Weer storing mobiel internet

  • 3 januari 2012
  • 35 reacties
  • 7531 keer bekeken

Hallo,
Ik heb weer geen mobiel internet. Telefoon al opnieuw opgestart, etc. Zonder resultaat. Dit wordt ondertussen een wekelijks probleem. Op de site van Telfort staat niets over een eventuele storing.
Hebben meer mensen er last van? Ik zit in regio Nijmegen.

35 reacties

Er is momenteel een storing met mobiel internet. Wij doen er alles aan om de storing op te lossen. Wij begrijpen dat het vervelend is, onze excuses voor het ongemak.

Laïla

Allemaal wel leuk die referentie naar het storingenbord, maar je moet het er wel opzetten dan!! [-X
Leg ook eens uit wat er dan precies fout is zodat we misschien begrip kunnen hebben.


3G werkte vandaag weer om, kreeg een sms van Telfort dat de netwerk instellingen veranderd waren
En dan wel doodleuk de tarieven verhogen: http://tweakers.net/nieuws/79214/telfor ... kwart.html
Beste Telfort, ik zou er eerst eens voor zorgen dat mobiel internet stabieler wordt en de problemen permanent opgelost worden.
Er is momenteel een storing met mobiel internet. Wij doen er alles aan om de storing op te lossen. Wij begrijpen dat het vervelend is, onze excuses voor het ongemak.

Laïla

Allemaal wel leuk die referentie naar het storingenbord, maar je moet het er wel opzetten dan!! [-X
Leg ook eens uit wat er dan precies fout is zodat we misschien begrip kunnen hebben.
Iphone 4 opnieuw opgestart, 3g uit, op gprs werkte het....
Met WiFi ook helemaal ok. Wel 3G melding op display alleen time out op dataverbinding, server reageert niet als foutmelding in safari. Ga morgen wel even Telfort bellen ???! [-X
Had ik vanmiddag ook weer, maar na een herstart werkte alles weer.
Ook in Woerden geen 3G internet..... GPRS werkt wel maar schiet niet op... Hopelijk schiet telfort wel op!!!
Heb morgen 3G hard nodig. Waarom is er een storingspagina als er niets op vermeld wordt?? ben al even aan het zoeken wat het is!!
:evil:
kga vandaag een brief sturen! sinds dinsdag geen internet, als ik em in en uit schakel ff 5 seconden internet zodat ie daarna weer uitvalt!
heb ook al tie malen aan de lijn gehangen, de 1 zegt dat er nog storing is en de ander niet, de 1 komt weer met opties en als ie t dan niet doet dan weet ie t niet #-o
HE HE in Amstelveen doet ie het weer!!!!!!!!! Ik heb ook HI maar nog nooit storing mee gehad 8)

Met Telfort heb ik om de haverklap storing Ik word er gek van en kon niet opzeggen, vandaar heb maar een nieuwe abo bij HI genomen 😃
Het was te lezen dat de storing gisteren, 4 januari was opgelost. Helaas heb ik vanochtend nog steeds geen mobiel internet. Heel vervelend!
Nou hier nog helemaal niets opgelost met het internet. Heb al gemaild naar de klantenservice en ik zal morgen maar naar de telfort shop gaan als het zo blijft.

Mijn abonnement is nog geen maand geleden ingegaan. Maar ik ben pas gisteren begonnen met het gebruik omdat m'n nummer nog niet over gezet was. Gisteren meteen last van de storing. Nou ik denk goed wordt wel opgelost. Vandaag weer UMTS storing hier in Rotterdam. Beiden zouden nu opgelost moeten zijn, maar ik heb geen internet op mijn mobiel gezien. Krijg het niet aan de praat met de juiste instellingen.

Ben hiervoor tevreden klant geweest bij een andere provider. Als dit zo doorgaat ga ik mijn contract ontbinden want dit is grote onzin. Hier betaal ik niet per maand voor.

@telfort: you only get one chance to give a first impression. En dat is wel zwaar mislukt nu bij jullie wat mij betreft.
In Den Haag werk 't weer.
Misschien je telefoon even uit en dan weer aan zetten en checken of je roaming nog staat aangevinkt.
Badge +1
Werkt het bij iedereen weer? Hier in regio rotterdam/westland kan ik nog steeds geen verbinding krijgen.
Dit wordt op de site aangegeven:
Inmiddels is het mobiele dataverkeer grotendeels hersteld. U kunt dan ook weer gebruikmaken van Telfort mobiel internet.

