beantwoord

accu valt niet onder garantie

• 16 september 2016
  • 3 reacties
  • 232 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds eind februari 2016 een iPhone 5s. Na 5 maanden werd mijn accu zo slecht dat ik de wekker van de telefoon niet meer durfde te gebruiken omdat hij 's ochtends leeg was (en vol bij slapengaan).

Ik ben naar de telfort winkel in Arnhem gegaan waar ze mij vertelden dat de telefoon nog binnen de garantie van apple viel. De telefoon is opgestuurd voor reparatie (ik was in de veronderstelling naar apple). Na ruim 6 weken kreeg ik een telefoontje dat de telefoon ongerepareerd weer in de winkel was. Hij kwam niet voor garantie in aanmerking. Op mijn vraag waarom kon geen antwoord worden gegeven.

Ook was men niet bereid namens mij verder navraag te doen. Telkens werd er verwezen naar procedures, voorwaarden en Teleplan, waar de telefoon blijkbaar ter reparatie heen was gestuurd. Zeer irritant, ik heb 5 maanden een telefoon, hij doet het nauwelijks meer en ik krijg zo de deksel op mijn neus.

Via het algemene nummer van Telfort heb ik hierover mijn beklag gedaan waarna ik een nummer kreeg van Teleplan. Of ik er zelf maar weer even erachter aan wilde gaan. Ik ben jullie klant toch? Ik heb toch niks met jullie onder aannemers te maken? Slechte service noem ik dit.

Bij Teleplan kreeg ik eindelijk wel uitleg. De telefoon valt buiten garantie want, zo werd mij medegedeeld, er zit een beschadiging op de rand van het toestel. En dus valt hij buiten de garantie. Dat er geen causaal verband is tussen een deukje in de rand en een accu die snel leeg loopt doet verder niet ter zake volgens hen. Beschadiging is geen garantie. Punt.

Deze enorme beschadiging is te zien op de bijgevoegde foto. De telefoon is nooit open geweest, puur de constatering dat er een deukje in zit was voldoende voor hen (jullie?) om het lekker ter zijde te leggen. Mooi! Maar ik mag wel € 36,30 aftikken voor 'reparatiekosten'. Makkelijk verdiend.

Ik vind dat men mij in de winkel hier ook op had mogen wijzen. Ze hadden de 'beschadiging' kunnen zien en mij kunnen melden dat ik nooit voor garantie in aanmerking zou komen. Dan had ik de kosten kunnen besparen.

Dit hele voorval heeft mijn vertrouwen in Telfort geen goed gedaan. Ik wil jullie verzoeken deze gang van zaken intern terug te koppelen om zo andere klanten hiervoor te behoeden en ik hoop om meer service in de toekomst. Het op deze manier afschuiven is vreselijk irritant.

Daarnaast wil ik graag mijn € 36,30 terug, uit coulance.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Bram Nieuwenhuis
icon

Beste antwoord door Stephen 26 september 2016, 15:47

Bedankt voor jouw gegevens Bram. Ik heb zojuist een vergoeding aangemaakt zoals verzocht. De kosten worden op je volgende factuur verrekend. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Los van de discussie of Teleplan wel of niet goed zijn werk heeft gedaan maar maak een afspraak bij de Apple Store, zij kunnen jou misschien wel helpen. Zorg dat je alle papieren hebt inclusief de aanmelding van de reparatie.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Bram, welkom op het forum en bedankt voor het plaatsen van je verhaal. Ik vind het erg sneu dat je kosten hebt moeten maken terwijl je telefoon niet is gerepareerd. Ik wil je deze kosten dan ook graag vergoeden. Hopelijk kan ik hiermee het vertrouwen een beetje herstellen. Graag ontvang ik je naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Heb je de telefoon inmiddels al aangeboden voor reparatie?
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor jouw gegevens Bram. Ik heb zojuist een vergoeding aangemaakt zoals verzocht. De kosten worden op je volgende factuur verrekend. Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

Reageer