beantwoord

Bereik mobiel is slecht in huis

Ls
op mijn huisadres , *** te ***, nieuwbouwwoning, sinds 2 jaar, ben ik niet te bereiken op mijn mobiel ***
a: de telefoon gaat blijkbaar meteen over op voicemail als iemand mij belt.
b: als ik wil telefoneren /gebeld word, moet ik buiten ons huis in de kou en regen staan wil ik een gesprek kunnen voeren
ik betaal trouw mijn abonnementsgeld maar heb geen optimale service
mijn vraag is:
Kunt u dit probleem oplossen en een schadevergoeding regelen voor het ongemak/geen of nauwelijks bereik ?

Admin: privégegevens verwijderd uit bericht en verplaatst naar profiel
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 12 februari 2019, 09:18

Goedemorgen, net als @Koffiemok lijkt mij dat een goed idee 🙂 Ik zie dat er nog geen nieuwe simkaart aangevraagd is, daarom heb ik dit voor je gedaan @Gjvd.hout. Deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen via de post thuis. Je kan 'm dan zelf online activeren.

Laat je weten of alles is gelukt, en hoe het dan met je verbinding gaat?

Bekijk reactie

6 reacties

@Gjvd.hout

Wil je aub je prive gegevens verwijderen?
Dit is een openbaar Forum en iedereen kan het lezen.
Je kunt beter je telefoonnummer/ klantnummer in je profiel zetten, niet op dit Forum.
Dan weet webcare van Telfort wie je bent en om welke aansluiting het gaat.

Je kunt het verwijderen door onderaan de tekst, wat je geschreven hebt, staan 3 puntjes.
Ga daar op staan en klik op bewerk.
Reputatie 6
Badge +8
Hi @Gjvd.hout, niet fijn dat je bereik in huis niet goed is, en dat je buiten moet staan om een gesprek te kunnen voeren. Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen oplossen.

Ik heb allereerst gekeken naar de dekking op jouw adres, dat ziet er goed uit. Het is wel zo dat huizen steeds beter geïsoleerd worden. Dat is goed voor het buiten houden van de kou en binnen houden van de warmte, maar is slecht voor het signaal van onder andere je mobiele telefoon. De kans is groot dat dit te maken heeft met jouw bevindingen. Ik kijk natuurlijk graag naar wat we hier aan kunnen doen.

Daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd. Merken anderen (of als je bezoek hebt) in huis hetzelfde met hun bereik? Is jouw simkaart al eens vervangen in de afgelopen twee jaar, sinds je daar woont? En merk je hetzelfde als je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel doet, en het daarmee probeert? Kan je dat voor me testen?
Merken anderen (of als je bezoek hebt) in huis hetzelfde met hun bereik: ja
Is jouw simkaart al eens vervangen in de afgelopen twee jaar, sinds je daar woont? Nee
En merk je hetzelfde als je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel doet, en het daarmee probeert? Ja
Reputatie 8
Badge +15

@Gjvd.hout

Is jouw simkaart al eens vervangen in de afgelopen twee jaar, sinds je daar woont? Nee En merk je hetzelfde als je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel doet, en het daarmee probeert? Ja

Dan zou ik eerst beginnen met een nieuwe simkaart. Deze kan je kosteloos met behoud van je 06-nummer aanvragen via Mijn Telfort > Instellingen > Simkaart.
Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen, net als @Koffiemok lijkt mij dat een goed idee 🙂 Ik zie dat er nog geen nieuwe simkaart aangevraagd is, daarom heb ik dit voor je gedaan @Gjvd.hout. Deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen via de post thuis. Je kan 'm dan zelf online activeren.

Laat je weten of alles is gelukt, en hoe het dan met je verbinding gaat?
Reputatie 6
Badge +8
Hi @Gjvd.hout, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien, ik hoop dat alles gelukt is met de nieuwe simkaart. Trek anders vooral aan de bel, dan help ik je verder.

Reageer