beantwoord

Blackberry Internet werkt niet.

• 29 maart 2013
  • 16 reacties
  • 8355 keer bekeken

Badge +1
Mijn Blackberry Bold 9900 toestel heb ik weer sinds 2 dagen. Een nieuwe, mijn oude was kapot.

Ik heb een abbonement mét een Blackberry Bundel, momenteel is mijn internet op, maar op wifi doet whatsapp het wel, maar het lukt niet om BBM te gebruiken.. Bij Facebook krijg ik ook vaak de melding 'Momenteel gebruikt u een serviceplan dat deze toepassing niet ondersteunt. Maak verbinding met een wifi netwerk of neem contact op met uw serviceprovider om uw huidige dataplan te wijzigen'. Terwijl ik wel verbonden ben met een wifi netwerk.. En de browser werkt wel gewoon. Ook heb ik mijn Blackberry ID geactiveerd. Ook staat mijn dataverbinding aan, roamign etc.

Ik heb de instellingen gevolgd via de www.telfort.nl/instellingen site, maar niks lukt.
Ik heb bij instellingen bij de optie HRT-editor een registratiebericht verzonden, ik zou nu een bericht moeten krijgen waarin staat dat mijn handheld is geregistreerd bij het draadloze netwerk, maar deze ontvang ik gewoon niet..
Ik heb het meerdere keren gedaan.
Ook heb ik net mijn toestel leeggehaald en het nogmaals geprobeerd, maar het wil niet lukken.

Kan iemand mij helpen aub? Ik wil graag weer normaal gebruik kunnen maken van mijn Blackberry zonder problemen..
icon

Beste antwoord door pruygje 3 april 2013, 11:42

Mijn Blackberry bundel is momenteel wel op zag ik, maar betekent dat dan ook gelijk dat ik me bbm niet kan instaleren? 

Dat klinkt alsog je een PrePaid hebt met een BB Bundel erbij, klopt dat?

Als je BB bundel op is heb je geen toegang tot het BB netwerk. Daarom geeft je toestel aan geen verbinding is met 'BlackBerry Internet Service".
Hierdoor werkt BBM en facebook inderdaad niet via WiFi.

Zodra je BB Bundel weer goed is verschijnen er vier puntjes naast de netwerkindicator (of wifi indicator) rechtsboven in je scherm
Bekijk reactie

16 reacties

Badge +1
Ik weet ook niet wat die 'Enterprise activering' inhoud. Is dit nodig? Ik zag dat dit voor e-mail was. Maar wat moet ik daar invullen?
Heey,

Om gebruik te maken van BBM moet je verbonden zijn met "BES" oftewel Blackberry Enterprise Service.(Voor meer informatie klik hier) Alle berichten die je verzend via BBM gaat over een speciaal netwerk van Blackberry, het werkt niet zoals Whatsapp & Facebook. 

Zou je misschien je Servicestatus kunnen posten?

Verbindingen beheren > scroll naar beneden Servicestaus

uiteraard hoeft je telefoonnummer hier niet zichtbaar te zijn.

ik hoop dat ik je kan helpen,

~Roahh
Badge +1
Heey,

Om gebruik te maken van BBM moet je verbonden zijn met "BES" oftewel Blackberry Enterprise Service.(Voor meer informatie klik hier) Alle berichten die je verzend via BBM gaat over een speciaal netwerk van Blackberry, het werkt niet zoals Whatsapp & Facebook. 

~Roahh

Hoi Roahh,

Sorry van de late reactie, maar de status:

Blackberry Internet Service
Geen verbinding

Blackberry Enterprise Server
Geen verbinding

Hoe kan ik dit fixen....

Groetjes
Heey,

Zo te zien heb je op dit moment helemaal geen verbinding, je bent met helemaal niks verbonden.

Heb je wel een blackberry abonnement? Uiteraard werkt een normale bundel niet. Blackberry heeft een speciale bundel nodig.

Probeer eens optewaarderen en sms "blackberry " naar 4000 de kosten zijn 12,50

~Roahh
Heey,

~Roahh

Hoi Roahh,

Geen verbinding

Geen verbinding

Hoe kan ik dit fixen....

Groetjes

Heey,

Zo te zien heb je op dit moment helemaal geen verbinding, je bent met helemaal niks verbonden.

Heb je wel een blackberry abonnement? Uiteraard werkt een normale bundel niet. Blackberry heeft een speciale bundel nodig.

ik dacht laat ik het maar even Quoten zodat jij een melding krijgt haha ;)
~Roahh
Badge +1
Heey,

~Roahh

Hoi Roahh,

Geen verbinding

Geen verbinding

Hoe kan ik dit fixen....

Groetjes

Heey,

ik dacht laat ik het maar even Quoten zodat jij een melding krijgt haha ;)
~Roahh

Hee,

Ja ik heb gewoon een blackberry bundel in mijn abbonement, daarom vind ik het zo raar.. Ik zou gewoon internet enz moeten hebben..

Zo irritant is het, haha.

