beantwoord

Android Nougat voor Samsung Galaxy A5 2017?

• 14 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo Telfort,
Vorige week is Samsung begonnen met de uitrol van Android Nougat voor de Samsung Galaxy A5 2017 in Rusland.
Is er al bekend wanneer Telfort de uitrol in Nederland doet?
Ik weet dat je hem zelf kunt downloaden en flashen, maar daar begin ik toch maar niet aan.

Johanna
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 augustus 2017, 11:48

Ok. Dat wist ik niet. Bedankt! :D
Dat is wel in je voordeel zodat je de upgrade eerder mag verwachten dan de branded toestellen, deze zijn meestal als laatste aan de beurt omdat de providers hier nog een poosje mee gaan stoeien om hun eigen meuk erin te zetten.
De normale volgorde die een toestelfabrikant hanteert is:
Als eerste de SIMlockvrije non-branded toestellen die via retailers zijn verkocht (zoals mijn bij Belsimpel.nl los gekochte Lenovo K6 phone).
Daarna zijn de non-branded toestellen van de providers aan de beurt (jouw telefoon dus).
Als laatste komen de branded-toestellen (van de providers) aan de beurt...
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Telfort doet niets aan de uitrol. Zoals je zelf al aangeeft is Samsung begonnen met de uitrol.

De uitrol gaat in batches; dus per 5000 toestellen.

geduld dus, is het advies!
Reputatie 1
Hoi Kees-Jan, ik heb er verder geen verstand van, maar op deze site: https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-7-0-update-overzicht/ staat dit:
" Bovendien moeten providers de updates vaak ook nog goedkeuren, waarvoor bezitters van een branded toestel (van een provider) nog iets langer moeten wachten.".
Vandaar dus mijn vraag.
Reputatie 8
Badge +17
Dat klopt, maar je hebt géén "branded" toestel.

Toestellen die bij een abonnement verkocht worden zijn (de laatste jaren) "non-branded" en "non-simlocked".

Vroeger weren er wel zulke toestellen verkocht maar ik heb nog géén smartphone gezien die "branded" is.

En Telfort heeft nooit "branded" toestellen verkocht 😉
Reputatie 1
Ok. Dat wist ik niet. Bedankt! 😃
Reputatie 8
Badge +19
Ok. Dat wist ik niet. Bedankt! :D
Dat is wel in je voordeel zodat je de upgrade eerder mag verwachten dan de branded toestellen, deze zijn meestal als laatste aan de beurt omdat de providers hier nog een poosje mee gaan stoeien om hun eigen meuk erin te zetten.
De normale volgorde die een toestelfabrikant hanteert is:
Als eerste de SIMlockvrije non-branded toestellen die via retailers zijn verkocht (zoals mijn bij Belsimpel.nl los gekochte Lenovo K6 phone).
Daarna zijn de non-branded toestellen van de providers aan de beurt (jouw telefoon dus).
Als laatste komen de branded-toestellen (van de providers) aan de beurt...

Reageer