beantwoord

Allleen noodoproepen samsung ace plus

• 2 maart 2013
  • 70 reacties
  • 14098 keer bekeken

Sinds 12 december 2012 ben ik in het bezit van een Samsung Ace plus 7500 in combinatie met een sim-only van Telfort. Het probleem: af en toe - zo om de 2 dagen - blijkt mijn telefoon geen verbinding meer met het netwerk te hebben. Ik ben op dat moment onbereikbaar en kan niet bellen terwijl er voldoende signaal is. De tekst: alleen noodoproepen is zichtbaar wanneer je de status bekijkt. Het enige wat helpt is de telefoon uit- en dan weer aan te zetten. Niet echt handig dus. Ik heb een nieuwe simkaart van Telfort gekregen, maar dit hielp niets. Samsung weet geen oplossing en Telfort ook niet. Misschien ligt de oorzaak bij de combinatie Ace plus en Telfort-sim? Wie herkent dit probleem en wie weet de echte oplossing?
icon

Beste antwoord door Ronald7500 2 april 2013, 19:23

Hoi Denise,

Hierbij wil ik jou en de lezers even melden dat met de nieuwe simkaart het probleem van alleen noodoproepen icm samsung ace plus opgelost is! Het lag dus aan het type (model) simkaart.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

70 reacties

Badge
Doe eens een crosscheck met jou SIM in een andere telefoon en vice versa, Op die manier kan je mogelijke andere redenen uitsluiten als oorzaak.
Heb je het probleem alleen als je thuis of in de buurt van je huis bent, of ook verder weg, kan ook interferentie van zendmasten in de buurt zijn..
Doe eens een crosscheck met jou SIM in een andere telefoon en vice versa, Op die manier kan je mogelijke andere redenen uitsluiten als oorzaak.
Heb je het probleem alleen als je thuis of in de buurt van je huis bent, of ook verder weg, kan ook interferentie van zendmasten in de buurt zijn..

Beste Giel, bedankt voor je reactie. Ik wil graag weten of iemand het beschreven probleem herkent  en de echte oplossing weet.
Het is namelijk een veelvoorkomend probleem (zie andere fora), maar nergens is een echte oplossing beschreven.
Het ligt in ieder geval niet aan mijn locatie. Het toestel kan weliswaar de verbinding verliezen bij locatiewisselingen, maar het probleem is dat de verbinding niet hersteld wordt. Aangezien de storing af en toe optreedt is een crosscheck niet eenvoudig ... Handig zou zijn dat er iemand daadwerkelijk weet waar het aan ligt. Toch bedankt voor je reactie en moeite.
Badge
 Aangezien de storing af en toe optreedt is een crosscheck niet eenvoudig ... Handig zou zijn dat er iemand daadwerkelijk weet waar het aan ligt. Toch bedankt voor je reactie en moeite.

Helaas is de oorzaak alleen goed de onderzoeken door onder andere een crosscheck te doen, alleen op die manier kan je met redelijke zekerheid achterhalen of het inderdaad aan je toestel ligt of dat er andere oorzaken zijn. Webcare zal je maandag vrijwel zeker ook gaan vragen om dit uit te voeren.
Reputatie 8
Badge +15
Zie dit topic: https://forum.telfort.nl/actueel-netwerk-251/niet-kunnen-bellen-galaxy-ace-plus-i-c-m-telfort-sim-only-31018/
Je hebt een ander simkaart nodig 🙂 .
Reputatie 3
Badge +1
@Ronald7500,

Balen dat je problemen met het netwerk ervaart. Ik verwijs je door naar het topic dat Koffiemok gepost heeft.
Er zijn meerdere mensen die deze problemen ervaren. Tot nu toe is het zo dat een simkaart met een groter chip oppervlak het probleemm verhelpt. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Zodra de simkaarten weer op voorraad zijn, zal ik er een toesturen.

Denise
@Ronald7500,

Balen dat je problemen met het netwerk ervaart. Ik verwijs je door naar het topic dat Koffiemok gepost heeft.
Er zijn meerdere mensen die deze problemen ervaren. Tot nu toe is het zo dat een simkaart met een groter chip oppervlak het probleemm verhelpt. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Zodra de simkaarten weer op voorraad zijn, zal ik er een toesturen.

Denise

Hallo Denise,

mijn vrouw en ik hebben sinds okt 2012 beide ook een samsung ace plus toestel met dezelfde problemen als in dit forum beschreven, echer bij ons gebeurt dit 10-15 keer per week. ik heb al een sim swab gedaan, bij mijn vrouw werdt dit niet gedaan omdat ze vanuit de shop aangaven dat dit niet hielp en het daarom niet werd gedaan. hierop hebben we beide ons toestel ter reperatie opgestuurd naar waar we het toestel hebbeng gekocht. Hellaas geen resultaat. we hebben beide nog steeds dit vervelende probleem.
Nu zie ik dit forum en jou mogelijke oplossing met een simkaart met een groter chip.
dus mijn vraag zouden wij daar ook voor in aanmerking kunnen komen aub.

alvast bedankt.

Maikel.

ps: zie mijn probleem melding op dit forum van een paar maanden geleden: https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/regelmatig-de-melding-geen-netwerk-samsung-galaxy-ace-31614/
hallo denise

helaas het zelfde probleem met de voorgangers.
regel machtig uitval.

Nu zie ik dit forum en jou mogelijke oplossing met een simkaart met een groter chip.
is het misschien mogelijk dat ik ook een andere grotere chip simkaart krijg.

mvg Richard
Reputatie 3
Badge +1
@Maikel. & 061355***,

Vervelend dat ook jullie deze problemen ervaren. De simkaarten zijn inmiddels weer op voorraad. Graag ontvang ik jullie naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht . Na ontvangst stuur ik een simkaart met een groter chipoppervlak toe.

