vraag

Wifi doet het niet op m'n Iphone

• 19 juni 2014
  • 8 reacties
  • 11805 keer bekeken

Wifi doet t niet meer op mijn iphone. Op mijn ipad wel. Heb al van alles geprobeerd. Wat is de oplossing?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Daar je niet hebt aangegeven welke iphone je hebt doe ik dit linkje voor toestelinstellingen voor de iphone erbij, ook staat beschreven hoe je de wifi handmatig kunt instellen op de iphone, klik even op de iphone welke je hebt.

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/telefoon-gebruiken/toestelinstellingen.htm#/apple
Beste Jimny,
Dit heb ik al zo'n 20 x geprobeerd, maar ik krijg de melding op mijn iphone 4 'geen verbinding mogelijk met netwerk...'. En dat is vreemd want waarom wel verbinding met de ipad.
Wie kan mij helpen?
Reputatie 8
Badge +16
Ga naar Instellingen Wi-Fi. Wi-Fi moet aan staan. Staat er direct onder het wifi knopje reeds een verbinding, tik dan daarachter op het i teken en kies voor Vergeet dit netwerk. Nu komt je netwerk weer in de lijst tevoorschijn, kies deze opnieuw en voor het wachtwoord in. Kijk nu of het wel werkt.

Mocht dit niet helpen dan kan het zinvol zijn om je wachtwoord in het modem aan te passen naar iets simpels om te testen, bijvoorbeeld 12345678. Volg bovenstaande handelingen opnieuw en kijk of je nu wel verbinding krijgt.

Je wachtwoord voor de wifi kan je in het modem aanpassen door op je modem in te loggen met gebruiker admin en ww 1234.
Onder wireless connections (ZyXEL) of WLAN (Arcadyan) kan je de instellingen aanpassen. Zorg wel dat je met het modem verbonden bent met een netwerkkabel, aangezien je direct de verbinding verliest als je het wachtwoord aanpast via wifi.
Precies zo gedaan, maar kon weer alleen met iphone geen verbinding maken en wel met ipad en laptop. Nu maar geprobeerd door mobiele data en 3G uit te schakelen. Verbinding lukte nu wel.
Komt dit door Vodafone om het dataverbruik te verhogen?
Nooit eerder hiermee problemen mee gehad. Zowel verbinding via wifi als mobiele aanbieder. Ik ging er altijd vanuit dat er automatisch voor wifi werd gekozen, maar of dat echt zo was?
Voortaan dus maar 3G en mobiele data uitschakelen.
Irritant!
Bedankt voor alle hulp.
Reputatie 8
Badge +15
Als je 3G en mobiele dataverbinding uit moet zetten is niet goed.

Is dit misschien sinds je een update van het iOS hebt gedaan?
Ik heb nu precies hetzelfde probleem met de Iphone. Kan thuis niet op mijn eigen wifi netwerk, wel op mijn werk en openbare netwerken maar thuis telfort modem is onbereikbaar. Terwijl laptop het wel goed doet, geen enkel probleem. Ik heb nu mijn Iphone 5s gereset naar fabrieksinstellingen en nu ik de boodschap dat het wachtwoord niet goed is. Dat heb ik nu ook al drie keer ingevoerd, dus drie keer een fout intypen lijkt me sterk.
Twee weken geleden hielp het nog om het modem aan en uit te zetten, maar dat helpt nu ook niet meer.
Heeft iemand tips?
Hey appelsmurf, Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost..? Ik heb exact hetzelfde!
Ja ik heb destijds van Telfort instructies ontvangen en nadien was het probleem opgelost.
Is even werk, maar dan heb je ook wat.

Kopie:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 20-10-2015 met ticketnummer 6319870. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kunnen wij u als volgt informeren.

Telfort vindt het vervelend dat u dit probleem ervaart.

Wij adviseren u uw draadloos internet opnieuw af te stellen. U kunt hiervoor de onderstaande procedure hanteren.
01. Reset uw modem door met een paperclipje of tandenstoker het resetgaatje van het modem 30 seconden in te drukken;
02. Sluit een computer of laptop bekabeld aan op uw modem;
03. Open uw browser en typ in de adresbalk http://192.168.1.254 en druk op de "Enter"-toets op uw toetsenbord;
04. Log nu in met het gebruikersnaam "admin" & wachtwoord "1234" op uw modem;
05. Aan de onderzijde van het scherm ziet u onder "Netwerk Setting" als tweede van boven "Wireless" staan, klikt u hierop;
06. Bij het veld "Wireless Network Name (SSID)" staat de naam van uw netwerk. Deze kunt u wijzigen door het veld leeg te maken en er een nieuwe naam in te typen;
07. Kies bij "Mode select" voor "802.11 b/g";
08. Kies bij "Channel Bandwidth" voor "20/40Mhz";
09. Klik in het scherm dat u nu ziet bij "Channel selection" op het cirkeltje voor "Scan" en het modem gaat nu op zoek naar het beste kanaal;
10. Vink vervolgens Enable Igmp Snooping uit";
11. Voert u bij WPA2/PSK vervolgens een wachtwoord in voor uw draadloos netwerk en klik daarna op "Apply";
12. Klikt u daarna op het tabblad "WMM" en vink "Enable WMM Automatic Power Save Delivery (APSD)" uit en druk weer op "Apply".

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice

Reageer