vraag aan Webcare team, verificatie proxyserver mislukt, vrijwel iedere dag

Badge
Beste Telfort Webcare team,

Ik heb sinds een paar weken de HTC one X plus, daarvoor heb ik van jullie de microsimkaart gehad.
Als ik verbonden ben met het mobiele netwerk heb ik over het algemeen geen verbinding. Ik krijg dan de mededeling dat de verificatie met de proxiserver is mislukt. Ik heb de instellingen zoals jullie deze op de site hebben gezet exact zo overgenomen. Ik heb zelfs het toestel al naar de fabrieksinstellingen gezet en alleen internet geinstalleerd omdat ik dacht dat er misschien een conflict was met een ander account, dus niet. Als ik op WIFI zit heb ik geen enkel probleem.
Mijn vrouw heeft op hetzelfde moment hetzelfde toestel met dezelfde instellingen en die heeft totaal geen problemen, sla mij maar dood ik word er wel moedeloos door.
Hopelijk hebben jullie een oplossing!

31 reacties

Heb sinds vandaag (21-12-2012) het zelfde probleem. Heb het via twitter uit gezet. Nog niks gehoord.
Zelfde probleem. Ik word er gek van.
Badge +4
Domme vraag wellicht: zonder proxy in te vullen werkt het ook niet?
Voor mij geldt: als ik de APN verwijder en weer opnieuw instel, of wanneer ik handmatig een mobiele provider selecteer (netwerk selecteren), werkt het weer even. Maar meestal een dag later niet meer. Vooral irritant onderweg, dan doet Flitsmeister het niet. Raar genoeg komen de flitsmeldingen wel binnen, maar de kaart wordt dan niet getoond. De melding komt "verificatie met proxy werkt niet" o.i.d.. 
Badge
Ben vanmorgen gebeld door telfort dat mijn mobiel internet het moet doen, volgens hun staan alle mogelijke instellingen goed.
Ben net terug met vakantie en had niet meer mobiel geinternet wel met WiFi(die doet het prima).
Met Telfort afgesproken dat ik mobiel internet zou uitproberen en als ik weer problemen had kon ik reageren via de link in hun mail.
Het ging ff goed tot vanmiddag, kreeg ik weer de melding van de proxyserver etc.
Wilde ik dat hun mededelen via de link in hun mail werkt dat niet, vorige keer ook niet, ook dat vertelde ik vanmorgen, geloofde ze ook niet.
Ik krijg ook stellig de indruk dat ze mij helemaal niet geloven, want zij hebben gezien dat ik wel heb kunnen internetten. Dat heb ik haar vanmorgen ook weer duidelijk proberen te maken dat het af en toe werkt maar daarna lange tijd weer niet. Nou dat af en toe zien zij in het systeem en dan denken zij dat het probleem is opgelost, hoe kortzichtig kun je zijn.
Maar goed, ik heb maar weer een contactformulier ingevuld, kan je weer 'n paar weken wachten op antwoord, ja op 'n antwoord niet op het verlossende antwoord en maar abonnementskosten mobiel internet betalen, incasseren daar zijn ze goed in!
Badge
Ik heb vandaag met mijn vrouw van Sim-kaart gewisseld en inderdaad, mijn Sim-kaart heeft dezelfde problemen met Mobiel Internet op haar toestel als op de mijne, ook "verificatie via proxyserver mislukt". Dus dan is dit voor mij duidelijk;

Het ligt aan de SIM-kaart!!

Ik heb Telfort al verwittigd via het contactformulier, want de link in hun email werkt nog steeds niet. Ben benieuwd wanneer zij zullen reageren en wat hun conclusie is.

Telfort als jullie dit lezen het gaat om refnrs. CM121228000349, CM121229000537 en CM121230000022, lees deze aub alle 3 goed en maak jullie conclusie!
Ik heb hier ook last van met verschillende applicaties werken niet en geven de melding dat ze geen verbinding kunnen maken of een probleem hebben met de proxy. normaal internet werkt wel vreemd genoeg

ik zie het graag opgelost gezien het erg vervelend is dat bepaalde programma's het niet doen
Badge
NielsRobben schreef:

Ik heb hier ook last van met verschillende applicaties werken niet en geven de melding dat ze geen verbinding kunnen maken of een probleem hebben met de proxy. normaal internet werkt wel vreemd genoeg

ik zie het graag opgelost gezien het erg vervelend is dat bepaalde programma's het niet doen

Dit is inderdaad een ander probleem wat ik heb, je zou het volgende eens kunnen proberen misschien heeft het iets met de verwerking van updates te maken. Dit heb ik van internet geplukt!

"Ga naar instellingen, klik op apps beheren, klik op applicaties, klik op alle apps, scrol naar de google play store, klik erop, klik op updates verwijderen. Start je telefoon opnieuw op. Open de play store en geef hem even de tijd om de updates weer op te halen. Nu zou hij het weer moeten doen. Succes ermee!

NielsRobben schreef:

Dit is inderdaad een ander probleem wat ik heb, je zou het volgende eens kunnen proberen misschien heeft het iets met de verwerking van updates te maken. Dit heb ik van internet geplukt!

