vraag

Waar komt mijn hoge internetverbruik vandaan?

• 29 juli 2014
  • 5 reacties
  • 831 keer bekeken

hallo allemaal,

Begin deze maand heb ik mijn Samsung Galaxy S3 gereset. Hiervoor zat ik 99,9% ruim binnen mijn internetbundel. Ik maak vaak gebruik van Wifi thuis, en wanneer ik geen Wifi heb, kijk ik alleen wel eens op facebook, browse ik soms op internet of whatsapp ik. Dit zou niet super veel moeten zijn. Omdat mijn gebruik niet is veranderd, ga ik er vanuit dat het gewoon binnen mijn bundel moet passen. Tot mijn schrik kreeg ik halverwege deze maand een sms dat mijn bundel op is. Ik dacht dat het misschien perongeluk gegaan was. Omdat ik wel internet voor de rest van de maand wilde, heb ik een extra bundel aangevraagd. 250 MB extra zou dan voldoende moeten zijn wanneer ik normaal gesproken niet eens mijn bundel van 500 MB optimaal gebruik. Helaas kreeg ik gisteravond een sms dat mijn extra bundel ook op is. Ik vraag mij af hoe dit kan. Ik zie dat Facebook SNS veel heeft gebruikt, maar hiervan heb ik na het ontvangen van het eerste vericht de isntellingen aangepast dat het alleen op de wifi actief mag zijn. Waar ik ook achter ben gekomen is dat heel soms mijn Wifi ineens uit staat. Dit heb ik dan niet zelf gedaan. Om zuinig om te gaan met mijn verbruik, heb ik wifi en mobiele gegevens uitgezet toen ik naar mijn werk ging. 10 minuten later stond mobiele gegevens toch weer aan en had ik weer inernet. Weer uitgezet, weer hetzelfde verhaal. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen wanneer ik het internet echt afsluit en wanneer ik wel via 3g wil. Ik heb echt geen idee waar dit allemaal vandaan komt. Iemand met hetzelfde probleem? Weet iemand een oplossing?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Controleer eens of automatisch netwerkwissel aan staat.
Dit vindt je terug via Instellingen > Wi-Fi > menu button > Geadvanceerd > Automatisch netwerkwissel.
Als hier een vinkje bij staat dan het vinkje weghalen.

Deze functie zorgt er namelijk voor dat je toestel switch naar 3G als Wi-Fi bereik onvoldoende is.
Beste koffiemok,
bedankt voor je snelle reactie. Ik wist hier nog niet van af, dus ik ben gaan kijken. Ik had de hoop en het vermoeden dat dat het wel eens kom zijn, maar er staat geen vinkje. Ik zal dus nog verder moeten zoeken.
Maar alsnog bedankt voor het meedenken.
Badge +2
Facebook heeft tegenwoordig standaard aan staan dat video's van de tijdlijn al ingeladen worden zelfs als jij de filmpjes niet aan klikt. Dit vreet ook MBs. Is dat het?
Hoi Matthijs,
Ik heb dit bekeken, maar ik zag de optie er bij mij niet tussen staan. heel vreemd. Misschien komt dit omdat ik facebook SNS uit heb gezet bij de instellingen van mijn telefoon zelf. Als dat het is geweest, dan moet het nu opgelost zijn. Ik hou het in de gaten, dank je wel.
Badge +2
Als je hier op het forum zoekt naar 'hoog dataverbruik' is het een van de eerste resultaten. Op mijn mobiel kan ik helaas niet zo 123 de link kopiëren.

Reageer