vraag

Bij bellen alleen geluid via koptelefoon

• 4 november 2019
  • 5 reacties
  • 122 keer bekeken

Als ik iemand bel, of gebeld wordt, hoor ik het geluid alleen als ik een koptelefoon gebruik. Ik heb een Huawei P8 lite. Het vreemde is dat dit ook gebeurt als ik mijn sim in een andere telefoon (Samsung) doe. Het zou aan de sim kunnen liggen, maar ik heb die net in de Telfort winkel laten vervangen, en dat heeft het probleem niet opgelost. Ik heb allerlei dingen geprobeerd met de instellingen van mijn telefoon - ringtone aanpassen en belvolume harder of zachter zetten en dan opnieuw opstarten, etc, maar dat heeft niet geholpen. Als ik naar bv een podcast luister of een filmpje afspeel doet het geluid het wel, de luidspreker is dus in orde.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ManonB, welkom bij ons op het Forum. 

Als je belt of gebeld wordt, dan heb je dus alleen geluid als je koptelefoon ingeplugd is? Vreemd zeg. Je bent hiervoor al in de winkel geweest. Je hebt een nieuwe simkaart gehad, maar dat heeft dus niet geholpen. Verder al veel getest, maar nog steeds geen oplossing gevonden. 

Heb je het toestel ook al uit en weer aan gezet? Helpt dat misschien? Het is mij nog niet duidelijk of dat al gebeurd is. 

Ook wilde ik graag aan onze kant meekijken of ik iets bijzonders kan vinden wat het zou kunnen veroorzaken. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van in ieder geval jouw mobiele nummer. Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Ha @Bart - Telfort , aan- en uitzetten geprobeerd, teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen resultaat. Ik krijg wel geluid als ik de luidsprekerfunctie gebruik.

Reputatie 8
Badge +11

Het is echt een heel vreemde situatie. Ik zie dat je al in contact bent met een collega van de Technische Dienst. Het wordt verder uitgezocht begrijp ik. Hopelijk is het snel opgelost. Wil je mij op de hoogte houden?

Hallo Bart, ik kreeg een bericht van de technische dienst dat er storing was bij mij in de buurt, en dat het daaraan zou liggen. Ze hebben het dus als ‘opgelost’ gemarkeerd. Maar het is helemaal niet opgelost, bovendien als het een netwerkstoring was geweest had ik helemaal niet kunnen bellen, en het probleem is juist dat bellen wel kan maar het geluid alleen via speaker te horen is.

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie inderdaad dat je de sms hebt ontvangen. Het was dus niet de oplossing. Ik ga het weer melden bij ze zodat ze verder onderzoek kunnen doen. Wil je het laten weten als er contact is geweest?

Reageer