Weer storing mobiel internet

Hallo,
Ik heb weer geen mobiel internet. Telefoon al opnieuw opgestart, etc. Zonder resultaat. Dit wordt ondertussen een wekelijks probleem. Op de site van Telfort staat niets over een eventuele storing.
Hebben meer mensen er last van? Ik zit in regio Nijmegen.

35 reacties

Ook in de regio Arnhem is dit weer aan de gang. Herhaaldelijk opnieuw opstarten heeft geen nut. Dit is inderdaad een wekelijks terugkerend probleem en weer zonder storingsmelding op de site van Telfort.

Dit is onacceptabel. Ik heb een iPhone gekocht vanwege het mobiele internet, maar dit werkt dus vaker niét dan wél. En telkens geen melding van Telfort.

Telfort, los dit nu eens goed op!
Reputatie 3
Klopt. Hier ook nauwelijks. De startpagina laden duurt 'n eeuwigheid. Soms komt er wat data terug maar 't houd niet over. :evil:
Ik zie wel dat de telefoon verbinding heeft via 3g en verder gebeurt er weinig.
Triest.
Ik heb ook storing met mobiel internet.
Regio Uden.
herstarten van de telefoon heeft ook geen effect.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Of eigenlijk niet, want dat betekent dat het alweer mis is.
Het lijkt wel T-mobile. 😉
Ik heb overigens geen iPhone, maar een Galaxy Gio. Maar goed, aan het toestel ligt 't niet volgens mij.
Reputatie 3
korova schreef:

Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Of eigenlijk niet, want dat betekent dat het alweer mis is.
Het lijkt wel T-mobile. 😉
Ik heb overigens geen iPhone, maar een Galaxy Gio. Maar goed, aan het toestel ligt 't niet volgens mij.

Nee. Het ligt zeker niet aan je toestel. Noch aan die van de andere slachtoffers hier.
Er speelt al meer dan n jaar iets vreemds bij kpn / telfort. Sla de oudere topics op tweakers er maar eens op na.
Halverwege 2010 al de zelfde vage problemen.
Reputatie 2
Badge +7
Ik heb jullie meldingen gezien en doorgezet. Mijn excuses voor het ongemak.

Laïla
Reputatie 2
Badge +7
Er is momenteel een storing met mobiel internet. Wij doen er alles aan om de storing op te lossen. Wij begrijpen dat het vervelend is, onze excuses voor het ongemak.

Laïla
Ik vind dit wel heel vervelend!! Ik heb een Iphone gekocht zodat ik snel gebruik kan maken van internet..... maar sinds die tijd is er alleen maar storing! Mag hopen dat fit snel verholpen is.... 😞
Ook hier omgeving Zaandam wederom geen mobiel internet.
Net was ik nog in Amsterdam en nope ook daar nopes nada
Dit wordt wel heel erg vervelend elke keer.
Waar betaal ik nu eigenlijk voor ??
Ik reageer niet elke keer maar het is nu inderdaad bijna een weeklijks probleem aan het worden.
Is dit nu geen reden om de gebruikers een keer tegemoet te komen :?:
Het is dat ik net een nieuw abbo heb maar anders [-X
Foto van Mevrouw Telfort zegt: "Tja; ik ben gewoon incompetent."

http://img.photobucket.com/albums/v638/unclebeer/junk/duh.jpg
Ja....

ook hier in omgeving Nederweert weer storing.
Het is idd te gek voor woorden aan het worden.
Lekker betalen voor mobiel internet, maar geen service beschikbaar.....

Ik heb de laatste tijd het idee dat ik gewoon donateur ben bij telfort, ipv klant. :twisted:
Internet ligt er weer eens uit...
En nu?

Is alweer de zoveelste keer dat ik geen mobiel internet heb...
Begint inmiddels steeds meer vervelend te worden.
Had hier met mijn KPN abbonnement nooit last van en nu met Telfort al een paar keer...
Betaalde wel iets meer bij KPN maar het werkte tenminste wel...

