beantwoord

Veel Mobiel Internet gebruikt na activatie simkaart

• 16 december 2017
  • 6 reacties
  • 137 keer bekeken

Hallo, ik heb zojuist de nieuwe sim-card geactiveerd met de 1200 MB bundel. Alle applicaties stonden uit en de telefoon schakelde vrijwel direct over op Wifi omdat ik de activatie thuis heb gedaan. Desondanks is mijn nog niet gebruikte bundel nu al verlaagd van 1200MB naar 1119 MB, wat procentueel best veel is. Waar zijn die MB's gebleven?
Ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen.....
icon

Beste antwoord door Koffiemok 17 december 2017, 13:12

@Fred1Geen dank! :)
Wil je het MB verbruik per app bijhouden dan kan dat ook via het toestel.
iPhone: Instellingen > Mobiel netwerk.
Android: Instellingen > (meer) > Mobiele gegevens.
Het kan ook via een gratis app zoals My Data Manager.

Mod edit: ook onze tips voor databesparing hierin voor een zo volledig mogelijk antwoord.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
@Fred1Geen dank! :)
Wil je het MB verbruik per app bijhouden dan kan dat ook via het toestel.
iPhone: Instellingen > Mobiel netwerk.
Android: Instellingen > (meer) > Mobiele gegevens.
Het kan ook via een gratis app zoals My Data Manager.

Mod edit: ook onze tips voor databesparing hierin voor een zo volledig mogelijk antwoord.
Of 1200Mb genoeg is hangt een beetje af van wat je wel of niet doet met je telefoon wat apps betreft en of je diverse pushmeldingen en dergelijke aan hebt staan. Ik heb bewust mijn data(1200Mb) altijd aan omdat ik het anders niet eens op krijg dus ook updates via de data verbinding.
Reputatie 8
Badge +9
@Fred1 Is lastig aan te geven waar de MB's aan op zijn gegaan. Providers mogen alleen de sessies meten en niet wat jij of wat het toestel doet met het internet.

Is het een nieuw abonnement? Dan kan het zijn dat je nog niet de volledige bundel hebt ontvangen.

Of is het al een langer lopend abonnement?
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Het betreft een nieuw abonnement, de teller stond wel op de volledige 1200 MB want de bundel is vandaag ingegaan. Het betreft dus echt het onmiddellijke verlies van 81 MB aan....helemaal niets dus. En dat in enkele seconden want de telefoon sprong snel naar Wifi toe. Op deze manier is een 1200MB bundel niets waard want in dit tempo ben ik er in 15 dagen doorheen. Dat had ik totaal niet verwacht..... Ik heb nu mobiel data maar helemaal uitgezet, in mijn ogen is het slechts bruikbaar voor noodgevallen, Ga de internetbundel ook weer afzeggen zodra dat mogelijk is. Wifi op openbare netwerken met een VPN verbinding is een veel betere oplossing voor mobiel internet....
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Fred1, welkom op het forum. Dat is schrikken zeg, zo snel je datategoed zien afnemen bij je nieuwe abonnement. Zoals Koffiemok aangeeft, kan ik alleen terug zien wanneer er internetsessies zijn geweest. Waarvoor het is gebruikt, kan ik niet zien. Er zijn nog wel een paar handige tips voor het besparen van je dataverbruik. Die tips over databesparing kunnen je misschien behoeden voor verdere verrassingen.

@Koffiemok, dankjewel! Mooie uitleg weer!
Hallo Wieger, ik heb het forum doorgelezen en zie dat er default inderdaad veel apps zijn die allemaal mobiele data toegang hebben. Ik heb dat nu uitgezet op een paar na. Met name iCloud back-up e.d. kunnen heel wat data vragen, maar b,v,b, ook app-updates of systeem updates. Ik heb het nu allemaal slimmer ingesteld en ben benieuwd of 1.2GB nu wel of niet een bruikbare maandhoeveelheid is. De tijd zal het leren...

@Koffiemok , @Wieger, Bedankt voor de reacties, zowel van koffiemok als van jou, het geeft zeker snel inzicht in de materie!

Reageer