beantwoord

VPN PIA werkt niet op mobiel netwerk

• 19 juli 2018
  • 4 reacties
  • 591 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb de volgende vraag: De VPN verbinding (PIA) op mijn mobiele telefoon (S7, Android 8.0.0) werkt niet via het mobiele netwerk, maar wel via Wifi. Op andere apparaten werkt VPN prima. Het probleem lijkt iets met de DNS server instellingen van Telfort te zijn. Hoe kan ik dit verhelpen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 juli 2018, 12:10

Hallo DTimmer, als de VPN wel werkt via WiFi en niet via het mobiele internet is dat typisch inderdaad! Je zegt ook dat het op andere apparaten prima werkt, is dat ook op andere mobiele telefoons die met ons mobiele netwerk zijn verbonden of alleen met dit toestel? Als andere toestellen wel kunnen verbinden met de VPN, ligt het vermoedelijk aan een instelling op dit toestel.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo DTimmer, als de VPN wel werkt via WiFi en niet via het mobiele internet is dat typisch inderdaad! Je zegt ook dat het op andere apparaten prima werkt, is dat ook op andere mobiele telefoons die met ons mobiele netwerk zijn verbonden of alleen met dit toestel? Als andere toestellen wel kunnen verbinden met de VPN, ligt het vermoedelijk aan een instelling op dit toestel.
Reputatie 8
De VPN verbinding (PIA) op mijn mobiele telefoon (S7, Android 8.0.0) werkt niet via het mobiele netwerk, maar wel via Wifi. Op andere apparaten werkt VPN prima.
Kijk eens naar accu besparende instellingen van je smartphone. Die willen bepaalde "extra" functies zoals VPN wel eens uitschakelen (ook eens gehad met een collega).
Reputatie 1
Dank voor jullie reacties! Ik ben er niet achter wáárom, maar het probleem lijkt nu verdwenen te zijn. Wellicht iets met de accubesparende instellingen inderdaad. Als het probleem zich opnieuw voordoet, zal ik daar nog eens specifiek naar kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het probleem verdwenen is. Ik hoop dat het nu ook wegblijft 🙂
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer