beantwoord

4G op mijn IPhone 6 werkt niet

• 21 december 2015
  • 2 reacties
  • 4701 keer bekeken

Ik heb bij mijn abonnement een InternetVersneller 4G. Ik heb de instructies gevolgd zoals vermeld op de website voor de Iphone 6.

Mobiele data > Aan
Gesprekken en data > 4G
Dataroaming > Aan
Mobiel datanetwerk > APN: internet, overige instellingen zoals vermeld.

Enkele keren mijn telefoon opnieuw geboot, laatste iOS update etc...

Helaas werkt dit niet, ik blijf het 3G icoon op mijn telefoon zien! Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door RandyG 22 december 2015, 17:00

Na wat heen en weer klikken op Mijn Telfort (wijzigen internet abonnement) verscheen ergens dat mijn simkaart niet geschikt was voor 4G. Stom genoeg ervan uitgegaan dat dit niet het probleem zou zijn toen ik door de instructies heen ging. Je moet echt je internet abonnement wijzigen (terwijl 4G al aanstond) om dit te kunnen zien.

Nu een nieuwe simkaart besteld.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +15
De 4G versneller staat ook aan? Mijn telfort > Abonnement.
Nee: Dan werkt 4G niet.
Ja: Stap 2:

Stap 2:
Netwerkinstellingen herstellen. Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
** WiFi wachtwoorden worden hier ook mee gewist en zal je eenmalig opnieuw in moeten stellen.

Nog geen 4G?
Doe een soft reset. Houd de aan/uit knop en de HOME button gelijktijdig ingedrukt voor ong. 10 seconden. Zodra je het Apple logo ziet laat je beide knoppen los. Niet het toestel laten vallen he? ;)

Werkt het nog niet dan zal de APN op het netwerk niet goed staan. Een reset via de klantenservice of webcare zal dan de oplossing zijn.
Na wat heen en weer klikken op Mijn Telfort (wijzigen internet abonnement) verscheen ergens dat mijn simkaart niet geschikt was voor 4G. Stom genoeg ervan uitgegaan dat dit niet het probleem zou zijn toen ik door de instructies heen ging. Je moet echt je internet abonnement wijzigen (terwijl 4G al aanstond) om dit te kunnen zien.

Nu een nieuwe simkaart besteld.

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Reageer