beantwoord

Waarom moet roaming aan in Nederland aangezet worden?

• 22 juni 2016
  • 13 reacties
  • 1460 keer bekeken

Waarom moet ik roaming aanzetten om überhaupt een internetverbinding te kunnen maken? Heeft Telfort geen eigen internetverbinding?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 22 juni 2016, 21:18

Het is de algemene handleiding van toestellen dat je ziet bij toestelhulp. Niet specifiek voor Telfort.
Tele2 gebruikers die gebruik maken van het T-Mobile netwerk worden ook geadviseerd om de roaming aan te zetten.
Xperia toestellen maken onderscheid tussen nationaal en internationaal roaming.

Discussie loopt al jaren met Androidtoestellen. Je hebt een kamp en die vindt dat Google de broncode aan moet passen. En er is een kamp die vindt dat de service providers het aan moeten vragen. Het kost in ieder geval heel veel centjes wil Google de broncode aanpassen. Ben helaas door een crash de links waar deze discussies gevoerd worden kwijt. :(

Verwacht in ieder geval niet dat service providers de aanmelding/registratie op het netwerk gaan aanpassen als het simpel op te lossen is door de roaming aan te zetten.
Als je zonder roaming geen internet hebt dan zal je die helaas aan moeten zetten. Je komt er dan niet aan onderuit.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Telfort gebruikt het netwerk van KPN. Bij sommige telefoons/SIMkaart combinaties moet je daarom data roaming aanzetten.

vandaar.
Reputatie 8
Badge +17
Misschien kan je even naar de Telfort-winkel om te laten kijken of de SIMkaart nog actueel genoeg is.

Met de nieuwe(re) SIMkaarten hoeft data roaming niet meer aan te staan.
SIMkaart is nog geen jaar oud. Direct van Telfort gekregen.
Was vorige maand niet, totdat mijn databundel op was. Nu heb ik een nieuw tegoed en moet ik ineens de telefoon anders instellen.
Reputatie 8
Badge +15
Heb je onlangs een update vanuit de fabrikant of Android binnen gekregen?
De combinatie SIM kaart en telefoon netwerk bepalen of een gebruiker moet roamen of niet. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat de Android versie invloed heeft op deze functie. De software doet niks anders dan vlaggetjes opzetten die een op een aan de provider worden doorgegeven. Laat anders maar een bericht van Telfort zien dat dit veranderd is.
Reputatie 8
Badge +17
Omdat er (soms) per android versie een file samengesteld wordt van alle providers met netwerkgegevens.

Juist daarom kan er, omdat je een nieuwe androidversie hebt gekregen, een andere instelling nodig zijn.
Dat zal dan vast gedocumenteerd zijn. Waar kan ik zoeken?
Overigens, volgens de handleiding van mijn telefoon die via Telfort wordt gedistribueerd hoef ik geen roaming aan te zetten.
Reputatie 8
Badge +17
Hier wordt (een gedeelte van) Android bijgehouden: https://github.com/android

Overigens, volgens de handleiding van mijn telefoon die via Telfort wordt gedistribueerd hoef ik geen roaming aan te zetten.

Nou, dan zet je roaming toch uit?
Reputatie 8
Badge +15
Het is de algemene handleiding van toestellen dat je ziet bij toestelhulp. Niet specifiek voor Telfort.
Tele2 gebruikers die gebruik maken van het T-Mobile netwerk worden ook geadviseerd om de roaming aan te zetten.

Discussie loopt al jaren met Androidtoestellen. Je hebt een kamp en die vindt dat Google de broncode aan moet passen. En er is een kamp die vindt dat de service providers het aan moeten vragen. Het kost in ieder geval heel veel centjes wil Google de broncode aanpassen. Ben helaas door een crash de links waar deze discussies gevoerd worden kwijt. :(

Verwacht in ieder geval niet dat service providers de aanmelding/registratie op het netwerk gaan aanpassen als het simpel op te lossen is door de roaming aan te zetten.
Als je zonder roaming geen internet hebt dan zal je die helaas aan moeten zetten. Je komt er dan niet aan onderuit.

Dank voor je reactie. Ik mis toch een bericht van Telfort dat ik roaming aan moet zetten.
Gezien alle reacties lijkt mij het beste de discussie te sluiten.
Reputatie 8
Badge +19

Dank voor je reactie. Ik mis toch een bericht van Telfort dat ik roaming aan moet zetten.

De antwoorden van de forumgebruikers hierboven kan je rustig aannemen, zij hebben minstens zoveel verstand van deze materie als de medewerkers van Telfort... :8

Reageer