beantwoord

Automatisch doorschakelen naar de voicemail

• 19 juli 2018
  • 12 reacties
  • 1735 keer bekeken

Badge
Kunnen oproepen met een privé nummer automatisch worden doorgeschakeld naar de voicemail?

Ik word gallisch van de verkoop telefoontjes!

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 juli 2018, 12:18

Hallo Gerhard, ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van dat soort telefoontjes! Een selectie maken in welke nummers wel en welke niet naar de voicemail worden doorgeschakeld.
Er is mogelijk wel een andere optie om van die telefoontjes af te komen, je kunt je namelijk registreren bij het bel-me-niet register. Daarmee komt jouw nummer op een zwarte lijst te staan voor bedrijven die je willen bellen en mogen zij jou niet meer bellen. Alleen als je al klant bent bij een bedrijf, mag dat bedrijf je nog voor dat soort doeleinden bellen.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Omdat het een prive nummer betreft ga ik er van uit dat je dit niet kunt doorschakelen naar de voice mail
Badge
Oké, erg jammer dus
Reputatie 8
Badge +18
Wellicht is het optie om prive nummers helemaal niet op te nemen
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Gerhard, ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van dat soort telefoontjes! Een selectie maken in welke nummers wel en welke niet naar de voicemail worden doorgeschakeld.
Er is mogelijk wel een andere optie om van die telefoontjes af te komen, je kunt je namelijk registreren bij het bel-me-niet register. Daarmee komt jouw nummer op een zwarte lijst te staan voor bedrijven die je willen bellen en mogen zij jou niet meer bellen. Alleen als je al klant bent bij een bedrijf, mag dat bedrijf je nog voor dat soort doeleinden bellen.
Reputatie 8
Badge +11
.....Alleen als je al klant bent bij een bedrijf, mag dat bedrijf je nog voor dat soort doeleinden bellen......
Aanvulling: of klant bent geweest (voor een vergelijkbaar product of dienst).
Dat werkt dus niet altijd als Telfort je terugbelt is dit ook met een onbekend nummer overheidsinstanties bellen ook meestal als onbekend. kortom het is niet altijd verstandig als je een telefoontje verwacht.
Badge
Oké, bedankt voor jullie reacties!
Ik sta als sinds 2016 op bel-me-niet-register maar ik word nog steeds gebeld, met het excuus dat ik een enquête heb ingevuld, wat gewoon bullshit is!

Kan ik nummers zodra ik zie dat ze privé bellen ook zelf naar de voicemail toe sturen?
Dan geef ik op het voicemail bericht wel aan waarom ze naar de voicemail gestuurd zijn.
Reputatie 8
Badge +11
@GerhardR
Als je een Androïd-telefoon hebt kun je hier eens naar kijken. Kost wel €0,99.
Ik heb heb er geen ervaring mee, maar het zegt in elk geval te doen wat jij zoekt.

Als je zoekt naar "block anonymous call" kom je nog diverse dingen tegen, maar die lijken erg afhankelijk van de software op je telefoon.
Reputatie 3
Het belmeniet register is een lachertje, niet doen.
Ik pak anoniem niet meer aan op mijn mobiel. Mobieltje staat op doorschakelen bij bezet, niet aanpakken en buiten bereik en gaat dan naar mijn antwoordapparaat op mijn vaste lijn. Ben ik thuis kan ik meeluisteren en evt alsnog aanpakken
Reputatie 8
Badge +18
Dat werkt dus niet altijd als Telfort je terugbelt is dit ook met een onbekend nummer overheidsinstanties bellen ook meestal als onbekend. kortom het is niet altijd verstandig als je een telefoontje verwacht.

@Galdor68
Als men een telefoontje verwacht dan lijkt het mij logisch dat je een prive nummer wel opneemt, in alle andere gevallen mooi laten bellen en dus niet opnemen is het beste advies
Badge
Hallo,
bedankt voor de tip "Block anonymous call" dit vind ik ook een goede optie.
Maar ik krijg mijn voicemail niet ingesteld, als ik zie dat een privé nummer mij belt wil ik de oproep weigeren zodat de beller naar de voicemail gestuurd word, maar ik krijg de voicemail niet ingesteld,

als ik nu een oproep weiger, krijgt de beller een "geen verbindings toon"
Via 1233 kom ik niet verder.
Reputatie 8
Badge +11
Als je een oproep weigert kan deze inderdaad niet naar de voicemail worden doorgezet, het gesprek is dan al op het toestel aangekomen en door het te weigeren beëindig je het gesprek. Er is dan niets meer om door te schakelen.
Als bedrijven je ondanks een registratie bij het bel-me-niet register toch nog blijven bellen, kan je dat aangeven bij de bewuste bedrijven. Ondanks dat je mogelijk ooit een enquête hebt ingevuld zullen ze jou dan van de lijst af moeten halen.

Reageer