Veel mb verbruikt in 1 sessie, iemand enig idee hoe dit kan?

• 29 april 2012
  • 8 reacties
  • 2459 keer bekeken

Ik heb op 28/4 in een sessie 760 mb verbruikt!,
Dat kan nooit!, iemand enig idee hoe dit kan?

8 reacties

hoi,
ik snap het,maar ik heb ook my data manager op mijn mobiel zitten. die zit er trouwens al lang op nooit geen problemen mee.
maar ik kijk net ik schrik me kapot. 460 mb in nog geen tweedagen... pff. maar ik kijk bij telfort en daar staat nog nul. wiffi staat op 21 mb.
en ik weet dat die normaal ongeveer twintig mb achterloopt. ik vraag me af wat ik moet nog geloven. ik vertrouw deze keer wel op telfort.maar ik houd het wel ff in de gaten. ik heb al een mail getruurd wat er aan de hand is bij my data mangager. die kwam toch als beste uit de test bij de consumentenbond.
ik heb nog niet zo lang internet op mijn mobiel. dus dat was wel ff zweten.
met vriendlijke groetjes wendy
Badge +2
Dingen die (bijvoorbeeld) veel data verbruiken;
Downloaden van Applicaties
Updates van het toestel (of applicaties) die niet via WiFi gebeuren
Skype (hoe langer, hoe harder het gaat)
Internetradio
Youtube
Downloaden van films

Doe je (bijvoorbeeld) 1 van die dingen, dan kan het heel hard gaan!
Waar haal je dat gegeven vandaan? De "Usage" van je eigen telefoon? Of de mijntelfort website? Of een sms van telfort? Ik zou alle drie even vergelijken.
ik heb hier precies hetzelfde aan de hand. ook op 28 april is er in de ochtend binnen 1 minuut 188 mb verbruikt. ik heb het aan klantenservice gemeld en ze zoeken het uit. heel apart. 188mb is wel heel erg veel toch?
De mijntelfort webside met details gebruikgegevens en dus ook de app mijntelfort op iPhone
Tja, ik zou het ook vergelijken met de 'Cellular Usage" in "Settings" op je iPhone. Ik reset die data altijd aan het begin van een bundel zodat ik een controle heb. Maar aangenomen dat het klopt, dan zou het kunnen dat je veel data hebt gebruikt door de hele nacht naar muziek te "luisteren" zonder wifi of zoiets. Maar dat moet dan wel 256 kbit/s zijn... 700 Mb is vrij heftig zonder het te merken 😕 (ie, het is een speelfilm; maar dat gaat toch niet ongemerkt!?).
Hoi,
Ik heb weer één sms gehad van telfort over mij nieuw tegoed voor de maand mei.
mijn bel minuten van 200 minuten dat klopt maar ik heb 1000 mb internet maar in het sms
Bericht staat dat mijn nieuw tegoed 1024 mb is. Ik heb een sim only en als het goed is neen ik
Geen tegoed mee... Het valt wel op dat de mb app 20 mb achterloopt.
In de computer wereld is vaak verwarring over wat "mega" betekend. Omdat geheugen chips digitaal zijn, is het vanzelf sprekend dat zij een capaciteit hebben die een macht van 2 is. Een "kilobyte" is derhalve 2 tot de macht 10 is 1024 byte, want dat ligt het dichts bij de 1000. Vervolgens beredeneerde men dat een "mega" is een kilo kilo, dus dat werd 2^20 = 1048576 byte. En ja je raadt het al, een Gigabyte is derhalve 1024 Megabyte.

Dit ligt wellicht minder voor de hand als het gaat over data limieten: je zou verwachten dat als men reclame kan maken voor "Gigabyte" en dan weg kan komen met 1000000000 byte ipv 1073741824 byte, dat men dat dan zou doen... scheelt toch 7%! Maar die 1024 is ZO ingeburgerd bij de meeste computer gebruikers dat "1000 Mb" ERG kinderachtig en krenterig staat, terwijl het toch in de kleine lettertjes moet. Uiteindelijk is het waarschijnlijk beter voor een bedrijf om eieren voor hun geld te kiezen en de definitie 1 GB = 1024 MB aan te houden.

Reageer