beantwoord

Batterij mobiel snel leeg bij Samsung J5 met zoeken naar 4G

  • 12 maart 2018
  • 87 reacties
  • 4820 keer bekeken


Toon het eerste bericht

87 reacties

Beste Wieger, niet mijn zus heeft een andere provider, maar PMF. Misschien wil hij nog op je vraag reageren.
Overigens zijn er op het Samsung forum wat Jaap al eerder gestart heeft, veel meer reacties binnen gekomen. Ook heeft iemand daarop gereageerd die gebruik maakt van de Samsung S6. Hetzelfde probleem, alleen was dat in november ontstaan. Misschien kunnen Telfort (kpn) en samsung gezamenlijk zoeken naar het probleem.

https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Accu-J5-2016-snel-leeg-na-update/td-p/421189

Vooralsnog valt goed te leven met 3G, de batterij is nog nooit zo lang meegegaan, maar het zou fijn zijn als 4g ook weer gebruikt kan worden.
Adri
Er is nog iets vreemds de laatste tijd wat nog niet eerder voorgedaan heeft.
Normaal gesproken staat als de WIFI aanstaat gaat 4G automatisch uit.
Nu zie ik de WIFI plus 4G aanstaan maar als ik ergens op klik, gaat de 4G weer uit.
Bij deze ook een screenshot van WIFI en 4G.
Reputatie 7
Badge +7
Na enige periode van radiostilte wilde ik een korte update geven. Mijn collega's hebben jullie meldingen nog in onderzoek. Binnen enkele dagen hoop ik met meer informatie te kunnen komen. Wilde vooral bevestigen dat we jullie niet zijn vergeten. Het uitzoeken van dit vraagstuk vergt alleen best wat tijd.
Fijn te lezen dat er nog aandacht voor dit topic is.
Beste allen, via mijn klantenservice (Telfort Zakelijk) ben ik gekoppeld aan netwerkspecialisten. Die heb ik gemailed maar nog geen reactie gehad. Zij moeten uiteraard ook van alles uitzoeken en ik zal deze week weer even contact zoeken. Weet ik meer dan horen jullie.
Intussen werken we beide op 2g/3g en blijft de batterijduur steeds boven de 50-60 uur.
Mvrgr
Jaap
Reputatie 7
Badge +7
Samen met Samsung hebben wij jullie meldingen in onderzoek. Hier is nog geen uitsluitsel over gekomen. Wel hebben mijn collega's om een inhoudelijke update gevraagd.
Ik hoop dat er nu op redelijk termijn toch een antwoord komt.
Maar wel fijn te lezen dat het topic nog steeds 'leeft'.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi allemaal, het heeft even geduurd. Met Samsung hebben wij het nodige nagelopen en getest. In deze tests zijn geen afwijkingen gevonden. De batterijduur op 4G is inderdaad korter vergeleken met 2G of 3G, al zal je dit bij iedere telefoon merken.

Wel zijn er verschillende tips voor het verbeteren van de batterijduur. Hiermee kan je de duur mogelijk nog een paar uur verlengen.
Beste Wieger, je zult begrijpen dat dit een zeer teleurstellend antwoord is. Natuurlijk is je batterij eerder leeg met 4g, dat weten we inmiddels. Echter voor begin februari 2018 was er niets aan de hand! Daarna is het probleem pas begonnen. Zoals ik al eerder schrijf en anderen met mij loopt de batterij zelfs leeg als hij thuis op de WiFi zit en niet wordt gebruikt zoals ‘s nachts. Zoals Mandy al eerder aangaf staat ook bij ons naast de WiFi ook 4g aan. Hoe is dit mogelijk? Wat heeft Telfort en/of Samsung veranderd in die periode?
Je geeft ook nog wat tips voor het verbeteren van de batterijduur, maar eerlijk gezegd hebben wij al eerder aangegeven dat alles al uitgeprobeerd is om de batterijduur te verlengen, van de gegeven tips kunnen wij echt niets meer leren.
Hopelijk gaat Telfort samen met Samsung na wat er in de periode van begin februari is veranderd.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Adri, daarop is het antwoord eenduidig: mijn collega's geven aan dat er niets veranderd is dat dit gedrag kan verklaren. Dat is namelijk een onderdeel geweest van de vraag die mijn collega's ook bij Samsung hebben gelegd. Ik kan dit jammer genoeg niet voor je verklaren of oplossen. 😞
Het is wel frappant dat het na de update van zowel die van Telfort als die van Samsung begonnen is.
Maar wat betreft de 4G/Wifi lijkt het hier stabiel.

