beantwoord

Wel data gebruik ondanks dat deze uistaat, huh???

• 6 juli 2012
  • 8 reacties
  • 2328 keer bekeken

Badge
Mijn data bundel is op en daarom heb ik de 3g verbinding op mijn GSM uitgeschakeld.
Heb dit gedaan door de apn te veranderen, dus kan alleen door mij aangezet worden.
Ik had al 4.42 mb extra gebruikt.

Maar nu blijkt binnen 1 dag, ondanks dat alles uitstaat en ik alleen via Wifi verbinding heb, dat er toch data gebruikt is.
Staat nu op 20.38 mb.
Waar komt dit weg geachte Telfort.
Als iets uit staat kunnen jullie toch niks meten.

Ben benieuwd wat hierop het antwoord is, ik krijg natuurlijk straks de rekening wel weer gepresenteerd.

Heb hiervan screenshot, maar aangezien die hier op het forum erg moeilijk zijn toe te voegen, deze maar weggelaten.

Gr.Henk.
icon

Beste antwoord door Laila 6 juli 2012, 16:39

Het verbruik bij BelStatus wordt elke dag na middernacht verwerkt. Heeft u daar rekening mee gehouden? Als het verbruik is ontstaan nadat u de instellingen heeft gewijzigd in uw telefoon, dan is het blijkbaar toch niet goed gewijzigd. Er worden alleen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet als er via uw simkaart verbinding is gemaakt met ons netwerk. Ik adviseer u om mobiel internet uit te zetten via Mijn Telfort of uw bundel te verhogen indien mogelijk.

Laïla
Bekijk reactie

8 reacties

Badge
Het verbruik bij BelStatus wordt elke dag na middernacht verwerkt. Heeft u daar rekening mee gehouden? Als het verbruik is ontstaan nadat u de instellingen heeft gewijzigd in uw telefoon, dan is het blijkbaar toch niet goed gewijzigd. Er worden alleen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet als er via uw simkaart verbinding is gemaakt met ons netwerk. Ik adviseer u om mobiel internet uit te zetten via Mijn Telfort of uw bundel te verhogen indien mogelijk.

Laïla
Badge
Laila bedankt voor je antwoord.
Het klopt de data's druppelde nog na.

Heb ook telefonisch contact gehad met jullie helpdesk.
Op haar advies zou ik de data bundel verhogen, 500MB voor maar 1 euro meer(nu 250MB).
Ook vertelde zij dit pas te doen nadat de nieuwe maand weer inging, dus vandaag, 8 juni 2012.
Heb dit net via Mijn Telfort aangepast, kom er te staan dat de nieuwe bundel pas volgende maand ingaat.
Dat schiet dus ook niet op.
Dan had ik het toch beter gisteren kunnen doen.
Nu moet ik deze maand weer opletten dat ik er niet overheen ga.
Of is dit nog aan te passen door jullie??

Alvast bedank weer.
Ik heb vandaag mij belstatus bekeken en daar stond tot mijn verwondering dat ik data verbruikt had,terwijl ik geen internetbundel heb...die heb ik ook niet heb mijn internet ook altijd uit staan...hoe kan dit...het is altijd wat met tefort...zal blij zijn als mijn contract om is...niks als problemen mee gehad,en altijd rekeningen die nie kloppen!!!......:mad:'TELFORT WERKT IN HUN VOORDEEL!!...en niet in dat van de klant!!!:mad:
Badge +2
@trubbelhen,

Graag zoek ik voor u uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Badge
@harmony895,

Graag kijk ik dit voor u na. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Ook ik heb hier last van.
S'nacht het internet uit staat en dan toch om 1.40 of 2.15 tussen de 2 en 9 mb verbruikt!!
Ook als ik thuis ben en op de wifi surf dan nog wordt er mb verbruikt snap er niets van.
Dit probleem heb ik ook met Telfort. Ik bevind me thuis op de wifi, dat staat ook aangegeven op mijn telefoon en toch worden er kosten gemaakt,
Ik heb maar me bundel verhoogd!

Reageer