versturen van mail met 3G

• 17 september 2015
  • 10 reacties
  • 402 keer bekeken

ik kan met 2 verschillende mobiele abonnementen reeds vanaf begin augustus 2015 geen mail versturen. Wie heeft ook laatst van. Duurt nu wel erg lang. Wanneer gaat Telfort dit probleem eens oplossen.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hmm zelf nog niet ervaren dat GMAIL SMTP de genoemde authenticatie gebruikt.
Anders kan je altijd nog die van KPN o.i.d. gebruiken.

Zojuist even getest, Telfort mail verstuurd via smtp.gmail.com op poort 465 zonder authenticatie.
Komt gewoon binnen op andere Telfort account waarnaar deze verstuurd, is geen probleem.

Edit: voor de zekerheid nogmaals getest, nu krijg ik een foutmelding.
Schiet mij maar lek.
Maar met authenticatie werkt het uiteraard wel goed.
Reputatie 1
Naar aanleiding van een ervaring van een ander forum lid heb ik wat geprobeerd en voor mij werkt het nu:

zie https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/e-mail-versturen-via-mobiele-netwerk-51340/index3.html#post458518

Waard om te proberen.
Badge +1
Als ik jouw was zou ik gewoon een andere uitgaande mailserver instellen.
Bijvoorbeeld die van Gmail.
Kan je zo meteen gelijk weer mails versturen! 🙂
Reputatie 1
Pruts oplossing...

Je moet ten eerste een Gmail account account hebben. Als ik die heb hoef ik geen mail via de gewone mail app sturen maar pak ik de gmail app. (Dan zou ik hier ook niet op het forum zitten)
Het gaat om mail van bijvoorbeeld je zakelijke account. Stuur je die via de gmail servers is de afzender je gmail adres... en niet je eigenlijke (zakelijk) mail adres.

Zie ook https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/smtptelfortnl-relaying-51270/index1.html#post458174 voor hoe ik er tegenaan kijk.
Ik ben van mening dat het moet werken. Dit Telfort verplicht richting zijn klanten. Het heeft tot begin augustus altijd gewerkt. Verder heb ik geen G-mail account.
Badge +1
Pruts oplossing...

Je moet ten eerste een Gmail account account hebben. Als ik die heb hoef ik geen mail via de gewone mail app sturen maar pak ik de gmail app. (Dan zou ik hier ook niet op het forum zitten)
Het gaat om mail van bijvoorbeeld je zakelijke account. Stuur je die via de gmail servers is de afzender je gmail adres... en niet je eigenlijke (zakelijk) mail adres.

Zie ook https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/smtptelfortnl-relaying-51270/index1.html#post458174 voor hoe ik er tegenaan kijk.

Hoezo pruts oplossing?
Om je Telfort mail via de SMTP server van Gmail te laten lopen heeft helemaal niets te maken met het wel of niet hebben van een Gmail account..

Het werkt wel degelijk, test maar uit:
Wijzig je SMTP server van SMTP.TELFORT.NL naar SMTP.GMAIL.COM.
Indien nodig stel je de uitgaande poort in op 465.
Reputatie 1
Sorry hoor maar dat gaat echt niet werken. (tot in den treure getest)
Dit werkte een tijdje geleden nog wel maar nu niet meer.
Google eist voor het gebruik van zijn smtp server authenticatie. oftewel je moet je aanmelden met een google account.

En even voor de duidelijkheid: ik heb geen telfort mail account want dan was het allemaal geen probleem.
Het gaat hier over gebruikers die een mail account buiten telfort/kpn/tiscali hebben.
Reputatie 8
Badge +9

En even voor de duidelijkheid: ik heb geen telfort mail account want dan was het allemaal geen probleem.
Het gaat hier over gebruikers die een mail account buiten telfort/kpn/tiscali hebben.

Het lijkt me toch duidelijk dat je met een email-account van een willekeurige andere provider NIET kan inloggen op mailservers van Telfort... :8
Badge +1
Hmm zelf nog niet ervaren dat GMAIL SMTP de genoemde authenticatie gebruikt.
Anders kan je altijd nog die van KPN o.i.d. gebruiken.
Reputatie 1
Bij een "regulier" internet account voor thuis krijg je bijna altijd automatisch een mailbox met inlog gegevens.
Bij een mobiel abonnement is is dit niet zo. Dus gebruik je een ander mail account van bijvoorbeeld je thuis internet provider.
Mail verzenden vanaf je mobiel is geen probleem zolang de telecom provider zijn smtp server zonder authenticatie ter beschikking stelt.

En daar zit hem nu de crux: Telfort/KPN heeft in al zijn wijsheid 😠 besloten authenticatie in te voeren in het mobiele netwerk.
Kan als je bijvoorbeeld ook een Telfort of KPN internet account voor thuis hebt.

Heb je dit niet en wil je bijvoorbeeld je zakelijke email ook via de telefoon gebruiken gaat het nooit zonder enorme trukendozen of met beperkingen werken.

Telfort/KPN kennende zullen ze de ware reden waarom ze dit gedaan hebben niet prijsgeven. De reden die ze nu opgeven (om de beveiliging te verbeteren) is zoals het nu is een drogreden.
Tenzij ze op korte termijn met een voor de gebruiker een acceptabele oplossing komen. (lees zonder extra kosten / en verminderd gebruiksgemak)

Reageer