apps installeren lukt niet op mijn Wiko Freddy

• 6 januari 2018
  • 8 reacties
  • 290 keer bekeken

Het lukt niet meer om apps te installeren op mijn Wiko Freddy, downloaden gaat wel maar bij het installeren gaat het apparaat opnieuw opstarten en de app blijkt dan niet geinstalleerd te zijn. Dit gebeurt ook als de app vanaf de site van de aanbieder wordt gedownload (en ook via Google app store). Het gebeurt bij alle apps onafhankelijk van de bron. Weet iemand raad?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@Hansje1Start het toestel uit zichzelf op na installeren? Dat is al niet sowieso niet goed.

Controleer eerst eens of er een update is voor het toestel. Is die er niet probeer dan het volgende:
1: Zet het toestel helemaal uit.
2: Hou de volume + en de aan/uit knop gelijktijdig ingedrukt.
3: Zodra je het Wiko logo ziet laat je beide knoppen los.
4: In het menu wat tevoorschijn komt scroll je naar beneden (volume -) naar Wipe cache partition. Let op: Kies alleen deze optie!
5: Bevestig met de aan/uit knop.
6: Scroll naar Reboot system now en bevestig met de aan/uit knop.
Mocht het een probleem met het geheugen zijn dan is het daarmee opgelost.

Is het daarna nog niet opgelost zijn maak dan een backup van je contacten, foto’s etc en herstel het toestel naar fabrieksinstellingen. Voor herstellen naar fabrieksinstellingen kun je bovenstaande stappen ook volgen. Bij punt 4 kies je dan voor wipe data/factory reset.
start eerst uw mobiel opnieuw op
ten tweede, wis alle cookies, cache
derde, sideload van een vertrouwde website (apknite.com)
Misschien heb je hier iets aan?

http://nl.wikomobile.com/faq.php?telephone=1301
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hansje, welkom op het forum. Zo te lezen heeft je Wiko inderdaad wat kuren. Hebben de tips van je Koffiemok en Mandy je al uit de brand geholpen? Ik hoor het graag van je.

@Mandy en Koffiemok, fijn dat jullie klaar staan! 🙂
Ik heb het geprobeerd maar ik krijg toch net een ander menu dan door Koffiemok aangegeven en daarom ook geen Wipe cache. wel is het zo dat ik al een hele tijd een melding krijg van een lopende systeem update mbt een nieuwe versie van Marshmellow die maar op 1% blijft staan en niet voortgaat.

Overigens: Koffiemok en Mandy bedankt!
Reputatie 8
Badge +15
@Hansje1De update blijft dus hangen.. Heb je recent nog een back-up gemaakt? Ben bang dat een reset naar fabrieksinstellingen de enige optie is.

Als je de stappen volgt krijg je een ander menu. Kun je aangeven welke menu opties je krijgt?
Ik krijg direkt een menu met onderaan Reboot dus niet de tussenstap met Wipe cache
Reputatie 8
Badge +15
@Hansje1Dat is vreemd. Kan te maken hebben met de Android update die op 1% staat. Hopelijk kan je via de instellingen van het toestel zelf nog een reset naar fabrieksinstellingen uitvoeren. Maak wel eerst een back-up!

Reageer