Onze excuses voor de hinder die u mogelijk heeft ondervonden. Wij werken hard aan de nodige maatregelen om het dataverkeer weer volledig te herstellen.


Ik denk dat dit precies de ergernis omschrijft, die Nisan ook beschrijft. Weer geen informatie over wat er aan de hand is/was en wat er nu gedaan wordt om de gebruikers het gevoel te geven dat dit in de toekomst niet wéér voorkomt.
En natuurlijk: wat Telfort nu doet om de gedupeerden tegemoet te komen.

Overigens ben ik het niet helemáál eens met Nisan. Het lijkt er misschien op dat niet alle Telfort-gebruikers last hebben van de storingen, maar i.z. één van de vorige storingen kreeg ik een mailtje van Telfort, waarin gezegd werd dat de instellingen voor mijn internet bij HUN niet goed stonden. Telfort kan dus zien om welke gebruikers het gaat en hen op de hoogte brengen. En gezien de hoeveelheid meldingen (internet, media, mondeling, etc.) is het geen kleine groep gebruikers die van deze storingen hinder ondervindt.
Van een provider kan meer inventiviteit verwacht worden in de berichtgeving.

Ik hoop dat Telfort leert van de reacties van gebruikers op dit soort storingen en in het vervolg beter communiceert (eigenlijk moet je natuurlijk hopen op geen storingen meer, maar laten we realistisch blijven...).
Op Tweakers.net staat dit:

Telfort kampt met storing mobiel internet

Waarschijnlijk wordt er op Twitter weinig melding van deze storing gemaakt, omdat Telfort-gebruikers niet op Twitter kunnen (storing, weet je nog?) en omdat de meeste Telfort-gebruikers murw zijn van de vele storingen. Waarom zou je er nog melding van maken? Er gebeurt toch niks...
En de overigen die geen melding maken hebben er geen tijd voor: die zijn te druk met het zoeken naar een andere provider...


In de reacties die volgen op dit artikel is overigens ook vrij vaak te lezen dat er klanten van Telfort zijn die totaal geen last hebben van een storing en zelfs erg tevreden zijn met de diensten van deze provider. Het is niet allemaal kommer en kwel.
Kennelijk is dit meteen ook het grote probleem. De storingen zijn dan weliswaar landelijk maar tegelijk nogal kleinschalig. Erg complex.
Het lijkt mij simpeler oplosbaar wanneer juist iedere gebruiker dezelfde problemen ondervind maar dat is niet zo, blijkt hier.
Verder kunnen Telfort gebruikers natuurlijk gewoon via hun isp het internet op en dat zullen ze ook zeker doen om via de diverse kanalen een storing te melden.
Dat dit niet of niet zo vaak gebeurt komt imho omdat de klantenkring van Telfort uit 'n wat ouder publiek bestaat, mensen die niet zo fanatiek via hun smartphone willen whatsappen, twitteren of wordfeuten etc.
De harde kern van tweakers bijv. zit toch echt bij Vodaphone en T-mobile, waarvan vooral die laatste regelmatig onder vuur ligt vanwege de slechte 3g dekking van hun netwerk en de ook nogal eens voorkomende storingen, terwijl het prijskaartje van de aangeboden diensten daar veelal aanzienlijk hoger uitpakt dan bij Telfort.
Storingen bij de Telco's is vervelend. Maar persoonlijk vind ik het uitblijven van info over wat er nu aan de hand is veel vervelender.

Het zou voor 'n boel mensen misschien beter te verteren zijn wanneer 'n telco zou communiceren naar hun klanten over de aard van een probleem. Mededelingen als: '' De storing is opgelost. Onze excuses voor het ongemak. '' voldoen niet meer wanneer storingen regelmatig voorkomen en qua eigenschappen steeds het zelfde karakter hebben.
Ik heb nog steeds geen internet. Het is tegenwoordig echt elke week wel minimaal één keer dat ie het niet doet. Dit begint behoorlijk vervelend te worden, ik heb al een beetje spijt van het toch weer opnieuw verlengen van mijn abonnement in november.

