beantwoord

Batterij mobiel snel leeg bij Samsung J5 met zoeken naar 4G

  • 12 maart 2018
  • 87 reacties
  • 4182 keer bekeken

Sinds 6/7 februari raakt de batterij van mijn Samsung J5 2016 zeer snel leeg, ook ‘s nachts als hij niet wordt gebruikt verliest hij vaak wel 50 %.
Mijn partner heeft het zelfde type telefoon en abonnement van Telfort en deze telefoon heeft dezelfde kuren. In de Samsung community vonden we 2 anderen met het zelfde probleem, eendere telefoon en abonnement bij Telfort. Nieuwe batterij aangeschaft, de telefoon van partner heeft zelfs nieuwe software van de Samsung. Dus daar ligt het probleem niet.
Nu zijn we er achter gekomen dat als we de netwerkmodus van 4g/3g/2g veranderen in 3g/2g de batterij het weer prima doet.
Hoe komt het dus dat als 4g aanstaat onze batterij zo snel leeg raakt? Het lijkt constant te zoeken naar 4g, ook als we gebruik maken van het netwerk thuis.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 17 april 2018, 10:59

Hoi allemaal, het heeft even geduurd. Met Samsung hebben wij het nodige nagelopen en getest. In deze tests zijn geen afwijkingen gevonden. De batterijduur op 4G is inderdaad korter vergeleken met 2G of 3G, al zal je dit bij iedere telefoon merken.

Wel zijn er verschillende tips voor het verbeteren van de batterijduur. Hiermee kan je de duur mogelijk nog een paar uur verlengen.
Bekijk reactie

87 reacties

Hallo Koffiemok,

Hartelijk bedankt voor je reactie!
Als ik kijk bij mobiele netwerken krijg ik alleen roaming, wat uit staat
netwerkmodus 4,3,2G automatisch verbinden, namen toegangspunten, Telfort internet wat aan staat,
netwerk operators NL KPN I NL Telfort

Is het zoiets wat je bedoelt?

In ieder geval nog geen verandering wat verbruik in ieder geval.
Reputatie 8
Badge +15
@mandyKijk eens bij de instellingen. Waar bij Samsung weet ik niet uit mijn hoofd. Geloof instellingen > geadvanceerde instellingen > mobiel netwerk. Maar pin me er niet op vast. ;)
Daar zie je zoiets als dit:


Dit kan de oorzaak zijn dat je 4G blijft zien staan.

Voor alle andere in dit topic kan dit de oorzaak zijn dat de accu sneller leeg raakt.
Als dit aan staat dan zal het toestel altijd verbinding blijven houden met het mobiele netwerk. Kan ook zorgen voor meer dataverbruik trouwens.
Dat hoop ik ook Bart.
Reputatie 8
Badge +11
Dan is het inderdaad wel lastig te vergelijken, dat begrijp ik goed. ik hoop in ieder geval dat de nieuwe simkaart zijn werk gaat doen en dat de batterijduur stabiel is. 🙂
Hallo Bart,

Ik heb inmiddels de nieuwe simkaart geplaatst en ik kan nu uiteraard nog niets zeggen of het gewerkt heeft.
Wel dat de oude simkaart wat beschadigd leek.
Wat ik nu ook niet weet is of de meting eerlijk zal gaan.
Dit omdat er nu ook weer een nieuwe Samsung update op zit.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan mandy. Ik ben in ieder geval heel benieuwd. Ik hoor graag je bevindingen nadat je datgene wat je wilt weten zeker weet.
Hallo Bart,

Ik heb de simkaart netjes in een kartonnen, dicht gesealde envelop ontvangen.
Daarvoor mijn hartelijk dank!
Op dit moment heb ik het nog geplaatst omdat ik eerst een ding zeker wil weten.
Maar dit heeft niets te maken met Telfort of de simkaart.:D
Hartelijk bedankt Bart!
Ik heb de bevestiging inderdaad ontvangen.
En ja, ik hoop ook dat het werkt.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad. De simkaart is nog niet zo supervoud, toch heb ik besloten om deze te vervangen. Je zal de kaart binnen enkele werkdagen thuis ontvangen via de post. Ik ben heel benieuwd of je nog iets van verbetering merkt, al ben ik er zelf wel een beetje bang voor, maar het is een laatste optie om nog te testen.
Hallo Bart,

Ik heb je een PB gestuurd.
Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi mandy, je mag mij zeker een PB sturen met de gegevens. Wil je mij het via deze weg laten weten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik de leeftijd van de simkaart bekijken en deze eventueel vervangen.

