beantwoord

4G ontvangst is niet optimaal, thuis en in het buitenland geen 4G

• 1 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Paar dagen in Duitsland met vrienden, een met KPN en een met Simpel als provider ik met mijn ali-in ..ja ja maar geen 4G ontvangst twee de zelfde toestellen maar ik geen 4G....op weg naar huis in een parkeergarage en jawel 4G....we zijn weer thuis en 4G als de wind goed staat. Weet iemand een oplossing of is het een kwestie van overstappen.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 oktober 2017, 13:53

Hoi Dick, welkom op het forum! Uit je topic begrijp dat je in het buitenland en op je thuislocatie geen 4G dekking hebt. Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Zoals Enterprise al aangeeft, biedt Telfort nog geen 4G in het buitenland.
Telfort ondersteund helaas nog geen 4G in het buitenland...

Over de dekking op je thuislocatie geeft hij goed advies. Aan de hand van de dekkingskaart kan je achterhalen hoe goed de 4G dekking op je thuislocatie is.
Misschien biedt onderstaande dekkingskaart wat meer houvast..?
https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm

Houd er wel rekening mee dat isolatie van je woning en bebouwing het mobiele signaal wat afzwakken. Per locatie kan de dekking en het bereik verschillen. GJC geeft aan dat hij dit ook op diverse plekken heeft.
Het kan inderdaad zomaar dat je terugvalt naar 3G als de dekking voor 4G onvoldoende is op de plek waar je bent. Dat gebeurt mij hier in mijn woonplaats ook op altijd dezelfde plekken.

@Enterprise en GJC, thanks!
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Uit andere posts maak ik op dat Telfort 3 maanden geleden nog geen 4g in het buitenland aanbood dus dat zou dan wel kloppen dat nog nu nog niet zo is.
Simpel(T-mobile netwerk) kan daar inderdaad verder in zijn ofwel andere deals met buitenlandse operators geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is
Reputatie 1
Badge
[quote=Enterprise]Telfort ondersteund helaas nog geen 4G in het buitenland...[oké...maar ik zit nu thuis lees in de betuwe maar helaas nu ook geen 4G
Reputatie 1
Badge
Uit andere posts maak ik op dat Telfort 3 maanden geleden nog geen 4g in het buitenland aanbood dus dat zou dan wel kloppen dat nog nu nog niet zo is.
Simpel(T-mobile netwerk) kan daar inderdaad verder in zijn ofwel andere deals met buitenlandse operators geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is
Reputatie 1
Badge
mijn pmerking betreft laastste week september 2017
Staat 4g wel aan in je mijntelfort? Blijkbaar wel gezien de opmerking over de parkeergarage, de Betuwe is een ruim gebied wellicht staat er geen 4g antenne in de buurt.
Reputatie 8
Badge +11
Het kan inderdaad zomaar dat je terugvalt naar 3G als de dekking voor 4G onvoldoende is op de plek waar je bent. Dat gebeurt mij hier in mijn woonplaats ook op altijd dezelfde plekken.
Reputatie 8
Badge +19

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dick, welkom op het forum! Uit je topic begrijp dat je in het buitenland en op je thuislocatie geen 4G dekking hebt. Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Zoals Enterprise al aangeeft, biedt Telfort nog geen 4G in het buitenland.

Over de dekking op je thuislocatie geeft hij goed advies. Aan de hand van de dekkingskaart kan je achterhalen hoe goed de 4G dekking op je thuislocatie is.

Houd er wel rekening mee dat isolatie van je woning en bebouwing het mobiele signaal wat afzwakken. Per locatie kan de dekking en het bereik verschillen. GJC geeft aan dat hij dit ook op diverse plekken heeft.

Reputatie 1
Badge

Over de dekking op je thuislocatie geeft hij geen goed advies. Aan de hand van de dekkingskaart kan je achterhalen hoe goed de 4G dekking op je thuislocatie is.

Wat denk je van de parkeergarge onder het vrijthof in Maastricht...laten we op houden met van dit en dat we hebben gewoon geen 4G dekking in Nederland laat staan er buiten.

Edit moderator: jouw reactie buiten mijn reactie geplaatst om leesbaarheid ten goede te komen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dick, de sterkte van het signaal is afhankelijk van meerdere factoren. Het heeft te maken met je toestel, je positie ten opzichte van de zendmast en zelfs je simkaart. Doordat je in de Vrijthof dichter op de zendmast bent kan het 4G signaal daar dieper rijken. Nog steeds gaat daar de regel op dat de bebouwing van de parkeergarage de sterkte van het signaal niet ten goede komt. Namelijk zonder de bebouwing zou het 4G signaal nog sterker bij je toestel aankomen. Kijk ik naar de dekking op jouw thuislocatie dan zie ik dat je wat verder van de zendmast af lijkt te wonen. Door de grotere afstand zal het signaal al iets minder sterk aankomen en dan kan je isolatie of de bebouwing net het verschil zijn. Zie het als iemand die een koptelefoon met muziek op heeft. Iemand die dichtbij staat en roept zal sneller gehoord worden, dan iemand die verderop in de straat staat en roept.

In het geval van je toestel merk je verschillen tussen telefoons. Als ik het vergelijk met mijn vrienden, dan merk ik dat ik met mijn toestel vaker vol bereik heb, terwijl we op hetzelfde netwerk zitten. De antenne verschilt per telefoon en daarbij verschilt dus ook de kwaliteit van de ontvangst. Het zou zomaar kunnen dat je met een ander toestel veel betere of veel slechtere ontvangst hebt. Per situatie kan het ene toestel net wat sterker scoren dan het andere toestel of juist andersom.

Wat betreft de 4G dekking in het buitenland klopt het. Telfort biedt dat nog niet aan. Ik kan me voorstellen dat je daar graag verandering in ziet, maar daar is nog geen duidelijkheid over.

Reageer