"Ga naar instellingen, klik op apps beheren, klik op applicaties, klik op alle apps, scrol naar de google play store, klik erop, klik op updates verwijderen. Start je telefoon opnieuw op. Open de play store en geef hem even de tijd om de updates weer op te halen. Nu zou hij het weer moeten doen. Succes ermee!

Hoi Theo ik heb deze stappen uitgeprobeerd maar helaas heeft het voor mij niet geholpen 😞
Badge
NielsRobben schreef:

Hoi Theo ik heb deze stappen uitgeprobeerd maar helaas heeft het voor mij niet geholpen :(

Hoi Niels,

Dat is jammer, je zou via google internet nog eens af kunnen struinen misschien kom je iets tegen, of zet je vraag eens uit bij een andere topic op het forum welke meer over applicaties gaat, ik weet zeker dat er dan wel iemand is die jou verder kan helpen.
Badge
Telfort, dit probleem duurt te lang, lees mijn berichten nu eens en los dit op anders is de enige optie om over te stappen.

Ik Twitter DM, bel, mail en forum met jullie wat moet ik nog meer doen?
Ik zou ook gisteren zijn teruggebeld door iemand van jullie die eergisteren belde en van mij te horen kreeg(want de mailtjes worden blijkbaar door jullie niet volledig gelezen) dat mijn sim-kaart het in de telefoon van mijn vrouw ook niet doet, dat zegt toch genoeg voor de technische mensen die jullie in huis moeten hebben, die weten dan wat er gebeuren moet.
De mensen die mij bellen zijn niet echt technisch, als ik beweer dat de SIM-kaart in de telefoon van mijn vrouw het ook niet doet, wordt er gevraagd, met welke browser ik surf want daar kan het ook aan liggen, nou dan ben je toch niet echt slim bezig met je klant.

KOM OP AKTIE!!
Theo1, even voor de duidelijkheid, is het bij jou dus ook zo dat je data icoontjes er wel zijn, maar dat je gewoon geen verbinding krijgt? Klinkt namelijk precies als mijn probleem. Data verbinding is er wel, maar hij lijkt alleen gegevens te versturen en helemaal niks binnen te krijgen omdat hij geen goede verbinding krijgt met de telfrot servers. Gevolgt door de melding dat de verificatie niet lukt.

Telfort reageer eens een keer svp. Want er zijn nu wel veel mensen die dit soort problemen hebben. Verschaf des noods iedereen een gratis nieuwe SIM want dat kost jullie geen drol.
Badge
Bart1981 schreef:

Theo1, even voor de duidelijkheid, is het bij jou dus ook zo dat je data icoontjes er wel zijn, maar dat je gewoon geen verbinding krijgt? Klinkt namelijk precies als mijn probleem. Data verbinding is er wel, maar hij lijkt alleen gegevens te versturen en helemaal niks binnen te krijgen omdat hij geen goede verbinding krijgt met de telfrot servers. Gevolgt door de melding dat de verificatie niet lukt.

Telfort reageer eens een keer svp. Want er zijn nu wel veel mensen die dit soort problemen hebben. Verschaf des noods iedereen een gratis nieuwe SIM want dat kost jullie geen drol.

Hoi Bart,

Ja inderdaad alle iconen staan er en het ligt duidelijk aan de MicroSim welke ik ongeveer 8 weken geleden heb gekregen voor mijn nw tel. Mijn vrouw heeft dezelfde en haar MicroSim doet het als een trein. Ik word er ook scheitziek van dat het allemaal zo traag en ondeskundig verloopt. Ben in totaal 3x teruggebeld met totaal geen enkel resultaat. Ik bespeur ook enig ongeloof aan de andere kant van de lijn. Ik heb er ook geen vertrouwen in als zij zomaar een nw Sim toesturen, deze was ook nieuw maar er staat iets op geprogrameerd wat niet goed is blijkbaar. Bollebozen hebben ze blijkbaar niet bij Telfort anders was het wel opgelost.
We houden elkaar op de hoogte via dit Forum, jij ook sterkte!
Reputatie 3
Badge +1
@Theo01,

Mijn excuses voor de late reactie. Het is duidelijk dat je geen optimaal gebruik kunt maken van jouw toestel. Je geeft aan dat je een simswap hebt uitgevoerd en dat de simkaart ook in het andere toestel niet werkte. Heb je ook de werkende simkaart van jouw vrouw in jouw toestel geplaatst? Zo ja, werkte deze wel? Mocht dit het geval zijn dan is het overduidelijk dat het probleem bij de simkaart ligt. In dat geval stuur ik je graag een nieuwe simkaart toe. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

@Bart1981,

Vervelend dat ook jij problemen ervaart. Heb je de simkaart al in een ander toestel getest? Zo ja, werkt deze dan wel of niet? Dit is belangrijk om na te gaan of het probleem aan de toestel of aan de simkaart ligt. Ik verneem het graag zodat ik je verder kan helpen.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Theo01,

