Wel 3G symbool, geen verbinding, ten overvloede...

• 10 juli 2012
  • 12 reacties
  • 4811 keer bekeken

Hallo Telfort,

Wellicht plaats ik hier ten overvloede een probleem waar al aandacht aan is besteed, echter ik vind nergens een juiste oplossing.
Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een iPhone 4 en deze geeft perfect vol bereik aan en een 3G icoon.
Echter, met het openen van bijvoorbeeld de facebook app, of safari of email geeft deze aan dat er geen internetverbinding is.
Kortom hij zegt wel dat er 3G is maar er komt geen data door.

Wat ik momenteel doe om het te verhelpen;
- Ik heb reeds meerdere malen mijn APN instellingen gecontroleerd, deze staan 100% goed (dataroaming staat ook aan, etc etc)
- Ik heb reeds de netwerk instellingen hersteld naar standaardinstellingen, dit verhelpt het probleem
- Ik heb de iPhone opnieuw opgestart, dit verhelpt ook het probleem
- Ik heb de vliegtuigmodus aan en uit gezet, dit verhelpt ook het probleem

Zoals je ziet verhelpt het één en ander het probleem, MAAR dit is allemaal tijdelijk...
Zodra de telefoon weer een tijdje (aantal minuten) verbinding heeft vervalt weer de verbinding (en blijft het 3G icoontje staan).

Ik moet nu dus meerdere keren per dag bovenstaande stappen uitvoeren om een goede verbinding te krijgen.

Het ligt niet aan de telefoon, want ik hem deze met meerdere simkaarten getest en die blijven wel gewoon werken.

HELP!!!!!

Gr.

12 reacties

Reputatie 1
ik heb Helemaal hetzelfde probleem, mag echt wel even aandacht aan gegeven worden door het Telfort Team!
Reputatie 1
Heb precies hetzelfde probleem en hier ook al melding van gemaakt, hier op het forum en per telefoon.
Duurt nu al 4 dagen, ik krijg gewoon geen reactie van Telfort.
Even een reactie en een melding op de site dat er een storing is, kleine moeite lijkt mij.
Waarom wordt er op zijn minst niet even gereageerd door de klantenservice??

Misschien met zijn allen een vergoeding eisen...
is precies hetzelfde als hier:
https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/geen-internet-meer-op-mobiel-27273/

ben het echt zat aan het worden.
Binnenkort kan loopt mijn abonnement af, ga maar eens uitkijken naar een andere provider.
Ik loop met het zelfde probleem rond. Ik en mijn vrouw hebben een iphone 4. Bij mij werkt alles wel maar die van mijn vrouw daar werkt het internet niet terwijl wel alles aanstaat. Beiden een telfort abbo. Instellingen zijn exact het zelfde.
Heb het nu sinds ruim een week.
Hier gaat alles prima
Hier ook geen problemen meer hoor.
Telfort heeft het opgelost en tientje korting gegeven voor overlast.

Dus geen problemen meer nu.
Ik ook heb sinds drie dagen al geen mobiel internet meer. wel 3g symbool, voldoende bereik, maar geen bitje internet, waar ik ook probeer.
heb helaas al meerdere berichten gelezen over het feit dat er geen gebruik gemaakt kan worden van het internet terwijl de instellingen goed staan en er een 3G icoon word aangegeven. Op de site staan geen storingen vermeld. Ik heb nou al een dag geen internet op mn telefoon en het is weekend dus niks of niemand te bereiken maar zoals ik gelezen heb doet telfort er bijzonder weinig aan. ben hiervoor 2 jaar klant geweest van tmobile en nooit problemen gehad dit is de tweede maand van mn abonnement bij telfort en moet steeds mn toestel opnieuw opstarten of ik heb geen bereik ed. begin van de tweede maanden ben telfort nou al zat !!!!!!!!!!!!!!
zie vorig bericht : vandaag de klantenservice gebeld over het feit dat ik geen internet heb en die gaf het advies om naar de telfort winkel te gaan.
bij de telfort winkel werd ik vriendelijk geholpen ik krijg mn abonementsgeld terug en er is wederom internet geactiveerd echter na meerdere pogingen van de telfort medewerker had ik nog steeds geen internet hij heeft hier melding van gemaakt ook van het feit dat er op het forum meerdere mensen aangeven dat zij hetzelfde probleem hebben. hij kon echter verder niks betekenen dus het is afwachten op een reactie van telfort wat ze hiermee gaan doen.
Maar ja conclusie geld terug klacht ingediend maar nog geen internet grrrrrrrr
Ik ervaar ongeveer dezelfde problemen, ik gebruik een iPhone 4S (los toestel)
Sinds enkele weken (voor mijn gevoel) werkt Internet via mijn 3G verbinding niet meer ALTIJD. Het lijkt erop dat het probleem na enkele dagen probleemloos gebruik optreedt en dan heb ik 'ineens' geen internet toegang meer. De enige manier die ik weet om dit weer te krijgen is de telefoon compleet aan en uit te schakelen. Vervolgens werkt het weer 'enkele dagen'.

Op het moment dat ik merk dat ik geen Internet meer heb is mijn bereik is in orde (alle streepjes, 3G indicator is zichtbaar). Als ik de telefoon naar flight mode schakel en hierna erweer uit, (om opnieuw op het netwerk aan te melden), krijg ik niet opnieuw internet toegang, de enige oplossing is aan en uit zetten.

Ik heb gebeld met de klantenservice en zij hebben mijn 'internetverbinding gereset' (wat dit dan ook voor moet stellen). Ik kreeg direct een SMS bericht dat mijn 'instellingen gewijzigd waren'. Helaas loste deze aktie het probleem niet op, na enkele dagen was het weer mis, helaas.

Ik kan me, gezien de vele reacties op het forum over het 'wegvallen' van internet toegang en het feit dat het voorheen allemaal probleemloos werkte bijna niet voorstellen dat het aan mijn toestel ligt, maar ik heb niet de beschikking over een andere toestel waar ik een microsim in kan plaatsen, daarnaast is de dichtsbijzijnde winkel 70 km ver weg, los van het feit dat onduidelijk is of ze daar uberhaupt iets voor me zouden kunnen betekenen.

Telfort, iets voor jullie om hier meer duidelijkheid in te geven ?
Badge
@platvoet42 en DaKnife,

Welkom op het forum! Vervelend dat jullie problemen ervaren met de internetverbinding, mijn excuses voor het ongemak. Graag laat ik voor jullie uitzoeken wat er aan de hand is. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

Reageer