Wat gaan we hier aan doen Telfort?
Het is nog steeds aan de gang. Inmiddels alweer 6,5 uur. En telkens komt Telfort met dat slappe "we begrijpen dat het heel vervelend is". Ik wil die flauwe excuses niet, ik wil gebruik kunnen maken van mobiel internet. Ik betaal namelijk voor mobiel internet en niet voor een berichtje via een forum of e-mailtje van Telfort dat ze begrijpen dat dit vervelend is...

Fix het probleem, Telfort, vergoed de gedupeerden serieus en leer van de reacties, zoals ik er nu al een paar op dit forum tegenkom. Deze gang van zaken is dé manier om in het nieuws te komen en niet op de manier die jullie marketing afdeling in gedachten heeft...
Ik heb al de hele dag storing met het mobiele netwerk van Telfort en dit is niet de eerste keer dat ik geen internet heb. Waar ligt dit aan?
Het is inderdaad zo langzamerhand echt belachelijk. Ik gebruik mobiel internet ook voor mijn werk en ondervind de laatste tijd wel erg vaak last van het niet werken ervan. 😞 Overweeg dan ook om gewoon weer naar een andere telco over te stappen.
Opzeggen gaat natuurlijk weer niet, anders zou ik ook graag weer teruggaan naar KPN.
Daar werkte mijn internet tenminste wel altijd.
Je betaald iets meer, maar het werkt in ieder geval.
Het duurt wel erg lang..... juist vandaag, nu ik internet écht nodig heb voor mn werk. Ben wel een beetje klaar met Telfort. Mijn abo loopt in juli af! 🙂
Reputatie 3
inmiddels heeft zelfs tweakersnet 't opgepikt 🙂

http://tweakers.net/nieuws/79106/telfor ... ernet.html
Maar de meeste tweakers zijn al weg bij Telfort dus 'n topic daar zul je niet meer tegenkomen.
Hmmz, ik kan weer internetten op mijn telefoon, voorlopig dan in ieder geval...

Werd wel weer eens tijd zeg!

Edit;
Of misschien toch wel weer iets te voorbarig geweest...
Op Tweakers.net staat dit:

Telfort kampt met storing mobiel internet

Door Arnoud Wokke, dinsdag 3 januari 2012 12:08, views: 11.511

Klanten van KPN-dochter Telfort ondervinden last van een storing met mobiel internet. Dat meldt de provider zelf. Het is onduidelijk wat de oorzaak van de storing is en wanneer klanten weer met hun smartphone kunnen internetten.

De storing, die door diverse mensen op Twitter wordt gemeld, is bevestigd door Telfort op de eigen site. Het is onduidelijk hoeveel mensen zijn getroffen en tot wanneer de storing zal duren. Ook heeft de virtuele provider nog niets gemeld over de oorzaak. Klanten van moederbedrijf KPN lijken geen last te hebben.

Het is niet de eerste keer in de afgelopen tijd dat mobiel internet van Telfort down gaat. Dat gebeurde afgelopen week al eerder. Het is onduidelijk of die storingen verband met elkaar houden. Gezien het beperkte aantal reacties op Twitter en het ontbreken van een topic op GoT lijkt het erop dat het een storing betreft waarvan lang niet alle klanten last hebben.

Waarschijnlijk wordt er op Twitter weinig melding van deze storing gemaakt, omdat Telfort-gebruikers niet op Twitter kunnen (storing, weet je nog?) en omdat de meeste Telfort-gebruikers murw zijn van de vele storingen. Waarom zou je er nog melding van maken? Er gebeurt toch niks...
En de overigen die geen melding maken hebben er geen tijd voor: die zijn te druk met het zoeken naar een andere provider...
Ik heb nog steeds geen internet. Het is tegenwoordig echt elke week wel minimaal één keer dat ie het niet doet. Dit begint behoorlijk vervelend te worden, ik heb al een beetje spijt van het toch weer opnieuw verlengen van mijn abonnement in november.