Bedankt voor jouw gegevens. Je geeft in het privébericht aan dat je inmiddels een nieuwe simkaart hebt aangevraagd. Aangezien de simkaart van je vrouw wel werkt in jouw toestel ga ik er vanuit dat het probleem aan de simkaart ligt. Graag verneem ik van je of het vervangen van de simkaart het probleem verhelpt. Zo niet, dan hoor ik dat ook graag en help ik je verder om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Denise
Badge
Vandaag SIM-kaart gehad, gisteren aangevraagd, dat is wel heel snel. Nu wacht ik dat ik op "mijn Telfort" de kaart kan activeren dat staat namelijk nog niet klaar maar is goedkoper als dit via Klantenservice te laten doen. Ik ben daarna benieuwd of mijn probleem is opgelost, ik doe in ieder geval een melding daarvan op dit forum.
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem met een HTC One S en MicroSim van Telfort. Data incoontjes zijn aanwezig en het lijkt alsof er verbinding is, echter surfen op Internet  en het ontvangen van mail is niet mogelijk doordat de verificatie met de proxyserver mislukt. Whatsapp lijkt echter wel te werken, dus met de instellingen is in principe niks mis. Herstarten of Resetten werkt ook niet. In dit  topic wordt beschreven dat het mogelijk aan de Simkaart ligt, ik zal dus eens proberen deze om te wisselen met een ander toestel en dan kom ik hier nog op terug. Momenteel echter geen problemen met het internet, nadat ik vannochtend urenlang niet heb kunnen internetten. Probleem doet zich elke dag wel eens voor sinds ik over ben, echter niet constant.
Reputatie 2
Badge +1
Probeer eens in de APN instellingen de velden 'proxy server' en 'proxy port'' leeg te maken
Of whatsapp het wel of niet doet is niet echt een goede maatstaf, aangezien whatsapp zelf een aantal verbindingssets heeft die hij kan gebruiken als de standaard instellingen niet goed zijn...
Reputatie 1
Lijkt tot dusver te werken, kan alleen niet zeggen of het probleem hiermee is opgelost omdat het probleem zich vanavond niet voorgedaan heeft.
Ga de komende dagen testen om te kijken of het probleem zich nog voordoet.
Badge
Theo01 schreef:

Vandaag SIM-kaart gehad, gisteren aangevraagd, dat is wel heel snel. Nu wacht ik dat ik op "mijn Telfort" de kaart kan activeren dat staat namelijk nog niet klaar maar is goedkoper als dit via Klantenservice te laten doen. Ik ben daarna benieuwd of mijn probleem is opgelost, ik doe in ieder geval een melding daarvan op dit forum.

De MicroSim-kaart welke ik zelf had aangevraagd bij Telfort ( € 0,00) heb ik donderdagmiddag geactiveerd via "Mijn Telfort" en tot op heden heb ik geen enkel probleem meer ondervonden.
Ik heb de telefoon constant op mobiel internet gezet ook thuis, dus ik heb goede hoop dat het probleem is opgelost.
ik heb ook een zelfde probleem
heb met mijn pc wel draadloos internet
ma met mijn  mobiel krijg ik het niet aan de praat kan niet inlogge op draadloos net werk rarara hoe kan dat en wat doe ik verkeerd???
Badge
jos56 schreef:

ik heb ook een zelfde probleem
heb met mijn pc wel draadloos internet
ma met mijn mobiel krijg ik het niet aan de praat kan niet inlogge op draadloos net werk rarara hoe kan dat en wat doe ik verkeerd???

Je zegt dat je hetzelfde probleem hebt, kan je dan ook niet op het mobiele netwerk of alleen niet op WiFi.
Op WiFi is toch alleen een kwestie van je draadloze netwerk zoeken op je telefoon en dan inloggen met je wachtwoord.
kan niet op mijn wifi komen met mijn  mobiel
Reputatie 8
Badge +17
Bij de modem is een kaartje met de inlog gegevens van de WiFi geleverd, als je dat kwijt bent, zit er een sticker met die gegevens op de achter- of onderkant van de modem.

Die gegevens, en eigenlijk alléén de WPA2key, heb je nodig om een WiFi verbinding te maken.
Badge
jos56 schreef:

kan niet op mijn wifi komen met mijn mobiel

Het kan ook ingewikkelder liggen, het kan zijn dat jouw telefoon niet hetzelfde WiFi-standaard heeft als jouw router. Als jij n.l. een router hebt met a/b/g/N en deze alleen op de N staat ingesteld en jouw telefoon heeft geen N-standaard dan werkt dat niet, dan zou je het standaard op de router moeten wijzigen in gemengd.

Welke telefoon en router heb je, exact beschreven?

Overigens geef jij alleen maar aan dat je niet op WiFi komt maar niet wat je er daadwerkelijk aan hebt gedaan om uberhaupt op WiFi te komen, dat zou iets makkelijker zijn voor de hulp welke je op dit forum kunt krijgen. 

Overigens heeft deze topic weinig met dit WiFi probleem te maken. 

Reageer