Blackberry

• 28 februari 2012
  • 30 reacties
  • 9800 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hallo allen,

Ik ben van plan om een blackberry 8520 te kopen.

Ik heb een sim only 400 abbo van telfort met een sms bundel en geen internet bundel.

Nu wil ik de surf&mail 1 GB van telfort aanvragen, maar kan ik dan wel internetten op de Blackberry en gebruik maken van Whatapp? Of moet ik nu perse de dure internetbundel van Telfort nemen speciaal voor de blackberry?

Ping heb ik niet nodig. Ik wil alleen me mail kunnen kijken, whatsapp en een beetje kunnen surfen op internet.

Gr. Angela

30 reacties

Badge +7
@angela,

Om gebruik te kunnen maken van pushmail (en overige apps) heeft u toch de databundel BlackBerry surf&mail 1GB nodig.

Danny
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor je reactie.

Ik heb jullie forum een beetje zitten doorspitten.

Waar ik uit ben gekomen is, ik kan met een normale surf en mail bundel
gewoon internetten mits ik mini opera erop zet.
Waardoor ik ook gebruik kan maken van Whatsapp.

Het enige wat niet werkt zijn echt de apps van blackberry zelf. Zoals Ping en Pushmail

Klopt mijn conclusie?

Bij voorbaat dank

Gr.Angela
Badge +7
@angela,

Hetgeen u aangeeft is niet door ons getest. Om die reden kan ik dit niet bevestigen c.q. aanraden.

Danny
Badge +1
Zoals al aangegeven gaan alle apps die afhankelijk zijn van push notificatie niet werken. Denk aan mail, BBM (messenger), originele facebook en twitter apps.weigenlijk alles wat door BlackBerry zelf is gemaakt.

Wat wel werkt:
Browsen via Opera Mini
Twitter via bv UbertSocial
Facebook via mobiele site
WhatsApp (niet gegarandeerd, maar meestal wel)
Buienradar
Etc
Reputatie 2
Badge +1
Nou heb gister de blackberry gehaal bij de media markt was in de aanbieding.

Internet via wifi gaat perfect inclusief whatsapp

Maar via de internetbundel die ik gister heb aangevraagd werkt het niet(surf & mail 1GB)
Ik heb geen blackberrybundel aangevraagd.
Aangezien ik dacht dat je gewoon via Opera kon internetten en ik geen gebruik maakte van Ping en Pushmail.

Ik kan de hotspot browser niet veranderen. Heb de TCP instelling veranderd.
Ik kan gewoon helemaal niet internettten.

Ook als ik de blackberry wil aanmelden bij mijntelfort.nl herkent hij het IMEI nummer niet.
Dus ik kan ook geen automatische instellingen opvragen.

Wat moet ik nu doen? Die internetbundel stopzetten?

Gr. Angela
Badge +1
Welke instellingen heb je gebruikt?

Bij mij werkte de volgende altijd prima:
Apn: internet
Gebruikersnaam: telfort
Wachtwoord: telfort

Of:
Apn: internet
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten.

Overigens geef je aan dat je je toestel bij de Kijkshop hebt gekocht, dan is de kans erg groot dat ievoorzien is van software van de provider waar je hem van gekocht hebt. Het is niet altijd mogelijk om dan de instellingen goed aan te passen...

Suc6
Reputatie 2
Badge +1
Hij komt van de media markt vandaan er zat een hi/kpn kaartje bij maar niet gebruikt gelijkt telfort erin.

Heb allebei de instellingen geprobeerd geen van beide werken.

Moet ik nu de blackberry bundel nemen?

En wat ook vreemd is mijntelfort herkent mijn IMEI nummer niet

Gr. Angela
Badge +7
Uw telefoon wordt niet herkend omdat er geen automatische instellingen zijn voor uw telefoon. U kunt via Mijn Telfort uw huidige internet-bundel omzetten in een BlackBerry bundel.

Laïla
Badge +1
In feite heb je dus een Hi BlackBerry gekocht. Deze is door KPN voorzien van (apn) instellingen voor Hi.

In principe zou het wel moeten werken als je een BlackBerry bundel erbij neemt, omdat het toestel dan de juiste instellingen (service books) vanuit Telfort krijgt.
Reputatie 2
Badge +1
Juist dat klopt een hi blackberry.

Ik had de apn instelling veranderd naar telfort maar dit mocht niet baten.

Ik had voordat ik gister het toestel kocht vooraf even alle topics van jou gechecked
en ik zag dat het internet gewoon deed bij jou met een simpel surf en mail abonnement.
Dus ik dacht dit gaat ook bij mij zo werken. Opera gedownload, whatsapp gedownload en geïnstalleerd,
via wifi en alles werkte perfect.

Maar nu ik sinds vandaag een surf & mail 1G heb werkt het niet. Geen internet, enkel met wifi.

Dus ik ben eigenlijk verplicht nu om een Blackberry surf en mail abbo te nemen
wil ik internet laten werken? Met een gewone surf & mail abbo gaat het niet lukken?

