beantwoord

Waarom verbruik ik zoveel mobiele data?

• 10 december 2019
  • 14 reacties
  • 203 keer bekeken

Volgens Mijn Telfort heb ik in 10 dagen nog 1497 mb over van mijn 8094 mb.

Dat leek me nogal moeilijk te verklaren, ik hou meestal over aan het eind van de maand.

Mijn mobiele telefoon geeft bij gegevensgebruik van 1 - 10 dec. aan dat er 3,95 GB gebruikt is.

Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 december 2019, 14:05

Hoi @fspigt, welkom hier op het Forum. 

Ik lees dat je vragen hebt over jouw verbruik. Allereerst wil ik duidelijk maken dat onze bundels niet van de eerste van de maand tot het einde lopen. Deze beginnen elke factuurperiode. Die is bij iedereen anders. Bij jou is dat elke 25e van de maand. Dan gaan jouw nieuwe bundels in. Sindsdien heb je inderdaad 6.634 MB verbruikt. Waar aan dat opgegaan is, geen idee, dit vanwege de privacy. Ik kan alleen zien dat het is verbruikt. 

Bekijk reactie

14 reacties

Hallo @fspigt , het verbruik kun je ook per app in je telefoon zien.

Hoi @JanD, het punt is juist dat het data verbruik volgens de informatie in mijn mobiele telefoon dus veel minder is dan wat in Mijn Telfort staat.

Hallo @fspigt , het tijdsverloop in dataverbruik kan verschillend zijn tussen mobiel en provider.

@JanD ik zou denken dat wat mijn mobiel zelf aangeeft wel aardig real time moet zijn?

Hallo @fspigt , de providers dekken zich met bewuste uitspraak altijd in.

@JanD ik ben ook bang dat er weinig aan te doen gaat zijn….

Is dat gegevens gebruik specifiek voor de data verbinding of via wifi? Per merk telefoon kan de weergave verschillen. Is je nieuwe bundel net 10 dagen oud?

@Galdor68 dat verbruik op mijn telefoon is specifiek voor via de data verbinding, de maand is 10 dagen oud en > 80% van mijn bundel weg. Ik ben dit jaar 1x eerder over mijn bundel gegaan maar daarvan was de oorzaak me duidelijk. Nu snap ik er geen snars van..

Het enige is dat je probeert te achterhalen welke specifieke app de boosdoener is.

De moderatoren kunnen hooguit bevestigen dat het gebruik daadwerkelijk heeft plaats gevonden. 

@Galdor68 dat kan ik wel zien, maar ik snap niet dat het volgens de telfort info veel hoger is. Maar ja daar doe weinig tegen denk ik

Nee daar is helaas weinig aan te doen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @fspigt, welkom hier op het Forum. 

Ik lees dat je vragen hebt over jouw verbruik. Allereerst wil ik duidelijk maken dat onze bundels niet van de eerste van de maand tot het einde lopen. Deze beginnen elke factuurperiode. Die is bij iedereen anders. Bij jou is dat elke 25e van de maand. Dan gaan jouw nieuwe bundels in. Sindsdien heb je inderdaad 6.634 MB verbruikt. Waar aan dat opgegaan is, geen idee, dit vanwege de privacy. Ik kan alleen zien dat het is verbruikt. 

Reputatie 8
Badge +11

Je hebt er achteraf niets aan, maar wel in de toekomst: My Datamanager (iOS en Android) kan prima voor je bijhouden wat welke app via welke verbinding wanneer en zelfs waar verbruikt.

Ingangsdatum, grootte van de bundel, zo'n beetje alles is in te stellen. Ik gebruik het al een paar jaar naar volle tevredenheid.

Ik heb ook in mijn toestel ingesteld op welke dag de nieuwe bundel geactiveerd wordt en kan per app precies zien wat er in die periode verbruikt is.

Reageer