OliviaJadore
Hee,

Ja ik heb gewoon een blackberry bundel in mijn abbonement, daarom vind ik het zo raar.. Ik zou gewoon internet enz moeten hebben..

OliviaJadore

heey OliviaJadore,

ik snap dat het zo irritant is, daarom prober ik je maar zover mijn kennis gaat te helpen 😉.

als eerst is je blackberry simlock vrij? zo check je dat:

Opties > geavanceerde opties > simkaart

daar zie je dan je telefoon nummer etc, toets "mepd" je ziet geen text vak maar je moet het gewoon typen.

nu zie meer tekst, kijk of netwerk vergrendeling uitgeschakeld is. als dat het geval is is je blackberry simlock vrij.

en heb je al een factory reset geprobeerd?

~Roahh
Badge +1
Hee,

OliviaJadore

heey OliviaJadore,

ik snap dat het zo irritant is, daarom prober ik je maar zover mijn kennis gaat te helpen 😉.

als eerst is je blackberry simlock vrij? zo check je dat:

Opties > geavanceerde opties > simkaart

daar zie je dan je telefoon nummer etc, toets "mepd" je ziet geen text vak maar je moet het gewoon typen.

nu zie meer tekst, kijk of netwerk vergrendeling uitgeschakeld is. als dat het geval is is je blackberry simlock vrij.

en heb je al een factory reset geprobeerd?

~Roahh

Hey, 
Ik heb t gedaan en bij alles staat uitgeschakeld..
Bij telefoonnummers en onbekend nummer staat niks.
Ik heb al een paar keer gereset ja, niks helpt..

Mijn Blackberry bundel is momenteel wel op zag ik, maar betekent dat dan ook gelijk dat ik me bbm niet kan instaleren? 

OliviaJadore
Badge +1

Als je BB bundel op is heb je geen toegang tot het BB netwerk. Daarom geeft je toestel aan geen verbinding is met 'BlackBerry Internet Service".

Zodra je BB Bundel weer goed is verschijnen er vier puntjes naast de netwerkindicator (of wifi indicator) rechtsboven in je scherm
Heeey,

Aangezien je nu geen bundel hebt kan je geen gebruik maken van bbm of facebook. Of andere apps waar je BES nodig voor hebt.

Je hebt een bundel nodig & een actieve blackberry ID. Als ik jou was zou ik heteens via prepaid proberen.

Dit bericht is verzonden vanaf mijn Samsung
Badge +1

Ik heb een abbonement, maar blij om te horen dat dit dus nietaan m'n Blackberry ligt, morgen krijg ik een nieuwe bel/sms/internet bundel dus hopen dan maar.
Badge +1
@OliviaJadore,

en, werkt het weer?

Of andere apps waar je BES nodig voor hebt.

Je bedoeld BIS.
BES (BlackBerry Enterprise Server) is een zakelijk platform waar je een Enterprise Server voor nodig hebt.
Particuliere klanten maken verbinding via BIS (BlackBerry Internet Service)
Ik ben ook al vanaf de 25 ste bezig om internet te verkrijgen met de sim only op mijn BB.
en deze kaart is nieuw dus een nieuw abonnement.

Het werkt voor geen meter en kan niemand normaal bereiken.
Ik kan ook geen 0900 bellen en dan word er gezegd door verkoop kan je niet bij iemand anders bellen  schande schande schande.

De servicie is bijzonder slecht en waardeloos.
Vraag ik het op via sms dan is dit bericht wat ik krijg  beste klant het is NIET mogelijkom instellingen per sms te ontvangen op uw toestel. volg bla bla bla.

Ik heb tot nu toe nog niets aan mijn kaart gehad maar de teller loopt wel door.

Ik heb ook een pakket  tv , internet enz enz genomen maar begin toch keihard te twijvelen of ik dit wel moet doorzetten.
Reputatie 8
Badge +15
Niet voor alle toestellen is het mogelijk om instellingen per sms te ontvangen. Bij BlackBerry is dit inderdaad niet mogelijk.

- Heb je een BlackBerry bundel?
- Instellingen al nagelopen via toestelhulp?
- Battery pull gedaan?
Badge +2
Ik ben ook al vanaf de 25 ste bezig om internet te verkrijgen met de sim only op mijn BB.
en deze kaart is nieuw dus een nieuw abonnement.

Het werkt voor geen meter en kan niemand normaal bereiken.
Ik kan ook geen 0900 bellen en dan word er gezegd door verkoop kan je niet bij iemand anders bellen  schande schande schande.

De servicie is bijzonder slecht en waardeloos.
Vraag ik het op via sms dan is dit bericht wat ik krijg  beste klant het is NIET mogelijkom instellingen per sms te ontvangen op uw toestel. volg bla bla bla.

Ik heb tot nu toe nog niets aan mijn kaart gehad maar de teller loopt wel door.

Ik heb ook een pakket  tv , internet enz enz genomen maar begin toch keihard te twijvelen of ik dit wel moet doorzetten.

Heb je wel de BlackBerry internet op je sim only zitten? Anders wordt het lastig internet te gebruiken...
Badge +1
welk type toestel heb je?
en welke software versie staat erop?

Reageer