beantwoord

android play store werkt niet

• 27 mei 2013
  • 10 reacties
  • 14119 keer bekeken

in mei ben ik van een KPN abonnement overgestapt op telfort abonnement. Sinds die tijd werkt de Android google play store niet meer. Ik krijg de melding 'De applicatie Google Play Store (proces com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw". 
Op diverse fora gekeken hoe je dit kan oplossen, zonder terug te hoeven gaan naar de fabrieksinstellingen, maar een eenduidige oplossing of oorzaak heb ik niet kunnen vinden.
een vergelijkbare foutmelding krijg ik als ik pdf-bestanden wil downloaden uit mijn mail. 
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door pruygje 27 mei 2013, 14:50

De applicatie Google Play Store (proces com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw". 

Deze foutmelding betekend dat de applicatie zelf (Play Store) corrupt is. Helaas is dit alleen te verhelpen door het toestel terug te zetten naar de fabriksinstellingen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Wat op mijn Android tablet wel eens wil werken is het volgende:

* Ga naar 'Instellingen/Apps' en zoek de Play Store App.
* Kies 'Stoppen'
* Kies 'Gegevens verwijderen'

Vervolgens de App opnieuw starten en dan opnieuw aanmelden bij Google.
Dank voor de tip. Ik heb het net wel geprobeerd op die manier, maar de foutmelding blijft.
Badge +1
De applicatie Google Play Store (proces com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw". 

Deze foutmelding betekend dat de applicatie zelf (Play Store) corrupt is. Helaas is dit alleen te verhelpen door het toestel terug te zetten naar de fabriksinstellingen.
Reputatie 8
Badge +10

Dat is inderdaad nog de enige optie dan.
De Play Store App is een systeemapp die in Android zit en die kan je zelf niet verwijderen en opnieuw installeren.
Reputatie 3
Badge +1
@065756****,

Spijtig om te lezen dat je deze foutmelding te zien krijgt. Ik heb dit even intern nagevraagd en terugzetten naar fabrieksinstellingen is de enige optie zoals pruygje en Enterprise al aangeven.

Graag ontvang ik via een privébericht nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam, aangezien dit een openbaar forum is.

Denise
@065756****,

Spijtig om te lezen dat je deze foutmelding te zien krijgt. Ik heb dit even intern nagevraagd en terugzetten naar fabrieksinstellingen is de enige optie zoals pruygje en Enterprise al aangeven.

Graag ontvang ik via een privébericht nog een suggestie voor een andere gebruikersnaam, aangezien dit een openbaar forum is.

Denise

grappig dat jullie forum wel berichtjes censureert met ****, maar niet foute gebruikersnamen 😉
Reputatie 8
Badge +17
@0657564019: Als er een fout zit in de play store kan je proberen om de update te deinstalleren; de play store die in de oorspronkelijke ROM staat (fabrieksinstellingen) wordt namelijk regelmatig geupdate met nieuwere versies; díe update kan je wél verwijderen; als je daarna de telefoon opnieuw opstart wordt alsnog de nieuwe playstore geinstalleerd.

@glenmorangie: het is geen foute gebruikersnaam, alleen een minder handige naam...
Badge +2
in mei ben ik van een KPN abonnement overgestapt op telfort abonnement. Sinds die tijd werkt de Android google play store niet meer. Ik krijg de melding 'De applicatie Google Play Store (proces com.android.vending) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw". 
Op diverse fora gekeken hoe je dit kan oplossen, zonder terug te hoeven gaan naar de fabrieksinstellingen, maar een eenduidige oplossing of oorzaak heb ik niet kunnen vinden.
een vergelijkbare foutmelding krijg ik als ik pdf-bestanden wil downloaden uit mijn mail. 
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik sluit me aan de rest. Wil nog de aanvulling doen dat je probleem niks te maken heeft met de overgang van KPN naar Telfort. Dat is klaarblijkelijk min of meer gelijktijdig gebeurt, maar is in dit geval echt toeval.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is drastisch (omdat je alle apps e.d. er daarna weer op moet zetten, en je eerst een back-up moet maken), maar soms is de meest drastische manier wel de beste manier om je toestel ook op langere termijn goed te laten (blijven) functioneren...

Succes!
Dank. Heb lang gehoopt dat er een andere oplossing was. Kort geleden toch maar jouw advies opgevolgd (naar de fabrieksinstellingen terug) en alles werkt weer.
Mijn vraag/ topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Reputatie 3
Badge +1
@yinyang,

Bedankt voor jouw privébericht. Zoals je ziet heb ik jouw gebruikersnaam aangepast. Ik sluit hierbij het topic.

Denise