Vlieg door mijn MB's heen terwijl ik deze amper gebruik?

• 4 juni 2012
  • 5 reacties
  • 1372 keer bekeken

Badge
Beste lezer.

Ik heb sinds maandag 28 mei de galaxy s2.
Nu heb ik dus een internetbundel van 1.5 GB, maar omdat het van BB internet naar normaal internet was gegaan had ik 1 malig minder tegoed, ik had ruim 600 MB.
Nu krijg ik vanmorgen een sms dat ik al mijn mb's voor deze maand verbruikt heb terwijl ik niet eens zo heel veel geinternet heb op mijn telefoon.

Nu vroeg ik mij af of het gewoon aanstaan van de dataverbinding ook mb's kost, daar er het gmail account en facebook gesynchroniseerd word, oftewel:

Als ik mijn dataverbinding aan heb staan, en ik zit niet te whatsappen niks, mijn telefoon ligt gewoon standby, kost het mij dan alsnog mb's?

Hoop op een spoedige reactie

5 reacties

Badge +2
@Stephan17,

Zodra uw toestel contact maakt met het netwerk gaat de teller lopen. Echter, het verbruik is minimaal zonder het intensief gebruik van apps. U kunt voorlopig het dataverbruik zoals staat aangegeven in Mijn Telfort aanhouden. De gegevens van het sms-bericht kunt u negeren.

Daphne
Badge
@Daphne

Dus ik zou in principe mijn dataverbinding gewoon altijd aan kunnen hebben staan?
Nou de gegevens van de sms kloppen anders aardig met mijn BelStatus, ben helemaal door mijn mb's heen.

En wat ik dus zo knap vind is dat toen ik dat smsje kreeg, ik niet meer op facebook etc. gezeten heb op mijn mobiel. Kijk ik een uurtje later naar mijn BelStatus heb ik toch, zonder dat ik op Facebook, WhatsApp etc. gezeten heb, toch 12.56 MB BUITEN mijn bundel gebruikt, en dus 0.66 cent extra kosten.
Badge +2
@Stephan17,

Goed te lezen dat de informatie van het sms-bericht overeenkomt met uw Belstatus. De dataverbinding kunt u aan laten staan. Houdt u het verbuik de komende tijd in de gaten na ontvangst van de volledige databundel.

Daphne
Badge
Dus als ik op de 11e mijn nieuw tegoed ontvang, kan ik mijn dataverbinding dus continu aan hebben staan?
Heb namelijk de Galaxy S gehad met onbeperkt internet bij jullie en toen had ik hem altijd aan staan en had ik soms in een maand maar 200 mb verbruikt dus vind ik dit met de S2 een beetje raar.

Krijgen jullie trouwens weer onbeperkt internet? Want dat was toch wel handig!
Badge +2
@Stephan17,

Dat klopt, vanaf de 11e is dat mogelijk. Op dit moment is er niks bekend over het aanbod van onbeperkte databundels in de toekomst.

Daphne

Reageer