Misschien nog iets anders met Samsung telefoons, na 2 jaar zijn de accu's sneller leeg.
Die ondervinding heb ik al eens gehad, zeker met de wat minder geavanceerde telefoons.
Edit: Als ik 's morgens mijn mobiel aanzet, dus van slaapstand, zie ik in eerste instantie 4G en Wifi.
Daarna verdwijnt de 4G, maar nu weet ik dus niet of de 4G al die tijd ook aangestaan heeft.
Misschien dit topic nog maar weer eens onder de aandacht brengen.....
Op mijn vorige antwoorden is niet meer gereageerd.

Wat er gebeurd weet ik niet maar ik zag weer de Wifi en 4G aanstaan.
Dit terwijl ik gewoon thuis zit en Wifi gebruik.
Maar nu zie ik het iedere keer nadat ik het van het vergrendelscherm haal.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi mandy, ik zal het even overnemen. 🙂 Het is zeker een beetje frappant dat het begon na de updates, al is een update natuurlijk natuurlijk wel een kleine verandering. Maar ik begrijp dat de batterij nu stabiel is.

Alleen nu de vraag hoe je de data gebruikt, is dat via de WiFi of 4G? Ik wil je aanraden om eens te kijken of de slimme netwerkwissel aan staat. Ik wil je namelijk aanraden om deze uit te zetten. Wanneer deze aan staat en het WiFi signaal wordt te zwak dan gaat het toestel automatisch over naar mobiele data zonder dat het zichtbaar is.
Hallo Bart,

Hartelijk bedankt voor je bericht!
De batterij is redelijk stabiel.
Thuis gebruik gewoon de Wifi en niet de 4G.
Ik heb net gekeken en die slimme netwerk wissel stond/staat uit.
Hallo Bart,

Jij hebt mij nu 7 dagen geleden deze vraag gesteld.

Alleen nu de vraag hoe je de data gebruikt, is dat via de WiFi of 4G? Ik wil je aanraden om eens te kijken of de slimme netwerkwissel aan staat. Ik wil je namelijk aanraden om deze uit te zetten. Wanneer deze aan staat en het WiFi signaal wordt te zwak dan gaat het toestel automatisch over naar mobiele data zonder dat het zichtbaar is.


Daar heb ik netjes op geantwoord.
Maar ik krujg wederom geen reactie?
Reputatie 8
Badge +12
O excuses mandy, ik heb jouw antwoord om een of andere reden over het hoofd gezien. Je krijgt zeker een antwoord van mij. Goed dat de slimme netwerkwissel uit staat. Dan gaat het toestel niet meer zomaar over op mobiele data als de WiFi verbinding slecht wordt. De batterij is dus stabiel, dat is fijn. Hopelijk blijft het zo. Hou het in de gaten.
Hallo Bart,

De slimme netwerkwissel heeft nooit aangestaan.
Vandaar dat ik het ook vreemd vind.

En de accu is redelijk stabiel maar toch niet helemaal.
Reputatie 8
Badge +12
Nog niet helemaal? Ik vermoed dat het toch een gevolg is van de updates. Heb je al eens gekeken naar de tips van Samsung zelf?
Hallo Bart,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Dus waarschijnlijk komt het toch door de update.
Moest even zoeken bij de instellingen omdat de J5 iets anders werkt dan het filmpje.
Maar ik heb het gedaan, er zijn geen grote apps en alles staat in spaarstand.
Reputatie 8
Badge +12
Ik heb een klein vermoeden van wel inderdaad. Een update zorgt toch voor verandering in het toestel. Dit kan natuurlijk twee kanten op gaan. In ieder geval ben ik benieuwd of je nu nadat je de instellingen hebt bekeken verbetering merkt? Dit is denk ik wel hat laatste wat we kunnen doen. Dus hopelijk wordt het beter.
Hallo Bart,

Ik heb alleen gekeken bij de instellingen maar verder niets gedaan.
De apps stonden al in de slaapstand.
Dus een verandering merken?
Nee.

Maar dat verklaard nog niet de Wifi en 4G die gelijktijdig te zien zijn.

En welke update bedoel je?
Het is begonnen bij de updates die gelijktijdig zijn gedaan.
Dus die van Samsung en Telfort.
Hoi mandy.

Probeer eens de app Greenify. Behalve de problemen die ik lees. Dit is de ultieme batterij spaar app.

Onnodig actieve apps worden afgesloten en dat geeft wat dat betreft ook een besparing. Natuurlijk niet apps als bijvoorbeeld Whatsapp of Messenger apps selecteren.🆒 je wilt je berichten blijven ontvangen.
Ik ontvang alleen maar een melding bij Whatsapp.
Dat andere socialmedia heb ik niet.
Maar ik kan wellicht eens bij die app kijken.

Reageer