Denise
Hoi Denise,

Jammer genoeg heb ik ook uitval problemen en zou graag de simkaart met grotere chip willen ontvangen zoals jezelf hierboven aangeeft als oplossing voor dit probleem.

mvg Jolanda
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Jeevee!
Ik help ook jou graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Fijn dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik ben er al erg klaar mee. Ik ben vaak onbereikbaar, omdat het bereik zonder reden ineens wegvalt. Zelfs als de telefoon langere tijd stil ligt (denk aan een nachtkastje met het slapen), dan valt het bereik weg! Hierdoor al vaak belangrijke telefoontjes gemist. Ik zou hier graag een oplossing voor willen, bijvoorbeeld een andere simkaart.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Eefje
@FeetjeN88

Ik had er ook last van, maar Denise van Telfort heeft me heel snel geholpen aan een andere simkaart en het probleem is opgelost. Misschien ook wel fijn om te weten. Er staat nu alleen maar op het forum vermeld dat iedereen er problemen mee heeft, maar het is dus ook op te lossen!

Groetjes,
Jeevee
Hoi Denise,

Hierbij wil ik jou en de lezers even melden dat met de nieuwe simkaart het probleem van alleen noodoproepen icm samsung ace plus opgelost is! Het lag dus aan het type (model) simkaart.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Badge +1
@FeetjeN88,

volgens Samsung zou het probleem ook in de instellingen van het toestel kunnen zitten.
Zou je eens willen proberen om de 'infoberichten' uit te zetten en te kijken of het dan wel goed gaat?

Je kunt deze instelling vinden als je naar 'berichten' (je sms inbox) gaat, vervolgens druk je op de 'menutoets' kies je voor instellingen, stukje naar beneden scrollen en dan de optie 'infoberichten' uitvinken.

suc6!
@FeetjeN88,

volgens Samsung zou het probleem ook in de instellingen van het toestel kunnen zitten.
Zou je eens willen proberen om de 'infoberichten' uit te zetten en te kijken of het dan wel goed gaat?

Je kunt deze instelling vinden als je naar 'berichten' (je sms inbox) gaat, vervolgens druk je op de 'menutoets' kies je voor instellingen, stukje naar beneden scrollen en dan de optie 'infoberichten' uitvinken.

suc6!

Beste Pruygje,

De enige goede oplossing is het andere type simkaart. De telefoon moet te allen tijde goed functioneren ongeacht de instellingen. Dat is in ieder geval mijn mening.
Als jouw tip zo werken, dan is dat slechts een lapmiddel, maar niet de echte oplossing. Dit uitsluitend ter informatie bedoeld.
Badge +1
De telefoon moet te allen tijde goed functioneren ongeacht de instellingen

dat zou mooi zijn, maar er zijn nou eenmaal instellingen die de werking van het toestel beinvloeden.
volgens Samsung zou het genoemde probleem ook op deze manier op te lossen zijn, als dat zo is is het voor iedereen makkelijker om het zo op te lossen (en sneller ook).
Badge
Ik heb geen Samsung Galaxy ace plus van Telfort, maar een een Samsung Galaxy  ace en ik ondervind dezelfde problemen met de simkaart van Telfort. Kan ik dan ook zo'n simkaart krijgen om dit probleem op te lossen?
Reputatie 3
Badge +1
@appievanr,

Vervelend dat je deze problemen ook ervaart. Ik help je graag aan een nieuwe simkaart. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge
Hoi Denise,

Gegevens zijn verstuurd via een privé bericht.

@Pruygje. Ik kan bevestigen dat je oplossing die je aandraagt niet werkt.
Badge +1
@appievanr:

okee, weten we dat iig ook weer 🆒
Hoi Denise,
Vanaf het moment dat ik bij Telfort een abonnement heb afgesloten (juli 2012) komt het geregeld voor dat ik geen internetverbinding heb. Het kan een aantal weken goed gaan maar dan ineens valt, soms meerdere keren in een week, de internetverbinding weg. Ik ervaar dit als bijzonder storend. Ik heb hiervan al eens melding gemaakt bij Klantenservice, maar er wordt inhoudelijk niet op gereageerd. Als toestel gebruik ik een Samsung Ace 2.
Nu lees ik op dit forum dat meerdere mensen last hebben van het wegvallen van de internetverbinding. Het probleem zou veroorzaakt worden door het nieuwe model simkaart. Als een andere simkaart, het oude model met het grotere chip vlak, inderdaad zorgt voor een stabiele internetverbinding, dan zou ik graag er graag zo'n andere simkaart ontvangen.
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum corsa49!
Erg vervelend dat je problemen met mobiel internet ervaart. De problemen die andere forumgebruikers aangeven richten zich voornamelijk op netwerk problemen zoals een verbinding die wegvalt. Ervaar jij alleen problemen met mobiel internet? Graag zoek ik voor je uit wat er aan de hand is en of alle netwerkinstellingen juist staan. Maak je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar via een privébericht ?

Denise
Denise,
Ook ik heb een Samsung galaxy ace plus,met een telfort + internet abonnement ,ook bij mij valt het heeeel vaak weg soms 10 keer op een dag,en dan kan je alleen een noodoproep doen,zou je ook voor mij een andere sim kaart kunnen regelen???
Gr Edwin
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum edwinjager!

Erg vervelend dat ook jij deze problemen ervaart. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres via een privébericht. Na ontvangst zal ik een nieuwe simkaart toesturen.

Denise
Ik heb het zelfde probleem is de simkaart kosteloos ?