beantwoord

Batterij mobiel snel leeg bij Samsung J5 met zoeken naar 4G

• 12 maart 2018
  • 87 reacties
  • 4182 keer bekeken

Toon het eerste bericht

87 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Kijk wel kritisch. Er zijn veel mogelijkheden. Voor een complete functionaliteit heb je roottoegang nodig bij Greenify. Tenminste, zo was het toen ik op zoek was naar een dergelijke app.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Auto Optimizer.

Ennuhh, ze roepen allemaal dat ze de beste zijn hoor :8

Ennuhh, ze roepen allemaal dat ze de beste zijn hoor :8

Neuh, ikkuh niet hoor.
Ik zeg ut wel, daar niet van.😁
Reputatie 8
Badge +11
Die updates bedoelde ik inderdaad. Wellicht helpt de Greenify app zoals aanbevolen.

En dan staat zowel het WiFi als 4G in beeld. Ik durf zo niet te zeggen hoe dat kan. Ik ben geen Samsung expert namelijk.
Nu ben ik gaan googlen en ik zie verschillende meldingen. Bij de ene Samsung switched het icoontje tussen WiFi en 4G. Bij de andere dimt het 4G logo als de WiFi gebruikt wordt.
Ik heb een gratis optimizer en een betaalde antivirus op mijn mobiel.

Wat het Wifi/4G verhaal betreft, ik ben ook geen expert:D
Het blijft toch moeilijk dat verhaal, zeker omdat je niet weet waar je moet zoeken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ook niet altijd, maar soms lukt het toch het juiste antwoord te vinden wat betreft de icoontjes. Hopelijk geeft de optimizer meer inzicht in het verbruik.
De optimizer doet niet veel als alleen opschonen.
Die van Samsung geeft aan 100% goed.
Dat is betreft de accu, misschien kan ik nog iets doen aan de helderheid van mijn scherm,
maar dan kan ik het niet meer goed lezen.

Maar dat Wifi/4G is mij nog steeds een raadsel.
Nu is het niet zo dat ik veel data verbruik maar toch.
Reputatie 8
Badge +11
Dan zal je optimizer geen accu-winst opleveren. Hoogstens wat ruimte.
De door Friesian en mij genoemde optimizers doen meer. In Auto Optimizer kun je aangeven welke apps op de achtergrond mogen blijven draaien en welke mogen worden afgesloten, om maar wat te noemen. Dit kan handmatig of automatisch (op basis van geheugenruimte, tijd, scherm wel of niet aan en nog wat mogelijkheden). Wat niet draait gebruikt geen stroom en geen geheugen (scheelt swappen) 🙂.
Veel instelmogelijkheden. Heb het jaren gebruikt tot volle tevredenheid. Mijn huidige telefoon is nogal 'ruim bemeten' dus gebruik ik het niet meer.

Over Greenify kan een ander je beter inpraten. Daar heb ik geen ervaring mee.
Bij Greenify staan een aantal apps al op slaapstand zo gezegd, en je kunt er een aantal kiezen. Greenify is echt goed, ik weet dat via een echte expert, niet dat anderen minder zouden zijn.😎 Eentje die ook actief is op XDA-developers.
Ik heb eens gekeken bij Greenify en Auto optimizer, maar dat zijn toch ook trial of buy versies?
Reputatie 8
Badge +11
Auto Optimizer wel ja. Je kunt het volledig testen voor beperkte tijd en dan besluiten of je het wel of niet koopt.
Voor iets dat goed werkt heb ik graag wat geld over.
Meestal, naar wat ik gelezen heb, gaat betalen via credit kaart en die heb ik niet.
Hoe dat verder gaat met betalen via mijn J5 weet ik niet, heb er zelfs geen bank app opstaan.
Mijn virusbeveiliging heb ik gekocht via mijn pc en dat ook via inlog op mijn J5 gezet.
Maar anders duik ik wel even verder bij de instellingen van Samsung, bij batterij ect.
In ieder geval bedankt beide, Friesian en GJC, voor de tips!
Reputatie 8
Badge +11
In de Playstore kun je ook met PayPal betalen (kun je koppelen aan je bankrekening). Ik heb jaren een prepaid creditcard gehad voor dat soort betalingen, maar of dat nou handig is...........
Ah, PayPal van gehoord en dat heb ik dus ook niet.
Dan zal ik het alleen gebruiken voor 1 dingetje.
Ik heb verder geen bijzondere apps op mijn J5 staan.
Gebruik het eigenlijk alleen voor bellen en af en toe WhatsApp.
Ja en Mijn Telfort app om het verbruik te controleren.
Reputatie 8
Badge +11
Voor het gebruik dat je meldt kun je overwegen de voorkeursverbinding op 3G te zetten. Misschien zit je net wat ongelukkig (qua signaalsterkte) voor 4G. Dan blijft je toestel het toch proberen.
Niet geschoten is altijd mis.
De signaalsterkte hier is verder goed denk ik.
Mijn andere huisgenoten hebben gewoon 4G, zowel buiten als Wifi, zonder problemen.
Reputatie 8
Badge +11
Prima, maar dat zegt niets over hoe jouw verbinding is. Het kan gewoon dat het ontvangstdeel van je toestel wat minder presteert (kan ook door de software zijn). Probeer het gewoon eens.
Zeker als je alleen belt en een whatsappje stuurt.
Mijn huisgenoten hebben wel meer geavanceerde toestellen :D
Maar bellen en WhatsAppen gaat probleemloos.
Reputatie 8
Badge +11
Gaat probleemloos. Daar ging het toch niet om? Het ging om je accuduur.

Ik heb mijn best gedaan.
Ja GJC, je hebt inderdaad je best gedaan!
Maar ik had het alleen verkeerd begrepen.
Ik zag 4G als snelheid en niet als besparing van de accuduur.
Maar heel erg bedankt hoor!
Reputatie 8
Badge +11
Laat de uitkomst even weten als je het probeert. Anders denken we gerust weer verder.
Hallo GJC,

Het terugbrengen naar 3G heeft geen accubesparing opgeleverd.
Daar komt bij dat ik apps moeilijker kan openen omdat mijn huisgenoten snellere, geavanceerde,
gsm's hebben en dus mij 'wegtrekken'.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de accu het langzaam gaat begeven door 'ouderdom'.
Dit heb ik vaker gehad met Samsung mobiel.

Maar in ieder geval voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat dat niet de oplossing was, maar bedankt voor het melden.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het melden inderdaad en jammer dat het niet geholpen heeft. Ik ben eerlijk gezegd nu ook wel door de opties heen. Mogelijk de 'ouderdom', of een combinatie van dat en de updates. Zwaarder wordende apps enz.
Reputatie 8
Badge +11
@Bart - Telfort, @mandy,

Nog een gokje dan.... Mandy heeft het over ouderdom van het toestel (accu). Is er in die tijd ooit een nieuwere/modernere simkaart in gegaan of is dat ook een oudje? Ik las 'verderop' dat ook simkaarten aan ontwikkeling onderhevig zijn.
Misschien nog het proberen waard?
Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker nog een poging waard. @mandy, weet je zo hohe oud de simkaart is? Anders wil ik dat graag voor je nakijken. Zou je daarvoor nog jouw mobiele nummer en geboortedatum willen toevoegen aan jouw profiel? Ik hoor het graag als je dat gedaan hebt. Dan ga ik het voor je nakijken.

Reageer