beantwoord

VPN werk niet meer via hotspot

Voor mijn werk gebruik ik een VPN. Onderweg (in de trein bijv) gooi ik op mn telefoon (Telfort abbo) een wifi hotspot in de lucht. Dan maak ik op mn laptop via OpenVPN-gui verbinding. Maar dat werkt sinds kort niet meer:
TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity)
TLS Error: TLS handshake failed

Via de wifi thuis (Telfort glasvezel) werkt het nog wel. En ook via elke andere wifi eigenlijk.
Op mijn werk geeft de systeembeheerder aan dat er niets is veranderd. Is er wellicht iets bij Telfort gewijzigd waardoor (bepaalde) VPN-verbindeningen niet meer doorgelaten worden?
icon

Beste antwoord door rmaijers 2 april 2019, 19:53

Ik zocht iemand met een soortgelijke telefoon, maar dat hoeft wellicht niet. Dus met een Samsung S8 (meen ik) geprobeerd. Dan werkt mobiele hotspot + vpn wel. Zet ik de simkaart terug in mn eigen telefoon, werkt het daar ook(?!). Het zal toch niet zo zijn dat ik gewoon mn telefoon een keer opnieuw moest opstarten (doe ik zelden). Ik houd het in de gaten, maar voor nu lijkt het weer te werken...

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hallo @rmaijers, welkom op ons forum. Bij mijn weten zijn er geen algemene instellingen veranderd hiervoor, ik gebruik mijn telefoon zelf ook wel eens op die manier. Ik wil voor je kijken of en wat ik hierover kan zien, zou je daarvoor je forumprofiel kunnen aanvullen met je postcode, huisnummer, het bewuste 06-nummer, de naam en geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van de IBAN? Voor de meeste opties zijn vakjes beschikbaar, voor de anderen kan je het bij "Extra informatie" invullen. Die is ook alleen voor jou en mij te zien. Als je daarna hieronder een reactie plaatst weet ik dat ik voor je aan de slag kan.
Okee, ik heb mijn profiel aangevuld.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie de gegevens staan, dank je. Ik heb daarmee meteen gekeken in het systeem en ik zie zo niets wat de foutmeldingen kan veroorzaken. Heb je jouw SIM-kaart ook al eens in een andere toestel gedaan om te kijken of het daarmee wel lukt om de hotspot functie te gebruiken?
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @rmaijers, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je de SIM-kaart al in een ander toestel kunnen proberen?
Ik zocht iemand met een soortgelijke telefoon, maar dat hoeft wellicht niet. Dus met een Samsung S8 (meen ik) geprobeerd. Dan werkt mobiele hotspot + vpn wel. Zet ik de simkaart terug in mn eigen telefoon, werkt het daar ook(?!). Het zal toch niet zo zijn dat ik gewoon mn telefoon een keer opnieuw moest opstarten (doe ik zelden). Ik houd het in de gaten, maar voor nu lijkt het weer te werken...
Reputatie 7
Badge +8
@rmaijers Goedemorgen, Jasper heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over🙂

Dat kan gebeuren, ik ben vooral blij dat 't nu goed lijkt te werken! Mocht je nog iets merken of als we je ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten.

Reageer