beantwoord

Bijna geen 3G Mobiele data op IPhone

• 4 maart 2014
  • 8 reacties
  • 1426 keer bekeken

Bij mij werkt 3G internet (mobiele data) bijna nooit, als ik 3G inschakel valt de telefoon verbinding 9 van de 10 keer weg, en ben ik helemaal niet bereikbaar. Het enige wat bij mij wel werkt is gewone mobiele data (G), maar daarmee kan ik alleen hele simpele dingen doen (Whatsapp). Heb 1 Gb data, maar zal hier op deze manier nooit aan toekomen dit te gebruiken
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 4 maart 2014, 19:31

Dat hoort niet. Heb je een 'geknipte' sim, of is hij omgewisseld? Indien geknipt en/of al lang in gebruik, dan kan de sim de oorzaak zijn. Anders kan het de moeite waard zijn je instellingen eens na te lopen op www.telfort.nl/instellen
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +2
Dat hoort niet. Heb je een 'geknipte' sim, of is hij omgewisseld? Indien geknipt en/of al lang in gebruik, dan kan de sim de oorzaak zijn. Anders kan het de moeite waard zijn je instellingen eens na te lopen op www.telfort.nl/instellen
Reputatie 3
Badge +1
@Sjon12,

Wat vervelend dat mobiel internet niet werkt. Kun je de tips van Matthijs1986 eens proberen? Ik verneem graag of dit gewerkt heeft, zo niet laat het mij dan weten, dan help ik je graag verder.

Denise
Hallo Denise, ik heb de instellingen Zola's vermeld op telfort/instellingen nog eens opnieuw vergeleken, maar alles staat goed zoals jullie dit zelf aangeven. Het moet dus een ander probleem zijn.

Graag je hulp en advies!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Sjon12

De 2de vraag van Matthijs was of de simkaart geknipt is. Hier heb je nog geen antwoord opgegeven.

Wat je ook eens kan proberen is de netwerkinstellingen herstellen. Dit doe je via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Let op! Wi-Fi wachtwoorden dien je daarna weer eenmalig opnieuw in te stellen.
Nee de simkaart is niet geknipt, en herstel heb ik ook al gedaan.
Ik heb een nieuw abonnement, dus de simkaart is nieuw (2 maanden)
Reputatie 8
Badge +9
Ok, duidelijk! :)

Heb je dit overal of op een specifieke locatie?

Overal: Dan ligt het aan de simkaart of aan het toestel. Aangezien de simkaart nieuw is ga ik er niet vanuit dat dit de boosdoener is. Het kan echter wel want simkaarten zijn tegenwoordig ook massaproductie.
- Kan je de simkaart testen in een ander toestel? Is het namelijk met een ander toestel ook hetzelfde dan weet je zeker dat het aan de simkaart ligt.
- Toestel zou je ook eens kunnen herstellen naar fabrieksinstellingen. Het kan zijn dat de software die de antenne aanstuurt niet goed werkt. Vaak wil een reset helpen. Maak wel eerst een backup van je gegevens want anders ben je alles kwijt!

Specifieke locatie: Dan heeft het niet met je toestel of simkaart te maken en is het issue met het netwerk. Je zou dan via de dekkingskaart van KPN kunnen controleren wat de dekking is. Let op, deze staat standaard op 4G dus je zal 3G aan moeten vinken.
Belangrijk is dat je dan 3 tot 5 recente voorbeelden hebt met datum + tijdstip want daar zal de technische dienst om vragen. Zonder voorbeelden kunnen providers namelijk geen onderzoek doen.
Reputatie 3
Badge +1
@Sjon12,

Ik zoek dit graag verder voor je uit. Kun je jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres sturen via een privébericht? Ervaar je deze problemen op één of meerdere locaties?

Denise

Reageer