beantwoord

waarom moet roamen aan staan?

• 16 april 2012
  • 2 reacties
  • 3517 keer bekeken

hallo allemaal

ik heb laats mijn abbonement veranderd met internet (1GB) omdat ik een acer allegro heb gekocht. om op intenet te kunnen moets ik roamen aan zetten wat gek is want dat heb je alleen maar nodig in het buitenland en ik woon niet eens in de buurt van de grens. nu heb ik gelezen dat dat temaken heefd met de overnamen van kpn. maar ik krijg alsnog de kosten hier voor. en nu kan ik al zelfs helemaal niet meer op internet (alleen Wi-Fi) terwijl ik niet eens over mijn abbo heen ben.

kan iemand mij er mee helpen!

alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Laila 17 april 2012, 10:42

Welkom op het forum jack serne! Sommige toestellen herkennen het KPN-netwerk niet als het thuisnetwerk, hierdoor krijgt u de melding roamen. Bij nieuwe telefoons die door Telfort worden uitgeleverd zou er geen melding meer moeten komen van roamen. Roamen hoeft dan dus ook niet aan te staan. Bij toestellen die verkregen zijn via externe kanalen of toestellen die los zijn gekocht, kan het dus voorkomen dat u de melding krijgt dat u aan het roamen bent. Ik adviseer u om regelmatig te kijken of er software-updates zijn voor uw telefoon. De meeste fabrikanten hebben er namelijk inmiddels voor gezorgd dat er geen melding meer komt van roamen.

Zolang uw telefoonnummer is aangemeld op het NL KPN-netwerk heeft u geen extra kosten. Uw telefoon denkt dat misschien, maar dat is niet het geval. Als u naar een grensstreek gaat adviseer ik u om de netwerkselectie op handmatig te zetten.

Laïla
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +4
Omdat je een Telfort-sim hebt en op het KPN-netwerk zit. Je telefoon denkt: "KPN is niet Telfort", dus ben je volgens je telefoon aan het roamen als je toch via KPN wilt internetten. Ik kan je niet vertellen waarom je hiervoor moet betalen (kan ik me niet voorstellen eigenlijk) en als je nu helemaal niet meer op internet kunt, zou het los moeten staan van dit verhaal. Kan Webcare je beter mee helpen denk ik 🙂
Badge
Welkom op het forum jack serne! Sommige toestellen herkennen het KPN-netwerk niet als het thuisnetwerk, hierdoor krijgt u de melding roamen. Bij nieuwe telefoons die door Telfort worden uitgeleverd zou er geen melding meer moeten komen van roamen. Roamen hoeft dan dus ook niet aan te staan. Bij toestellen die verkregen zijn via externe kanalen of toestellen die los zijn gekocht, kan het dus voorkomen dat u de melding krijgt dat u aan het roamen bent. Ik adviseer u om regelmatig te kijken of er software-updates zijn voor uw telefoon. De meeste fabrikanten hebben er namelijk inmiddels voor gezorgd dat er geen melding meer komt van roamen.

Zolang uw telefoonnummer is aangemeld op het NL KPN-netwerk heeft u geen extra kosten. Uw telefoon denkt dat misschien, maar dat is niet het geval. Als u naar een grensstreek gaat adviseer ik u om de netwerkselectie op handmatig te zetten.

Laïla

Reageer