Gr. Angela
Badge +1
Vaak lukt het inderdaad wel door de instellingen er handmatig in te zetten, alleen is er geen zekerheid dat het werkt. Daar komt bij dat het op de toestellen die als prepaid worden verkocht (zoals die van jou) vaker niet dan wel werkt...

Overigens vind ik als echte BlackBerry fanaat dat het toestel pas echt tot zijn recht komt met een BlackBerry databundel :mrgreen:
Reputatie 2
Badge +1
En simlock vrijmaken gaat het dan helpen?

Jij kan zo in een telfort winkel werken..!
Verkooptruc om over te stappen naar de iets duurdere blackberry abbo.

Gr. Angela
Badge +1
Jouw toestel is al simlockvrij, want anders had je jouw Telfort sim er niet in kunnen doen.

Het eenige wat je zou kunnen proberen is er unbranden software van bv de Phone House in te zeytten. Dan zijn er geen instellingen meer in het toestel, en heb je kans dat het wel gaat werken.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb de bundel maar veranderd naar blackberry surf & mail. Hij gaat morgen in.

Moet ik dan nog wat doen qua instellingen?

Gr. Angela
Badge +1
Dan hoef je niets te doen. Als het goed is verschijnt er GPRS (in hoofdletters) in de rechterbovenhoek als je abonnement is aangepast. Vanaf dat moment kun je alles via je mobiele internet verbinding doen.

Overigens zou ik je wel adviseren je dataverbruik bij te houden. Zelf gebruik ik daar 'mobile data alerter' van 'e-Office' voor. Die kun je gratis downloaden via de appworld. Vervolgens kun je zelf je datalimiet instellen

Iig veel plezier met je BlackBerry 😉
Reputatie 2
Badge +1
Nou nog bedankt voor alle info vast. Eens kijken hoe dat morgen zal gaan.

Ik laat het morgen nog even voor de zekerheid weten.

Gr. Angela
Reputatie 2
Badge +1
Klopt helemaal vanochtend was alles automatisch ingesteld.

Wat een verschil, dit is gewoon veel beter, gelijk een paar nieuwe programma's erbij,maps!
Enkel mijn email instellen en gaan.

Dat programaatje wat je adviseerde dat is echt een tip.
Je kan gewoon je maximale tegoed instellen en gelijk checken wat je verbruikt.

Iedereen bedankt voor het meedenken,bij deze opgelost!

Gr.
Ik krijg twitter niet geinstalleerd op mijn blackberry. Wie heeft enig idee waar dat aan kan liggen ? Ik heb het geprobeerd via de laptop en ingelogd via mijn black berry account maar ik moet telkens opnieuw inloggen als ik de app voor twitter wil download.
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum peterbrinksoest!

Balen dat het nog niet is gelukt om Twitter te downloaden op jouw Blackberry. Je kunt via deze site de app downloaden.
Je kunt Twitter ook downloaden via de Blackberry 'appstore' en zoeken op Twitter.

Laat je weten of het gelukt is?

Denise
Welkom op het forum peterbrinksoest!

Balen dat het nog niet is gelukt om Twitter te downloaden op jouw Blackberry. Je kunt via https://"https://forum.telfort.nl/blackberry-263/blackberry-25615/us.blackberry.com/smartphones/features/social/twit..." de app downloaden.
Je kunt Twitter ook downloaden via de Blackberry 'appstore' en zoeken op Twitter.

Laat je weten of het gelukt is?

Denise

HAllo Denise,

Via de Blackberry appstore had ik al geprobeerd maar dat lukt niet.  Ik log in , ga naar de twitterapp en klik die aan. Vervolgens wordt er weer gevraagd om in te loggen.  Maar je schrijft  via deze site is de app te downloaden. Welke site is dat dan ? want er staat niet bij
Reputatie 3
Badge +1
@peterbrinksoest,

Je kunt op 'deze site' klikken in mijn vorige post. Het is een link :)

Denise
@peterbrinksoest,

Je kunt op 'deze site' klikken in mijn vorige post. Het is een link :)

Denise

Dat heb ik gedaan ( omdat ik dat al vermoedde) maar er komt geen verbinding tot stand.

Wat is de site ? dan ga ik er naar toe
Reputatie 8
Badge +16
Er zit een fout in de URL, ik kan hem niet repareren voor je dus even wachten op Denise
Reputatie 3
Badge +1
@peterbrinksoest,

Mijn excuses, ik zie inderdaad dat de link niet werkt. Als het goed is werkt het nu wel:

Twitter installeren Blackberry.

Denise
Mijn vorige blackberry , waar ik ook mee twitterde , heeft het begeven,  Ik heb geprobeerd via de blackberry app store de twitter app er op te krijgen maar dat lukt niet. Zodra ik ben ingelogd bij de app store en op de twitter app klik moet ik me weer registreren.  Wat doe ik niet goed ?

Reageer