beantwoord

Bel fraude

• 12 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 16731 keer bekeken

Gisteren ben ik gebeld door een nummer uit Comoren (Afrika) omdat ik in eerste instantie dacht dat het mijn contactpersoon voor mijn komende vakantie was heb ik terug gebeld, erg dom natuurlijk. Meteen kosten voor bellen naar het buitenland. Daarna meteen door andere nummers uit Comoren gebeld. Kan ik hier verder nog iets meer mee doen, dan niet terugbellen en verwijderen?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 oktober 2019, 15:34

Hoi@romyvangijsel, welkom hier.

Nu ben je gebeld door een nummer en heb je kosten gemaakt. Erg balen. Ze zijn er duidelijk op uit om je geld afhandig te maken. Dus negeren en verwijderen is zeker het beste. Als het constant hetzelfde nummer is zou je deze nog kunnen opslaan en blokkeren. Dat is namelijk mogelijk op de meeste telefoons.

Mocht het echt de spuigaten uitlopen, dan vind je op de website meer informatie over telefonische overlast.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi@romyvangijsel, welkom hier.

Nu ben je gebeld door een nummer en heb je kosten gemaakt. Erg balen. Ze zijn er duidelijk op uit om je geld afhandig te maken. Dus negeren en verwijderen is zeker het beste. Als het constant hetzelfde nummer is zou je deze nog kunnen opslaan en blokkeren. Dat is namelijk mogelijk op de meeste telefoons.

Mocht het echt de spuigaten uitlopen, dan vind je op de website meer informatie over telefonische overlast.

Ik ben ook gebeld afgelopen maandag 

Reputatie 8
Badge +12

Ik hoor er veel meer over. Ik kan alleen meegeven, ken je het nummer niet en vertrouw je het niet. Neem dan niet op. 

Reageer