beantwoord

V2 simkaart geschikt voor 4G?

• 29 maart 2018
  • 11 reacties
  • 498 keer bekeken

Gisteren de bundel besteld, en mijn Blackview BV7000 telefoon op 4G gezet. Maar mijn telefoonscherm laat 3G zien, dus zal het de Sim kaart zijn. Die heb ik verwijderd, en constateer dat de 4 Wifi streepjes (((( er op staan, maar geen U. Het betreft een V2. Is deze geschikt voor 4G of moet ik een nieuwe sim aanvragen?
icon

Beste antwoord door Deborah 29 maart 2018, 16:28

Hoi AC4G, welkom op het forum! 😳 Wat is een V2 simkaart? Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet bekend ben met een V2 simkaart. In mijn systeem zie ik dat een collega al een nieuwe simkaart voor je heeft besteld. Ik betwijfel of de nieuwe simkaart de oplossing is, omdat je huidige simkaart gewoon 4G ondersteunt. Wat ik op afstand zie, is dat je data gebruik was uitgeschakeld. Zojuist heb ik dit aangezet. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi AC4G, welkom op het forum! 😳 Wat is een V2 simkaart? Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet bekend ben met een V2 simkaart. In mijn systeem zie ik dat een collega al een nieuwe simkaart voor je heeft besteld. Ik betwijfel of de nieuwe simkaart de oplossing is, omdat je huidige simkaart gewoon 4G ondersteunt. Wat ik op afstand zie, is dat je data gebruik was uitgeschakeld. Zojuist heb ik dit aangezet. Kun je je telefoon uit- en aanzetten en mij laten weten of 4G werkt?
Hallo Deborah, Dank je voor je bericht. Vertel mij svp waar ik data gebruik op Telfort.nl kan aan/uit zetten, want ik heb dat nergens gezien. Jouw oplossing werkt! Reuze bedankt!
Reputatie 4
Badge +6
Awh fijn dat deze oplossing werkt!:$

Je zou je data in Mijn Telfort moeten kunnen aan- of uitzetten onder 'Instellingen'. Mocht het niet lukken, kun je dan een screenshot maken van alle opties onder de instellingen?
Misschien dat ik die instellingen nu niet zie omdat ik de internetbundel terug gezet heb naar "geen bundel". Ik laat het voor nu zo, omdat de paasvakantie aanbreekt, maar kom volgende week dinsdag graag bij je terug op dit thema. Voor nu, hartstikke bedankt! En een Vrolijk Pasen! André
Reputatie 4
Badge +6
Dat is helemaal goed André! Groot gelijk, eerst even genieten van Pasen.

Bedankt!:D Wens je ook alvast een vrolijk Pasen!
Hallo Deborah,
Ik had beloofd dat ik bij je terug zou komen.
Onder de blokkades tref ik aan:
Algemene blokkades inzake SMS
Buitenlandblokkades inzake bellen
Gesprekken blokkeren in je telefoon
Niets over data blokkades

Maar belangrijker dan dat, is dat ik nu na terugkeer vakantie constateer dat ik niet meer naar het buitenland kan bellen, en dat ik mijn blokkeringscode niet kan opvragen. Ik log in via Google Chrome.
Zou je daar svp naar kunnen kijken?
Dank je, André
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt nog voor je reactie André! Kun je nog een screenshot hiervan delen? Van de volledige pagina 'Instellingen'.

Oei! Ik kan me herinneren dat ik een blokkade op buitenland bellen heb gezien. Ik zie dat mijn collega van Chat de blokkade voor buitenland al heeft uitgezet. Kun je bevestigen dat alles goed werkt in het buitenland?
Hoi Deborah,
Bijgaand twee screenshots. Zoals je ziet, geen woord over data verbruik.
Ja, plots na de 4G update van vorige week, kon ik niet meer naar het buitenland bellen, en via de chat heb ik de blokkades op buitenland laten deblokkeren, want zelf iets proberen te wijzigen of de blokkeringscode opvragen via Telfort.nl/Instellingen/Blokkades schijnt een onmogelijke opgave te zijn. Dat zou Ottelien doorgeven aan de technische dienst.
Ik kan vanuit NL bellen naar het buitenland en gebeld worden door een buitenlands nummer. Ik weet nog niet of ik ook in het buitenland kan bellen naar NL of naar een ander land. Dat zal de toekomst uitwijzen.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je reactie. In het systeem zie ik geen blokkades meer! Dus je mag er vanuit gaan dat alles in orde is.

Kun je de volledige link van de blokkade pagina sturen? Ik kan namelijk niet achterhalen welke pagina je bedoelt. Bedoel je sms-diensten blokkeren? Want via deze pagina kun je namelijk geen blokkades voor je verbinding beheren.

Ik zie inderdaad dat je beperkte opties hebt met het aan- en uitzetten van blokkades. Het is mogelijk dat dit een bewuste keuze is. Dit ga ik navragen en hier kom ik bij je op terug:$.
Goed nieuws als alles werkt!

De link: https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/instellingen.htm#/instellingen/blokkades

Daarop vind ik terug (zie de twee screenshots die ik net heb geplaatst):
Blokkades
Algemene blokkades (alleen sms!)
Buitenlandblokkades (Bellen vanuit het buitenland naar een ander land buiten Nederland)
Gesprekken blokkeren in je telefoon (Opvragen blokkeringscode en opvragen status werkt niet) Dit valt niet onder dit 4G topic, en heb ik elders in het forum naar voren gebracht.

Op mijn persoonlijke pagina niets over Data verbruik instellingen of blokkades. Bedankt voor het navragen:D
Reputatie 4
Badge +6
Hoi AC4G, dat is goed nieuws! Ik heb het nagevraagd en het klopt inderdaad dat een blokkade voor data en buitenland niet meer aan- of uitgezet kunnen worden. We werken met een nieuw systeem en die functionaliteit is in het systeem helaas niet mogelijk. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer