Verbruik ik bij Wi-Fi ook 3G data?

• 26 maart 2012
  • 9 reacties
  • 4035 keer bekeken

Badge
Ik heb afgelopen week een simlock vrij iPhone 4s aangeschaft. En meteen ook een SIM only abonnement van Telfort besteld.

Nou heb ik dit forum even doorgenomen. En ik schrik me rot hoeveel mensen er klachten hebben over onbewust extreem dataverbruik.

Nou had ik een vraagje.

Als ik in een Wifi-zone zit, en ik kijk bijvoorbeeld een Youtube filmpje. Gaat dit dan ook van mijn dataverbruik af ?

Ik heb iCloud bijvoorbeeld ook aan staan. Als ik een foto maak op mijn iPhone wordt deze automatisch geüpload naar iCloud en gepusht naar andere Apple apparaten (in mijn geval alleen een iMac).

Dat is dus minimaal 1MB per foto.

Gaat dit compleet via Wifi als ik in een Wifi-zone zit of wordt er stiekem toch nog wat afgesnoept van mijn dataverbruik ? :mrgreen:

Ik heb 1GB data-tegoed, dus opzicht maak ik me geen zorgen. Maar het lijkt me toch beter om je hierover goed te laten informeren.

9 reacties

Badge +7
Als uw telefoon verbonden is met Wi-Fi, maakt u geen gebruik van uw databundel. Uw telefoon is verbonden met Wi-Fi als u het onderstaande icoontje ziet staan naast Telfort NL. [attachment=0:20pxca26]wifiiphone.JPG[/attachment:20pxca26]
Laïla
Als uw telefoon verbonden is met Wi-Fi, maakt u geen gebruik van uw databundel. Uw telefoon is verbonden met Wi-Fi als u het onderstaande icoontje ziet staan naast Telfort NL. [attachment=0:20pxca26]wifiiphone.JPG[/attachment:20pxca26]
Laïla

Ik heb geen internetbundel van Telfort, maar er wordt wel geld in rekening gebracht op het moment dat ik thuis wifi gebruik. hoe kan dat dan?
Reputatie 8
Badge +16
Ook als je geen internetbundel hebt, kun je wel internetten via het mobiele netwerk en betaal je ervoor.

Advies is om internet via het mobiele netwerk uit te schakelen als je alleen via Wifi wilt internetten.
Ook als je geen internetbundel hebt, kun je wel internetten via het mobiele netwerk en betaal je ervoor.

Advies is om internet via het mobiele netwerk uit te schakelen als je alleen via Wifi wilt internetten.

En dat terwijl de Telfort moderator toch echt zegt dat op het moment dat je je in de wifi-zone bevindt er niet van de datalimiet wordt gesnoept.
Badge
Het kan gebeuren dat als je buiten de wifi zone komt er verbinding word gemaakt met het mobiele netwerk en er op die manier wel data verbruikt word.
Dus als je dit liever niet hebt kun je beter internet via mobiele netwerk uitzetten.
Badge
Het kan gebeuren dat als je buiten de wifi zone komt er verbinding word gemaakt met het mobiele netwerk en er op die manier wel data verbruikt word.
Dus als je dit liever niet hebt kun je beter internet via mobiele netwerk uitzetten.

Bij mij staat hij uit! en ik heb Wifi via Ziggo en ook bij mij word data met mijn beltegoed verekend en heb daar net een vraag over gesteld hoe dat mogelijk is, want dit kan niet en het mag niet dat dit van je prepaid tegoed afgeschreven kan en mag worden!
Ik vraag me af wat hierboven staat. Heb de volgende situatie: telefoon ligt thuis op tafel, WIFI staat aan en is verbonden. Na een uur is soms 2 of 3 MB verbruikt van het mobiele internet. MOET NIET KUNNEN m aar het is wel zo. Kan iemand mij vertellen waardoor dit kan?
Badge +2
Alleen doordat je WiFi tijdelijk weg valt. Bij computers merk je dit vaak niet, telefoons schakelen over naar mobiel internet, behalve als je je mobiele internet uit zet.
Dank je Mathijss1986, het vreemde is toch dat mijn vriendin en ik beiden een iPhone 4 hebben. Die van haar "vreet" MB's van haar mobiele abonnement en die van mij niet, terwijl we beiden thuis zijner connected op dezelfde WIFI. Dan is de vraag welke Apps zij aan heeft staan, dat zijn ongeveer dezelfde als ik. Ik kom er niet uit. Waar zit het MB vretertje op die telefoon van haar?????

Reageer