Verkeerd tegoed internet

• 24 april 2018
  • 10 reacties
  • 221 keer bekeken

Ik heb de afgelopen periode te weinig internet tegoed gekregen. Hoe kan ik dit laten corrigeren. Ik heb 3000 mb gekregen, maar op basis van mijn abonnement heb ik recht op 4000 mb extra (dus totaal 7000 mb).

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je al gekeken bij je mijn telfort mobiel account daar moet het juiste tegoed zichtbaar zijn
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Martijn, ik heb gekeken voor je in het systeem en ik zie dat je deze maand gewoon 7000 MB's hebt ontvangen. Heb je ook gekeken bij je verbruik in Mijn Telfort zoals jimny heeft aangekaart?
Hallo Martijn, ik heb gekeken voor je in het systeem en ik zie dat je deze maand gewoon 7000 MB's hebt ontvangen. Heb je ook gekeken bij je verbruik in Mijn Telfort zoals jimny heeft aangekaart?

Ik heb gekeken. En mijn tegoed is verlaagd van 21 gb naar 17 gb. Dat lijkt mij onjuist, toch?
Maar je verbruik gaat er wel af. Heb je daar rekening mee gehouden?
Daar heb ik inderdaad wel rekening mee gehouden. Als het te goed aan het begin 21 gb is, je verbruikt 4 gb en krijgt 7 gb nieuw, moet die volgens mij weer op 21 gb uitkomen, omdat je max drie maand mee mag nemen toch? En er staat nu iets meer dan 17 gb. Dat is toch onhuist dan?
Reputatie 2
Hoi Martijn19871,

Ook ik heb met dit 'probleem' te maken gehad, en er diep over moeten nadenken. Maar naar mijn bescheiden mening zit het zo:

In totaal mag je je Mb's drie maanden opmaken. Dat is dus de maand dat je ze gekregen hebt, plus de twee maanden erna. Dus dan heb je twee maanden terug 7 Mb's min 4 Mb's verbruik=3 Mb's opgespaard.
De vorige maand kreeg je weer de volle mep van 7 Mb's en de komende maand ook. Dan zit je bij elkaar op 3+7+7=17 Mb's.

Correct me if I'm wrong.
Hoi Martijn19871,

Ook ik heb met dit 'probleem' te maken gehad, en er diep over moeten nadenken. Maar naar mijn bescheiden mening zit het zo:

In totaal mag je je Mb's drie maanden opmaken. Dat is dus de maand dat je ze gekregen hebt, plus de twee maanden erna. Dus dan heb je twee maanden terug 7 Mb's min 4 Mb's verbruik=3 Mb's opgespaard.
De vorige maand kreeg je weer de volle mep van 7 Mb's en de komende maand ook. Dan zit je bij elkaar op 3+7+7=17 Mb's.

Correct me if I'm wrong.

Hallo Timmy,

Maar je maakt toch eerste je oude data op? Stel:

Januari 7 gb erbij 4 gb verbruikt per saldo neem je 3 gb mee.

Februari 7 gb erbij, maakt 10 gb tegoed, 4 gb verbruikt per saldo neem je 6 gb mee (volledig tegoed jan is in deze maand verbruikt)

Maart 7 gb erbij, maakt 13 gb tegoed, 4 gb verbruikt, per saldo 9 gb mee (7gb maart en 2 gb februari)

April 7 gb erbij, maakt 16 gb tegoed, 4 gb verbruikt, per saldo 12 gb mee.
( 7 gb april, 5 gb maart)

Mei 7 gb erbij, maakt 19 gb, 4gb verbruikt, per saldo 15 gb over, maar er gaat 14 mee omdat saldo meer vervalt.
(7 gb mei, 7gb april)

Juni 7 gb erbij maakt 21 gb, 4 gb verbruikt, per saldo 17 gb over, maar er gaat 14 gb mee.
(7 gb juni, 7 gb mei)

Juli 7 gb erbij maakt 21 gb, 4 gb verbruikt, per saldo 17 gb over, maar er gaat 14 gb mee omdat de rest is vervallen.

Het saldo blijft dan toch altijd, bij een lager verbruik dan het tegoed, 21gb?
Reputatie 2
Klinkt inderdaad logisch.

Laat een web-care medewerker er nu maar iets van zeggen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Martijn, ik heb dit intern uitgezet en collega's gevraagd om hiernaar te kijken. Ik heb het proberen uit te zoeken maar ik kom er helaas niet uit. Deze week verwacht ik een terugkoppeling en breng ik je op de hoogte.
In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Ik heb hetzelfde probleem.
Mijn bundel is 1500mb en ik zou als ik die niet opmaak dus steeds maximaal 4500mb moeten hebben aan het begin van de maand. Dat ging altijd goed, maar afgelopen maand eindigde ik op ongeveer 3,2gb en het nieuwe tegoed is 3343mb. Op de factuur is duidelijk te zien dat ik begon op 4500mb en 1110mb heb verbruikt. In plaats van 3gb meenemen staat er 1844mb meenemen naar volgende maand. Dit klopt duidelijk niet!
Heb hier al 3x over gebeld en de ene keer ligt het aan het nieuwe systeem en de andere keer weer aan wat anders. Ondertussen veranderd er niets en de beloofde terugkoppeling heb ik ook nog niet ontvangen.

Reageer