beantwoord

Batterij mobiel snel leeg bij Samsung J5 met zoeken naar 4G

• 12 maart 2018
  • 87 reacties
  • 4776 keer bekeken

Sinds 6/7 februari raakt de batterij van mijn Samsung J5 2016 zeer snel leeg, ook ‘s nachts als hij niet wordt gebruikt verliest hij vaak wel 50 %.
Mijn partner heeft het zelfde type telefoon en abonnement van Telfort en deze telefoon heeft dezelfde kuren. In de Samsung community vonden we 2 anderen met het zelfde probleem, eendere telefoon en abonnement bij Telfort. Nieuwe batterij aangeschaft, de telefoon van partner heeft zelfs nieuwe software van de Samsung. Dus daar ligt het probleem niet.
Nu zijn we er achter gekomen dat als we de netwerkmodus van 4g/3g/2g veranderen in 3g/2g de batterij het weer prima doet.
Hoe komt het dus dat als 4g aanstaat onze batterij zo snel leeg raakt? Het lijkt constant te zoeken naar 4g, ook als we gebruik maken van het netwerk thuis.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 17 april 2018, 10:59

Hoi allemaal, het heeft even geduurd. Met Samsung hebben wij het nodige nagelopen en getest. In deze tests zijn geen afwijkingen gevonden. De batterijduur op 4G is inderdaad korter vergeleken met 2G of 3G, al zal je dit bij iedere telefoon merken.

Wel zijn er verschillende tips voor het verbeteren van de batterijduur. Hiermee kan je de duur mogelijk nog een paar uur verlengen.
Bekijk reactie

87 reacties

Nee, ik heb er geen zware apps opzitten.

Nee, ik weet niet exact hoe oud de simkaart is.

Hallo @Bart - Telfort ik kan je ook een PB zenden?

En GJC, jij nogmaals hartelijk bedankt ook voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +12
Hoi mandy, je mag mij zeker een PB sturen met de gegevens. Wil je mij het via deze weg laten weten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik de leeftijd van de simkaart bekijken en deze eventueel vervangen.

En inderdaad, @GJC, bedankt voor het meedenken.
Hallo Bart,

Ik heb je een PB gestuurd.
Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +12
Ik zie het inderdaad. De simkaart is nog niet zo supervoud, toch heb ik besloten om deze te vervangen. Je zal de kaart binnen enkele werkdagen thuis ontvangen via de post. Ik ben heel benieuwd of je nog iets van verbetering merkt, al ben ik er zelf wel een beetje bang voor, maar het is een laatste optie om nog te testen.
Hartelijk bedankt Bart!
Ik heb de bevestiging inderdaad ontvangen.
En ja, ik hoop ook dat het werkt.
Hallo Bart,

Ik heb de simkaart netjes in een kartonnen, dicht gesealde envelop ontvangen.
Daarvoor mijn hartelijk dank!
Op dit moment heb ik het nog geplaatst omdat ik eerst een ding zeker wil weten.
Maar dit heeft niets te maken met Telfort of de simkaart.:D
Reputatie 8
Badge +12
Graag gedaan mandy. Ik ben in ieder geval heel benieuwd. Ik hoor graag je bevindingen nadat je datgene wat je wilt weten zeker weet.
Hallo Bart,

Ik heb inmiddels de nieuwe simkaart geplaatst en ik kan nu uiteraard nog niets zeggen of het gewerkt heeft.
Wel dat de oude simkaart wat beschadigd leek.
Wat ik nu ook niet weet is of de meting eerlijk zal gaan.
Dit omdat er nu ook weer een nieuwe Samsung update op zit.
Reputatie 8
Badge +12
Dan is het inderdaad wel lastig te vergelijken, dat begrijp ik goed. ik hoop in ieder geval dat de nieuwe simkaart zijn werk gaat doen en dat de batterijduur stabiel is. 🙂
Dat hoop ik ook Bart.
Reputatie 8
Badge +15
@mandyKijk eens bij de instellingen. Waar bij Samsung weet ik niet uit mijn hoofd. Geloof instellingen > geadvanceerde instellingen > mobiel netwerk. Maar pin me er niet op vast. ;)
Daar zie je zoiets als dit:

Dit kan de oorzaak zijn dat je 4G blijft zien staan.

Voor alle andere in dit topic kan dit de oorzaak zijn dat de accu sneller leeg raakt.
Als dit aan staat dan zal het toestel altijd verbinding blijven houden met het mobiele netwerk. Kan ook zorgen voor meer dataverbruik trouwens.
Hallo Koffiemok,

Hartelijk bedankt voor je reactie!
Als ik kijk bij mobiele netwerken krijg ik alleen roaming, wat uit staat
netwerkmodus 4,3,2G automatisch verbinden, namen toegangspunten, Telfort internet wat aan staat,
netwerk operators NL KPN I NL Telfort

Is het zoiets wat je bedoelt?

In ieder geval nog geen verandering wat verbruik in ieder geval.

Reageer