En inderdaad, @GJC, bedankt voor het meedenken.
Nee, ik heb er geen zware apps opzitten.

Nee, ik weet niet exact hoe oud de simkaart is.

Hallo @Bart - Telfort ik kan je ook een PB zenden?

En GJC, jij nogmaals hartelijk bedankt ook voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker nog een poging waard. @mandy, weet je zo hohe oud de simkaart is? Anders wil ik dat graag voor je nakijken. Zou je daarvoor nog jouw mobiele nummer en geboortedatum willen toevoegen aan jouw profiel? Ik hoor het graag als je dat gedaan hebt. Dan ga ik het voor je nakijken.
Reputatie 8
Badge +11
@Bart - Telfort, @mandy,

Nog een gokje dan.... Mandy heeft het over ouderdom van het toestel (accu). Is er in die tijd ooit een nieuwere/modernere simkaart in gegaan of is dat ook een oudje? Ik las 'verderop' dat ook simkaarten aan ontwikkeling onderhevig zijn.
Misschien nog het proberen waard?
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het melden inderdaad en jammer dat het niet geholpen heeft. Ik ben eerlijk gezegd nu ook wel door de opties heen. Mogelijk de 'ouderdom', of een combinatie van dat en de updates. Zwaarder wordende apps enz.
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat dat niet de oplossing was, maar bedankt voor het melden.
Hallo GJC,

Het terugbrengen naar 3G heeft geen accubesparing opgeleverd.
Daar komt bij dat ik apps moeilijker kan openen omdat mijn huisgenoten snellere, geavanceerde,
gsm's hebben en dus mij 'wegtrekken'.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de accu het langzaam gaat begeven door 'ouderdom'.
Dit heb ik vaker gehad met Samsung mobiel.

Maar in ieder geval voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +11
Laat de uitkomst even weten als je het probeert. Anders denken we gerust weer verder.
Ja GJC, je hebt inderdaad je best gedaan!
Maar ik had het alleen verkeerd begrepen.
Ik zag 4G als snelheid en niet als besparing van de accuduur.
Maar heel erg bedankt hoor!
Reputatie 8
Badge +11
Gaat probleemloos. Daar ging het toch niet om? Het ging om je accuduur.

Ik heb mijn best gedaan.
Mijn huisgenoten hebben wel meer geavanceerde toestellen :D
Maar bellen en WhatsAppen gaat probleemloos.
Reputatie 8
Badge +11
Prima, maar dat zegt niets over hoe jouw verbinding is. Het kan gewoon dat het ontvangstdeel van je toestel wat minder presteert (kan ook door de software zijn). Probeer het gewoon eens.
Zeker als je alleen belt en een whatsappje stuurt.
De signaalsterkte hier is verder goed denk ik.
Mijn andere huisgenoten hebben gewoon 4G, zowel buiten als Wifi, zonder problemen.
Reputatie 8
Badge +11
Voor het gebruik dat je meldt kun je overwegen de voorkeursverbinding op 3G te zetten. Misschien zit je net wat ongelukkig (qua signaalsterkte) voor 4G. Dan blijft je toestel het toch proberen.
Niet geschoten is altijd mis.
Ah, PayPal van gehoord en dat heb ik dus ook niet.
Dan zal ik het alleen gebruiken voor 1 dingetje.
Ik heb verder geen bijzondere apps op mijn J5 staan.
Gebruik het eigenlijk alleen voor bellen en af en toe WhatsApp.
Ja en Mijn Telfort app om het verbruik te controleren.

Reageer