Vaak melding "netwerk bezet"

• 20 juli 2015
  • 5 reacties
  • 13098 keer bekeken

Ik ben al lang klant bij Telfort en heb in het verleden weinig netwerkproblemen gehad. Sinds kort ontvang ik echter vaak de melding "netwerk bezet" als ik iemand wil bellen, ik hoor dan ook een aantal piepjes. Ook heb ik al meerdere telefoontjes gemist doordat mijn telefoon niet ging, wellicht van wege geen netwerk. Het is echter niet zo dat ik continu geen netwerk heb. Soms kan ik wel gebeld worden, en soms lukt het wel om te bellen. Het lijkt niet afhankelijk van de locatie. De ene keer kan ik wel vanuit thuis of vanuit mijn kantoor bellen en gebeld worden, de andere keer niet.

Ter info:
- Ik heb mijn telefoon al een aantal keren uitgezet, batterij eruit gehaald, teruggeplaatst etc. De ene keer heb ik daarna meteen netwerk, de andere keer helpt het niet.
- Het gebeurt op meerdere locaties dat ik geen netwerk heb. Ik vind geen patroon in specifieke locaties waar ik altijd wel of altijd geen bereik heb. Ook heb ik gekeken naar de netwerkdekking in de locaties waar ik me het vaakst in begeef. Dat ziet er allemaal goed uit.
- Ik heb tot een maand geleden een regulier abonnement gehad, en ik had toen een Sony Xperia L. Toen had ik nooit netwerkproblemen. Sinds een maand heb ik een sim only abonnement bij Telfort, met een NIEUW toestel, maar wel hetzelfde type (Sony Xperia L). En sinds die tijd doen de problemen zich voor.

Ik heb al gebeld met Telfort. Die hebben op afstand een server reset gedaan, maar dit heeft niets opgeleverd.

Kan iemand anders mij verder helpen??? Dat zou super fijn zijn!

5 reacties

Ter info: het gebeurt ook tijdens telefoongesprekken! Heel vervelend! Dan hoor ik ineens "buitenaardse" geluiden en gekraak, waarna de verbinding wegvalt.
Badge +2
@Dirkje mobiel,

Welkom op het forum!

Lastig dat je dit probleem steeds vaker ervaart. Heb je de nieuwe sim ook al in het oude toestel getest?

Daphne
Hoi Daphne,

Dank voor je reactie, erg fijn.

Het oude toestel was kapot. Om die reden heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft. Ik heb dus geen tweede toestel om mijn nieuwe sim in te doen. Kan ik de nieuwe sim op een andere manier testen?

Groet, Dirkje
Badge +2
Ben je in de gelegenheid om dit eventueel in een Telfort winkel te laten testen?
Hallo,

Ik ben naar de Phone House geweest (daar heb ik alles afgesloten). Waarschijnlijk was de antenne van mijn toestel niet goed. Ik heb nu een nieuwe telefoon gekregen, zonder problemen.

Dank voor de aandacht!

Groet,
Dirkje

Reageer