Ik vraag me echt af waarom dit altijd bij Telfort gebeurt, over andere providers hoor ik weinig klachten.
Op Tweakers.net staat dit:

Telfort kampt met storing mobiel internet

Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 januari 2012 12:08, views: 11.511

Klanten van KPN-dochter Telfort ondervinden last van een storing met mobiel internet. Dat meldt de provider zelf. Het is onduidelijk wat de oorzaak van de storing is en wanneer klanten weer met hun smartphone kunnen internetten.

De storing, die door diverse mensen op Twitter wordt gemeld, is bevestigd door Telfort op de eigen site. Het is onduidelijk hoeveel mensen zijn getroffen en tot wanneer de storing zal duren. Ook heeft de virtuele provider nog niets gemeld over de oorzaak. Klanten van moederbedrijf KPN lijken geen last te hebben.

Het is niet de eerste keer in de afgelopen tijd dat mobiel internet van Telfort down gaat. Dat gebeurde afgelopen week al eerder. Het is onduidelijk of die storingen verband met elkaar houden. Gezien het beperkte aantal reacties op Twitter en het ontbreken van een topic op GoT lijkt het erop dat het een storing betreft waarvan lang niet alle klanten last hebben.


Waarschijnlijk wordt er op Twitter weinig melding van deze storing gemaakt, omdat Telfort-gebruikers niet op Twitter kunnen (storing, weet je nog?) en omdat de meeste Telfort-gebruikers murw zijn van de vele storingen. Waarom zou je er nog melding van maken? Er gebeurt toch niks...
En de overigen die geen melding maken hebben er geen tijd voor: die zijn te druk met het zoeken naar een andere provider...
Hmmz, ik kan weer internetten op mijn telefoon, voorlopig dan in ieder geval...

Werd wel weer eens tijd zeg!

Edit;
Of misschien toch wel weer iets te voorbarig geweest...
inmiddels heeft zelfs tweakersnet 't opgepikt 🙂

http://tweakers.net/nieuws/79106/telfor ... ernet.html
Maar de meeste tweakers zijn al weg bij Telfort dus 'n topic daar zul je niet meer tegenkomen.
Het duurt wel erg lang..... juist vandaag, nu ik internet écht nodig heb voor mn werk. Ben wel een beetje klaar met Telfort. Mijn abo loopt in juli af! 🙂
Opzeggen gaat natuurlijk weer niet, anders zou ik ook graag weer teruggaan naar KPN.
Daar werkte mijn internet tenminste wel altijd.
Je betaald iets meer, maar het werkt in ieder geval.
Het is inderdaad zo langzamerhand echt belachelijk. Ik gebruik mobiel internet ook voor mijn werk en ondervind de laatste tijd wel erg vaak last van het niet werken ervan. 😞 Overweeg dan ook om gewoon weer naar een andere telco over te stappen.
Ik heb al de hele dag storing met het mobiele netwerk van Telfort en dit is niet de eerste keer dat ik geen internet heb. Waar ligt dit aan?
Het is nog steeds aan de gang. Inmiddels alweer 6,5 uur. En telkens komt Telfort met dat slappe "we begrijpen dat het heel vervelend is". Ik wil die flauwe excuses niet, ik wil gebruik kunnen maken van mobiel internet. Ik betaal namelijk voor mobiel internet en niet voor een berichtje via een forum of e-mailtje van Telfort dat ze begrijpen dat dit vervelend is...

Fix het probleem, Telfort, vergoed de gedupeerden serieus en leer van de reacties, zoals ik er nu al een paar op dit forum tegenkom. Deze gang van zaken is dé manier om in het nieuws te komen en niet op de manier die jullie marketing afdeling in gedachten heeft...
Internet ligt er weer eens uit...
En nu?

Is alweer de zoveelste keer dat ik geen mobiel internet heb...
Begint inmiddels steeds meer vervelend te worden.
Had hier met mijn KPN abbonnement nooit last van en nu met Telfort al een paar keer...
Betaalde wel iets meer bij KPN maar het werkte tenminste wel...

Wat gaan we hier aan doen Telfort?
Ja....

ook hier in omgeving Nederweert weer storing.
Het is idd te gek voor woorden aan het worden.
Lekker betalen voor mobiel internet, maar geen service beschikbaar.....

Ik heb de laatste tijd het idee dat ik gewoon donateur ben bij telfort, ipv klant. :twisted:

Reageer