WiFi op telefoon werkt niet meer!

• 12 februari 2016
  • 6 reacties
  • 15405 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds een week valt op mijn mobiele telefoon het WiFi weg. Nu de aller gekste oplossing: ik zet mijn laptop aan met mijn mobiel ernaast, als de laptop is opgestart en verbinding heeft met WiFi, gaat ook die mobiel weer op WiFi. Helaas maar een paar uurtjes, dus weer opnieuw laptop aan enz.
Anderen die bij mij binnenkomen hebben wel gewoon WiFi en zelf heb ik verder wel bij anderen verbinding met WiFi.
Wie kan dit mysterie ontrafelen:?
Of moet er een nieuwe modem tussen? Ik heb nu Zy_private_47TNNU en lees in al die topics dat er met dit soort modems veel problemen zijn.
Maar voor mij is dit het eerste probleem en dan gelijk ook een heel raar probleem.
Voor alle duidelijkheid: ik ga géén fabrieksinstellingen doen op mijn telefoon, geen idee wat ik dan allemaal weer opnieuw in moet stellen, en ook niet rommelen met mijn huidige modem. Ben 63 jaar en erg blond 🙂

6 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Heb je ook al "netwerk vergeten" geprobeerd op je telefoon?

Android:
Instellingen > WiFi. Tik 1x op je thuisnetwerk en in het popup venster kies vergeten.

iPhone:
Instellingen > WiFi. Tik 1x op je thuisnetwerk. In het volgende scherm kies je Netwerk vergeten.

Het is niet altijd nodig maar ik adviseer altijd om het toestel daarna helemaal uit te zetten. Daarna opnieuw opstarten en weer opnieuw aanmelden op het thuisnetwerk. Het zijn dezelfde stappen alleen dien je dan de netwerksleutel in te voeren. Als je die niet weet dan vind je die op de sticker op de onderkant van de modem.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Ducky, dat is natuurlijk knap lastig. Hebben de tips van Koffiemok geholpen? Laat je het ons weten?
Reputatie 1
Badge
Heb je ook al "netwerk vergeten" geprobeerd op je telefoon?

Android:
Instellingen > WiFi. Tik 1x op je thuisnetwerk en in het popup venster kies vergeten.

iPhone:
Instellingen > WiFi. Tik 1x op je thuisnetwerk. In het volgende scherm kies je Netwerk vergeten.

Het is niet altijd nodig maar ik adviseer altijd om het toestel daarna helemaal uit te zetten. Daarna opnieuw opstarten en weer opnieuw aanmelden op het thuisnetwerk. Het zijn dezelfde stappen alleen dien je dan de netwerksleutel in te voeren. Als je die niet weet dan vind je die op de sticker op de onderkant van de modem.

Koffiemok, bedankt voor je reactie. Heb gedaan wat je adviseerde ,maar helaas werkte dat niet. Mijn mobiel blijft de verbinding verbreken.
Dus........... laptop aan en hop, gewoon nu weer WiFi. Zolang het duurt tenminste. Moet dit een aantal keren per dag doen.

Vr.gr. ducky
Reputatie 1
Badge
Hallo Ducky, dat is natuurlijk knap lastig. Hebben de tips van Koffiemok geholpen? Laat je het ons weten?

Zoals u aan mijn reactie bij koffiemok kunt zien, heeft het helaas niet geholpen.

Vr.gr.
ducky
Ik ben bang dat er toch gerommeld moet worden in je modem :)
Op het Kpn forum kwam ik iets soortgelijks tegen.
Niet zeker dat de oplossing bij jou ook gaat helpen maar proberen kan geen kwaad.

http://forum.kpn.com/t5/Internet/iPad-en-iPhone-niet-op-wifi-zonder-pc-aan/m-p/62522#M5726
Reputatie 1
Badge
Ik ben bang dat er toch gerommeld moet worden in je modem :)
Op het Kpn forum kwam ik iets soortgelijks tegen.
Niet zeker dat de oplossing bij jou ook gaat helpen maar proberen kan geen kwaad.

http://forum.kpn.com/t5/Internet/iPad-en-iPhone-niet-op-wifi-zonder-pc-aan/m-p/62522#M5726

Dank voor je reactie. Maar dit gaat over een heel andere modem en mijn mobiel doet het ook als de laptop uit staat. Mijn gewone computer heeft geen enkele invloed op mijn mobiel. Aan of uit, maakt niets uit. Zodra ik weer WiFi heb op mijn mobiel na het aan zetten van mijn laptop, sluit ik de laptop gewoon weer uit en dat herhaal ik ongeveer 3x per dag. Zowel lastig als onbegrijpelijk.
Vr.gr. Ducky

Reageer