Paar dagen in Duitsland met vrienden, een met KPN en een met Simpel als provider ik met mijn ali-in ..ja ja maar geen 4G ontvangst twee de zelfde toestellen maar ik geen 4G....op weg naar huis in een parkeergarage en jawel 4G....we zijn weer thuis en 4G als de wind goed staat. Weet iemand een oplossing of is het een kwestie van overstappen.
icon
Beste antwoord door Wieger DB 2 oktober 2017, 13:53
Hoi Dick, welkom op het forum! Uit je topic begrijp dat je in het buitenland en op je thuislocatie geen 4G dekking hebt. Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Zoals Enterprise al aangeeft, biedt Telfort nog geen 4G in het buitenland.
Telfort ondersteund helaas nog geen 4G in het buitenland...
Over de dekking op je thuislocatie geeft hij goed advies. Aan de hand van de dekkingskaart kan je achterhalen hoe goed de 4G dekking op je thuislocatie is.
Misschien biedt onderstaande dekkingskaart wat meer houvast..?
https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Houd er wel rekening mee dat isolatie van je woning en bebouwing het mobiele signaal wat afzwakken. Per locatie kan de dekking en het bereik verschillen. GJC geeft aan dat hij dit ook op diverse plekken heeft.
Het kan inderdaad zomaar dat je terugvalt naar 3G als de dekking voor 4G onvoldoende is op de plek waar je bent. Dat gebeurt mij hier in mijn woonplaats ook op altijd dezelfde plekken.
@Enterprise en GJC, thanks!
Bekijk reactie