Vreemde kwestie... Wifi/Windows10/Telfort abonnement?

• 12 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 628 keer bekeken

Hallo,

Sinds mijn update van Windows 8.1 naar Windows 10 (enige maanden geleden), zijn mijn Wifi settings non-existent. Heel internet staat vol met berichten dat dit een bekend probleem is, maar de éne geboden oplossing is nog nuttelozer dan de andere. Godzijdank heeft de Wifi verbinding het (vreemd genoeg) al die tijd nog wel gewoon gedaan, dus had ik er niet zo'n haast mee... maar nu wil ik om bepaalde redenen toch wat settings aan gaan passen. De enige mogelijke oplossing die ik nog niet had geprobeerd, is nieuwe adapter drivers downloaden van de fabrikant (Zyxel P-2812 HFNU-F1)... aangezien de gehele Wifi-adapter ook lijkt te ontbreken in de Windows device manager. Echter kon ik deze drivers zo gauw niet vinden, dus dacht ik, laat ik me maar even inloggen op "Mijn Telfort Internet".

Tot mijn verbazing krijg ik daar vervolgens een foutmelding te zien, dat "de pagina niet kan worden opgevraagd omdat mijn abonnement is beëindigd". Nu ben ik enige tijd geleden akkoord gegaan met een actie waarbij ik 6 maanden niets zou betalen, waarna de maandelijkse kosten een euro of wat duurder zouden worden... en aangezien mijn internetverbinding het gewoon nog doet, ga ik er dus maar van uit dat ik nog steeds klant ben van jullie. Als ik dan vervolgens wil inloggen in "Mijn Telfort Mobiel" om de vraag dan maar met een omweg te stellen, kom ik er helemaal niet in! Mijn telefoonnummer en wachtwoord zijn gewoon juist (deze staan opgeslagen), maar zodra ik op de knop "Inloggen" klik gebeurd er helemaal niets... niet eens een foutmelding. Wonder boven wonder, kan ik mij blijkbaar nog wel hier inloggen.

Ik ben al jaren klant van jullie (sinds het begin van Speedlinq) en heb zelden iets te klagen gehad... afgezien van de bereikbaarheid! Meerdere malen heb ik overhoop gelegen hiermee. Waarbij jullie één keer gewoon mijn connectie er uitgooide voor een week, alleen omdat ik mijn webmail niet las. De "Mijn Telfort Mobiel" website die ik een keer of 4 moet refreshen, tot ik eindelijk mijn verbruik kan inzien... en de omslachtige manier van wachtwoorden wijzigen/aanvragen, waar ik de laatste keer nog aardig pissig over ben geworden. Breek me de bek niet open over het betaalde servicenummer dat jullie je klanten laten bellen! Zien jullie dan niet in hoe ironisch het is voor een NETWERK bedrijf, om de bereikbaarheid voor velen zo te verzieken? Ik ben klant bij jullie, simpelweg omdat jullie in mijn buurt de goedkoopste provider zijn... maar als dit (en dan bedoel ik AL HET BOVENSTAANDE) niet binnen een week wordt opgelost, dan ben ik toch echt vertrokken.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Er zijn geen "standaard" problemen met WiFi en Windows 10, ook niet na een upgrade van Windows 8 (of 8.1) naar Windows 10.

Ik heb diverse PC's hier die allemaal geen enkel probleem hebben.

Uiteraard moet je wel de juiste drivers hebben voor je WiFi adapter voordat het goed werkt.

klachten over de (nieuwe) "Mijn Telfort" kun je hier kwijt: https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/de-mijn-telfort-omgeving-vernieuwd-60716
Er zijn geen "standaard" problemen met WiFi en Windows 10, ook niet na een upgrade van Windows 8 (of 8.1) naar Windows 10.

Ik zou zeggen tik het eens in op Google 😉 https://www.google.nl/?gws_rd=cr&ei=-nn-V8TRKcjnswHR7bYg#q=windows+10+wifi+settings+disappeared

Zoals ik al zei, is er geen probleem met de verbinding, maar het feit dat de settings geheel ontbreken in Windows.
Reputatie 8
Badge +16
Dus moet je de drivers opnieuw installeren die voor jouw wifi kaartje van toepassing zijn. Welk merk en type wifi kaartje zit er in je laptop...?
Reputatie 8
Badge +17

Ik zou zeggen tik het eens in op Google 😉 https://www.google.nl/?gws_rd=cr&ei=-nn-V8TRKcjnswHR7bYg#q=windows+10+wifi+settings+disappeared

Zoals ik al zei, is er geen probleem met de verbinding, maar het feit dat de settings geheel ontbreken in Windows.

Zoals ik al zei (en Tuut-Tuut ook!) :

Uiteraard moet je wel de juiste drivers hebben voor je WiFi adapter voordat het goed werkt.
Dus moet je de drivers opnieuw installeren die voor jouw wifi kaartje van toepassing zijn.
Haha, over gebrekkige communicatie gesproken... er wordt volgens mij totaal niet gelezen hier.

De enige mogelijke oplossing die ik nog niet had geprobeerd, is nieuwe adapter drivers downloaden van de fabrikant (Zyxel P-2812 HFNU-F1)... aangezien de gehele Wifi-adapter ook lijkt te ontbreken in de Windows device manager. Echter kon ik deze drivers zo gauw niet vinden, dus dacht ik, laat ik me maar even inloggen op "Mijn Telfort Internet"

Ook heb ik niets gezegd over een laptop, maargoed... ik kwam dus (UITEINDELIJK) naar hier, puur in de hoop of iemand mij in de goede richting kon wijzen.
Reputatie 8
Badge +16
Voor de ZyXEL heb je geen drivers nodig die werk gewoon. Wel heb je voor je PC/Laptop/Tablet om te verbinden met het modem, drivers nodig voor de Wi-Fi kaart die in je laptop/PC/Tablet zit.

Dus nogmaals de vraag, welke Wi-Fi adapter zit er in je PC/Laptop/Tablet.
We willen je graag helpen om je probleem op te lossen maar dan willen we wel een antwoord dop deze vraag.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Schander, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!