beantwoord

Wederom een vraagje over de instellingen voor de Nexus 5

• 24 mei 2014
  • 1 reactie
  • 997 keer bekeken

Dames en heren,

Sinds kort troste eigenaar van een LG, Google Nexus 5, een top telefoon!

Een verhaaltje over mobiel internet:
vele providers geven aan dat data roaming tot zeer hoge kosten kan leiden, netjes en lief dat ze dit aangeven.
Ik heb een klein internetbundeltje, 500mb, dus dat vliegt er zo een keertje doorheen.

Recentelijk ook een nieuw simkaartje ontvangen, geactiveerd en mijn mobiel leek compleet te zijn.
Alleen zijn er kleine puntjes: bellen kan, sms'en (Hangouts) niet. Wanneer ik mijn mobiele gegevens inschakel krijg ik geen feedback van welke server dan ook, 'Bijwerken mislukt, geen verbinding'. Pas wanneer ik GEGEVENSROAMING TOESTAAN inschakel heb ik kans op een klein beetje ontvangst, terwijl ik 9/10 plekken waar ik ga in mijn simpele leventje minimaal 4/5 bereik heb.

Is het 'gewoon' dat mijn mobiel pas ontvangst heeft wanneer ik roaming toesta? Dit wordt toch niet zo heel hoog aangeprezen sinds die optie eigenlijk ondersteunend zou moeten werken in plaats van mij mijn internet moeten overhandigen..?!

Ja, via Mijn Telfort is te zien dat de mb'tjes worden gedeclareerd. Maar ik ben er van overtuigd dat het niet via deze weg moet.
Als ik mobiele gegevens inschakel moet ik met 4/5 ontvangst gewoon lekker kunnen appen, kunnen facebooken en laten we vooral het Wordfeud spelen niet vergeten.. En dat zonder de optie 'Gegevensroaming toestaan', toch?

Ik kan er compleet naast zitten, maar deze mobiele-netwerk-weg (lees: het moeten aanzetten van roaming) heb ik nog nooit hoeven te bewandelen.

In afwachting van jullie reacties!

Merci, Gerjan.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 24 mei 2014, 13:24

Telfort heeft geen eigen netwerk en gebruikt het KPN netwerk.
Sommige toestellen zien dit als roaming waardoor internetten alleen optimaal werkt als roaming aan staat.

In Nederland hoeft dit verder geen problemen of extra kosten te geven. Woon je of ben je vaak in een grensstreek? Dan is het wel raadzaam om handmatig netwerk te selecteren zodat je toestel alleen van het KPN netwerk gebruik maakt.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +15
Telfort heeft geen eigen netwerk en gebruikt het KPN netwerk.
Sommige toestellen zien dit als roaming waardoor internetten alleen optimaal werkt als roaming aan staat.

In Nederland hoeft dit verder geen problemen of extra kosten te geven. Woon je of ben je vaak in een grensstreek? Dan is het wel raadzaam om handmatig netwerk te selecteren zodat je toestel alleen van het KPN netwerk gebruik maakt.

Reageer