daar was heel vriendelijk, maar had geen idee wat ze met de Z10 aan moest. Ze heeft staan bellen met de technische dienst die net zo clueless was als zij, haar conclusie was uiteindelijk dat ik maar een conventionele Blackberry-uitbreiding moest kopen, om te proberen of dat wel werkte. Dat doe ik natuurlijk niet.

Ik heb dinsdag ook een supportticket aangemaakt via Mijn Telfort: nog niets van gehoord.

Bij Blackberry heb ik zowel een developercontact op de hoogte gesteld (nog niets over gehoord) als het bij een PR dame voorgelegd, zij zou het uitzetten binnen de organisatie (ook nog niets over gehoord).

Uiteindelijk vandaag op Mijn telfort mijn toestel ingesteld met het IMEI-nummer: nope. 

Als ik wat hoor van iets of iemand laat ik het weten hier!

Over de batterij: ik ben juist enorm te spreken over de batterijduur: hij hangt vrijwel heel de dag aan de wifi, en ik ben toch een redelijk intensieve gebruiker. Daar kom ik de dag meer dan mee door.

En had ik al gezegd dat de Blackberry Hub briljant is? Die is briljant 🙂
Badge +1
@ Surfcheck,

brutale vraag, in welke regio woon/werk jij?

Misschien dat we wat kunnen regelen om wat veldtestjes te doen.
Ik heb iig de beschikking over simkaarten van diverse netwerken al dan niet met BB Bundel 😉
@ Surfcheck,

brutale vraag, in welke regio woon/werk jij?

Misschien dat we wat kunnen regelen om wat veldtestjes te doen.
Ik heb iig de beschikking over simkaarten van diverse netwerken al dan niet met BB Bundel ;-)

Ha dat zou geinig zijn idd. Ik werk in het centrum van Amsterdam en woon in Leiden. 
Ik heb al een week geleden support ticket geopend. Maar ik verwacht er niet echt iets van terug. Laatste keer dat ik er eentje opende, kreeg ik ook nooit reactie. Ueberhaupt, dat ze beloven "binnen 10 dagen" te reageren is al heel wat. Qua service hoef je van Telfort echt niets te verwachten. Ben toen met al me abo's (telefoon, ipad, vast internet) hier naartoe gekomen. En zolang je geen problemen hebt, is alles ok. Maar er is zo goed als geen support. Betaal je een tientje meer, ga je bij de "echte" KPN en voila, daar wordt je ook geholpen. 

Dinsdag krijgen we vanuit werk nieuwe KPN abonnementen. Ik ga hem dan gelijk proberen met de Z10. Ik verwacht er geen problemen van. KPN biedt de Z10 nu al officieel aan op haar website. 
Badge +1
@ Surfcheck,

zit zelf in Amersfoort, dat wordt dus ietwat lastig....

@ Enrico,
mijn ervaring is dat als je aan de helpdesk de jusite vragen stelt het best goed komt.
Verder is de support vanuit het WebCare Team hier op het forum prima in orde!
@pruygje Deze thread is alweer 10 dagen oud. Ik zie geen officiele reactie. En als ze het niet weten, kan je dan niet op z'n minst reageren van "We weten het niet, maar de vraag is uitgezet, we koppelen terug" - zoiets? Ik bedoel, Telfort gaat de Z10 ondersteunen, ja of nee. Dat antwoord moet toch iemand binnen het bedrijf hebben 🙂
Badge +1
Hmmm lastig is dat zoals ik lees.
Waarschijnlijk is Telfort nog niet klaar om de instellingen te pushen.
Wat ik vreemder vind is dat het toestel niet handmatig in te stellen is.
Daar kan Telfort natuurlijk niks aan doen.
Aanspreken van de fabrikant lijkt me dan verstandiger.
Badge +1

Waarschijnlijk is Telfort nog niet klaar om de instellingen te pushen.

Daar zit ik ook aan te denken, wellicht dat iemand van WebCare daar op commenten

Wat ik vreemder vind is dat het toestel niet handmatig in te stellen is.

heb ik uitstaan bij de vertegenwoordiger van BlackBerry

Reageer