Apps worden na update teruggezet naar Interne opslag, Huawei P8

• 6 maart 2019
  • 11 reacties
  • 1614 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi,

Dit is vast al eens eerder gevraagd, maar vindt het zo gauw niet.
Mijn telefoon (Huawei P8 lite) klaagt vaak dat het interne geheugen volloopt. Ik zet dan een voor een mijn apps naar de externe opslag, maar iedere keer als een app een update krijgt wordt die weer teruggezet naar de interne opslag. Is daar iets aan te doen? Iedere keer alles verplaatsen wordt vermoeiend.
Telefoon draait op Android 6.0

Admin: titel aangepast i.v.m vindbaarheid

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Daar zijn wel hulpjes voor. Kijk eens in deze zoek-link:
https://play.google.com/store/search?q=app%20to%20sd

Bij mijn weten doen ze het niet allemaal automatisch. In het verleden heb ik AppMgr gebruikt (Pro-versie). Die wist de zaken aardig op orde te houden.
Reputatie 1
@GJC
Bedankt voor je reactie, ik ga dit proberen.
1 ding is me nog niet duidelijk, zorgt appmgr er ook voor dat de apps op de SD blijven, of moet ik alsnog eens in de zoveel tijd, lees iedere week, apps opnieuw gaan verplaatsen omdat mijn telefoon weer ligt te klagen?
Reputatie 8
Badge +11
Het is voor mij al even geleden, maar wat ik me herinner is dat hij altijd op de achtergrond draait en zodra er een app (nieuw of update) op je telefoon verschijnt die naar je SD verplaatst kan worden je een melding krijgt met de optie dit te laten uitvoeren.
Let wel: sommige apps worden onterecht aangemerkt als verplaatsbaar. Het ergste dat er dan gebeurt is dat die app dan niet meer werkt. Je kunt hem dan met hetzelfde gemak weer terugzetten.

Het is overigens ook raadzaam om eens naar je mediabestanden te kijken. Zonder dat je het in de gaten hebt staat er vaak een hoop 'rommel' op je telefoon. Ook daar zijn best hulpjes voor die zorgen dat bijvoorbeeld foto's waarvan je een backup in de cloud hebt automatisch van je toestel worden verwijderd. Maar goed, ik dwaal af. Je vraag ging over apps.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie in de specificaties van de Huawei P8 Lite dat de standaard opslaggrootte 16 GB is.
Staat er dan zoveel extra aan apps en andere inhoud op de P8 dat deze bijna vol is en gaat klagen over gebrek aan ruimte..?
Bij aanschaf van zo'n toestel is de in beslag genomen ruimte door alleen het besturingssysteem en de nodige meuk van Huawei zelf (zoals die vreselijk irritante Emotion interface) nog geen 4 GB.
Je zou zeggen, ruimte genoeg... maar vol = vol natuurlijk.
Zo ja, dan zou het misschien eens tijd worden voor een voorjaarsschoonmaak..?
Reputatie 1
@GJC Bedankt voor je reacties, ik heb AppMgr inmiddels gedownload en ga eens kijken wat t oplevert
Reputatie 8
Badge +11
Succes! Laat nog even weten hoe het afloopt.
Reputatie 1
@GJC is best teleurstellend :(
Alle apps die verplaatst konden worden zijn verplaatst met dit als resultaat
blijft alsnog 8,42Gb aan apps staan.

Reputatie 8
Badge +11
Mhhm, aan dat lijstje valt inderdaad niet veel eer meer te behalen. Hoogstens dus handmatig dingen verplaatsen. Blijkbaar vindt AppMgr niet alles veilig om te verplaatsen (wordt door de app-ontwikkelaar vaak aangegeven). Zat er ook niet een optie in om 'niet verplaatstbare' zaken toch te verplaatsen? Dat een app-ontwikkelaar vindt dat zijn app niet op de SD-kaart hoort wil niet zeggen dat het ook niet kan.

En anders kritisch naar je apps kijken of je dingen niet kunt missen. Ruimer toestel kopen zou onzin moeten zijn met de 16GB die je hebt.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @adsl777318, ik lees dat jouw toestel vol zit. Dit komt vooral omdat de apps constant op het interne geheugen geplaatst worden. Deze wil je graag extern omdat het veel ruimte scheelt. Nu zie ik dat er opties geboden zijn. Maar nog niet de. Nu ben ik hier niet zo in thuis en heb dus niet echt een idee wat je kan helpen. 😞 Ik hoop dat er nog iemand een oplossing weet. Anders zou je misschien nog bij een android forum of dergelijke kunnen proberen.
Reputatie 8
Badge +15
@adsl777318 Even een check. Weet je zeker dat het toestel op Android 6 ( Marshmellow) draait? De problemen die je beschrijft komen voor bij Android 5 (lollipop).

Ik heb zelf ook een Huawei en ik weet niet of deze functie in jouw Androidversie zit maar je kan het checken. Ga naar Instellingen > Geheugen. Kijk eens of je daar bij > Instellingen voor opslag > Standaard locatie de locatie kan aanpassen.
Reputatie 1
@Koffiemok Heel erg bedankt voor het meedenken, de optie is er inderdaad, maar staat al op SD.

Reageer