beantwoord

Af en toe geen ontvangst

• 25 november 2019
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds kort heb ik om de haverklap geen verbinding.  Wat inhoudt dat ik geen sms’jes ontvang en kan sturen. En ik kan niet gebeld worden.  Zelf kan ik wel bellen.  Wat is het probleem?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 november 2019, 19:06

Hoi @Vonnie1960, wat irritant dat jouw toestel regelmatig geen ontvangst heeft. Is het toevallig een iPhone? Daar zijn namelijk wat problemen mee, dit wordt veroorzaakt door de firmware. De laatste update van IOS: 13.2.3 verhelpt dat probleem. Ik wil je dan ook aanraden die te installeren. 

Heb je geen iPhone, dan moeten we verder zoeken. Zet in eerste instantie het toestel eens uit en weer aan. Werkt dat niet, wil je dan jouw telefoon eens vastzetten op 3G. Helpt dat? Werkt dat ook niet, kun je dan jouw simkaart in een ander toestel testen? Werkt het dan wel, dan zit het in het toestel. Ervaar je dan hetzelfde dan is het mogelijk de simkaart, dan kun je hier een vervangende simkaart aanvragen. Als dat het ook niet is, wil ik graag nog weten of je het probleem op een of op meerdere locaties hebt?

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Vonnie1960, wat irritant dat jouw toestel regelmatig geen ontvangst heeft. Is het toevallig een iPhone? Daar zijn namelijk wat problemen mee, dit wordt veroorzaakt door de firmware. De laatste update van IOS: 13.2.3 verhelpt dat probleem. Ik wil je dan ook aanraden die te installeren. 

Heb je geen iPhone, dan moeten we verder zoeken. Zet in eerste instantie het toestel eens uit en weer aan. Werkt dat niet, wil je dan jouw telefoon eens vastzetten op 3G. Helpt dat? Werkt dat ook niet, kun je dan jouw simkaart in een ander toestel testen? Werkt het dan wel, dan zit het in het toestel. Ervaar je dan hetzelfde dan is het mogelijk de simkaart, dan kun je hier een vervangende simkaart aanvragen. Als dat het ook niet is, wil ik graag nog weten of je het probleem op een of op meerdere locaties hebt?

Reputatie 1

Dank je wel voor je reactie. Hetzelfde was net weer aan de hand waardoor ik jullie maar gebeld heb.  Voor nu is het idd opgelost en anders zou ik even naar de kpn winkel moeten.  Ik ga het afwachten maar hoop dat het nu opgelost is. Bedankt voor de moeite!!

Reputatie 8
Badge +12

Hopelijk is het nu definitief opgelost. Zo niet, dan hoor ik nog graag. Ik ben benieuwd wat er dan aan de hand kan zijn. 

Reageer