Ik vraag me echt af waarom dit altijd bij Telfort gebeurt, over andere providers hoor ik weinig klachten.
Reputatie 3
Reneconetic schreef:

Op Tweakers.net staat dit:

Telfort kampt met storing mobiel internet

Waarschijnlijk wordt er op Twitter weinig melding van deze storing gemaakt, omdat Telfort-gebruikers niet op Twitter kunnen (storing, weet je nog?) en omdat de meeste Telfort-gebruikers murw zijn van de vele storingen. Waarom zou je er nog melding van maken? Er gebeurt toch niks...
En de overigen die geen melding maken hebben er geen tijd voor: die zijn te druk met het zoeken naar een andere provider...

In de reacties die volgen op dit artikel is overigens ook vrij vaak te lezen dat er klanten van Telfort zijn die totaal geen last hebben van een storing en zelfs erg tevreden zijn met de diensten van deze provider. Het is niet allemaal kommer en kwel.
Kennelijk is dit meteen ook het grote probleem. De storingen zijn dan weliswaar landelijk maar tegelijk nogal kleinschalig. Erg complex.
Het lijkt mij simpeler oplosbaar wanneer juist iedere gebruiker dezelfde problemen ondervind maar dat is niet zo, blijkt hier.
Verder kunnen Telfort gebruikers natuurlijk gewoon via hun isp het internet op en dat zullen ze ook zeker doen om via de diverse kanalen een storing te melden.
Dat dit niet of niet zo vaak gebeurt komt imho omdat de klantenkring van Telfort uit 'n wat ouder publiek bestaat, mensen die niet zo fanatiek via hun smartphone willen whatsappen, twitteren of wordfeuten etc.
De harde kern van tweakers bijv. zit toch echt bij Vodaphone en T-mobile, waarvan vooral die laatste regelmatig onder vuur ligt vanwege de slechte 3g dekking van hun netwerk en de ook nogal eens voorkomende storingen, terwijl het prijskaartje van de aangeboden diensten daar veelal aanzienlijk hoger uitpakt dan bij Telfort.
Storingen bij de Telco's is vervelend. Maar persoonlijk vind ik het uitblijven van info over wat er nu aan de hand is veel vervelender.

Het zou voor 'n boel mensen misschien beter te verteren zijn wanneer 'n telco zou communiceren naar hun klanten over de aard van een probleem. Mededelingen als: '' De storing is opgelost. Onze excuses voor het ongemak. '' voldoen niet meer wanneer storingen regelmatig voorkomen en qua eigenschappen steeds het zelfde karakter hebben.
Dit wordt op de site aangegeven:
Inmiddels is het mobiele dataverkeer grotendeels hersteld. U kunt dan ook weer gebruikmaken van Telfort mobiel internet.

Onze excuses voor de hinder die u mogelijk heeft ondervonden. Wij werken hard aan de nodige maatregelen om het dataverkeer weer volledig te herstellen.

Ik denk dat dit precies de ergernis omschrijft, die Nisan ook beschrijft. Weer geen informatie over wat er aan de hand is/was en wat er nu gedaan wordt om de gebruikers het gevoel te geven dat dit in de toekomst niet wéér voorkomt.
En natuurlijk: wat Telfort nu doet om de gedupeerden tegemoet te komen.

Overigens ben ik het niet helemáál eens met Nisan. Het lijkt er misschien op dat niet alle Telfort-gebruikers last hebben van de storingen, maar i.z. één van de vorige storingen kreeg ik een mailtje van Telfort, waarin gezegd werd dat de instellingen voor mijn internet bij HUN niet goed stonden. Telfort kan dus zien om welke gebruikers het gaat en hen op de hoogte brengen. En gezien de hoeveelheid meldingen (internet, media, mondeling, etc.) is het geen kleine groep gebruikers die van deze storingen hinder ondervindt.
Van een provider kan meer inventiviteit verwacht worden in de berichtgeving.

Ik hoop dat Telfort leert van de reacties van gebruikers op dit soort storingen en in het vervolg beter communiceert (eigenlijk moet je natuurlijk hopen op geen storingen meer, maar laten we realistisch blijven...).
Reputatie 1
Badge +1
Werkt het bij iedereen weer? Hier in regio rotterdam/westland kan ik nog steeds geen verbinding krijgen.
Reputatie 3
In Den Haag werk 't weer.
Misschien je telefoon even uit en dan weer aan zetten en checken of je roaming nog staat aangevinkt.

Reageer